Polaris przejmuje fabrykę motocykli elektrycznych Brammo
Amerykański producent kojarzony głównie z quadami, skuterami śnieżnymi i pojazdami side-by-side, ogłosił w zeszłym tygodniu, że wykupił firmę Brammo.
Mimo że słysząc „Polaris” pierwszym skojarzeniem, które nasuwa się na myśl są pojazdy ATV, fabryka jest również właścicielem marek motocykli Indian i Victory. W tym roku oferta poszerzy się również o jednoślady z napędem elektrycznym.
Brammo jest w Stanach wiodącą marką pojazdów elektrycznych i bierze udział w wyścigach eGrandPrix. By potwierdzić, że to motocykle z którymi trzeba się liczyć, polecamy obejrzeć film z Brammo Empulse RR w akcji na torze.
Produkcja będzie płynęła w sumie z dwóch połączonych fabryk i rozpocznie się w drugiej połowie bieżącego roku w Spirit Lake w stanie Iowa. Decyzja o wykupie producenta pojazdów elektrycznych nie zapadła z dnia na dzień. Polaris zainwestował w Brammo już w 2011. Od tego czasu firmy współpracowały przy wielu projektach pojazdów off-road i on-road.
„Jesteśmy zadowoleni z naszej współpracy z Brammo w ciągu ostatnich trzech lat. Wspólnym celem Polarisa i Brammo jest wprowadzenie zaawansowanych i najwydajniejszych rozwiązań elektrycznych do wiodących produktów marki Polaris. Połączenie fabryk nie spowoduje jednostronnego czerpania korzyści. W Polarisie pojawią się rozwiązania z zastosowaniem akumulatorów litowo-jonowych, a Brammo wciąż będzie wspierane w rozwijaniu swoich innowacyjnych napędów” opowiada dyrektor generalny firmy Scott Wine.
Fabryka Brammo stworzyła wiele pojazdów elektrycznych, w tym wielokrotnie nagradzane modele Emperia i Empulse. O możliwościach i najlepszej technologii świadczyć mogą liczne nagrody, np. 2013 Playboy “Motorcycle of Year” i “Best Electric” (Empulse R), 2012 GQ “Best Stuff of the Year” (Empulse), 2011 Popular Science “Best of What’s New” (Empulse), 2011 Motorcycle.com “Best of 2011” i 2010 Silver Edison Award.
prócz nagród, motocykle Brammo zbierają trofea w wyścigach, jak na przykład w 2013 roku FIM eRR North American World Cup Champion i w 2012 – TTXGP World Championship.
Połączenie marek Polaris i Brammo wydaje się bardzo interesujące. Czekamy na efekty współpracy.
Najnowsze
-
To koniec darmowych autostrad w Polsce? Rząd może nie mieć wyjścia
Chociaż obecna koalicja rządząca nie zamierzała realizować obietnic PiS w sprawie szybkiego zniesienia opłat na wszystkich polskich autostradach, docelowo wszystkie miały być bezpłatne. Miały, ale nie wiadomo czy będą, ponieważ rządu może być nie stać na utrzymywanie ich z budżetu państwa. -
Za mały budżet i unieważniony przetarg – budowa nowego odcinka S17 wreszcie (chyba) może się zacząć
-
Motocyklowe zabezpieczenia antykradzieżowe – przegląd rozwiązań na sezon 2024
-
Kierująca „nie zachowała ostrożności” nielegalnie zawracając prosto pod koła busa
-
Rząd dopłaci do zakupu używanych samochodów. Na stole 1,6 mld zł
Zostaw komentarz: