Peugeot 3008 - pierwsza jazda: dobry kierunek

Peugeot 3008 - pierwsza jazda: dobry kierunek
Zaprezentowany w 2009 roku Peugeot 3008 po 7 latach doczekał się kolejnej generacji. Generacji, która prawdopodobnie pchnie francuskiego producenta do góry w słupkach sprzedażowych. Czy faktycznie odświeżony Peugeot może się podobać? Sprawdziliśmy to na pierwszych jazdach w okolicach Sierpca.
Advertisement

Na pierwszy rzut oka z zewnątrz przypomina zupełnie... inny model niż Peugeot. Nowa linia stylizacji nadwozia, którą widzieliśmy już wcześniej w mniejszym bracie prezentowanego modelu, czyli w 2008, jest oczywiście wielkim atutem. W poprzedniku królowały zaokrąglone linie i, na całe szczęście, francuscy inżynierowie obrali inny kierunek na podkreślanie wizerunku marki. Ostre krawędzie, logo na grillu, zderzak wgryzający się w reflektory. Zmian wizualnych jest naprawdę sporo i sumarycznie - mogą się podobać.

Peugeot 3008 - nowy, francuski design może się podobać!
fot. Motocaina.pl
Peugeot 3008 - nowy, francuski design może się podobać!

Najwięcej nowinek względem poprzednika znajdziemy w środku. Peugeot stara się kusić nas różnymi innowacjami, ze szczególnym naciskiem na i-Cockpit. Jest to nic innego jak wirtualny kokpit znany z samochodów marki Audi. Klasyczną tablicę zegarów zastąpiono tu wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala. Oprócz wskazówek obrotomierza, prędkościomierza, temperatury oleju i zasięgu, i-Cockpit wyświetla masę różnych, równie ważnych, informacji dla kierowcy. Widok można dowolnie konfigurować i wybierać to, co jest dla nas w danej chwili najważniejsze. Cała deska rozdzielcza zrobiona została z należytą dbałością o szczegóły, a w połączeniu z tunelem środkowym wygląda dosyć futurystycznie - z aspiracjami na klasę premium. Producent stawia w głównej mierze na intuicyjność oraz przyjemność obsługi samochodu. Przemawiają za tym miłe dodatki, jak m.in. pneumatyczny masaż zainstalowany w fotelu kierowcy, zapachy uwalniane przez wbudowany rozpylacz, czy wysokiej jakości nagłośnienie francuskiej firmy Focal.

Deska rozdzielcza - Peugeot 3008
fot. Motocaina.pl
Deska rozdzielcza - Peugeot 3008

Samochód został wyposażony w pokaźny pakiet systemów wspomagających, oraz systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie 3008 możemy znaleźć takie rozwiązania jak asystent martwego pola, automatyczne światła drogowe, system odczytujący znaki drogowe, adaptacyjny tempomat, automatyczny hamulec z ostrzeżeniem o ryzyku kolizji, kamerę z widokiem 360 stopni, asystent pasa ruchu oraz oczywiście system łączności ze smartfonem. Robi wrażenie? W tym segmencie zdecydowanie tak.

Tylne światła Peugeota 3008
Tylne światła Peugeota 3008
fot. Motocaina.pl
Podczas pierwszych jazd do pokonania mieliśmy ponad 120 kilometrów, z czego niemalże jedna trzecia odbywała się po drogach nieutwardzonych, często przebiegających przez lasy i pola. Kilka początkowych kilometrów na wzajemne zapoznanie i już wiadomo było, że te wszystkie nierówności to dla nowego 3008 bułka z masłem. Niesamowite, jak to auto radzi sobie na szutrowych nawierzchniach! Uwierzcie, to auto nie miało z nami lekko!

W Peugeocie 3008 zaskakujący jest prześwit, który wynosi aż 219 mm (dane producenta). W podwoziu zamontowano znany z modelu 2008 system Grip Control, który pozwala modyfikować ustawienia zawieszenia, silnika oraz skrzyni biegów.

Po rozrywce, jaką dostarczyły nam polne oraz leśne ścieżki, wyjechaliśmy na drogi asfaltowe, aby odkryć drugie oblicze francuskiego SUV-a. Da się nim podróżować szybko i wygodnie? No jasne! 60 kilometrów drogi powrotnej minęło bardzo komfortowo, a my czuliśmy się jakbyśmy jechali autem premium.

Peugeot 3008 - zegary
fot. Motocaina.pl
Peugeot 3008 - zegary

Producent zapewnia, że w modelu 3008 znajdą się tylko najbardziej wydajne jednostki napędowe. Do wyboru są trzy warianty z silnikiem benzynowym, oraz pięć z silnikiem wysokoprężnym. Będą to kolejno:

Benzynowe:

  • 1.2 PureTech 130KM z 6-biegowym manualem,
  • 1.2 PureTech 130 KM z 6-biegowym automatem,
  • 1.6 THP 165 KM z 6-biegowym automatem,

Diesel:

  • 1.6 BlueHDi 100 KM z 5-biegowym manualem,
  • 1.6 BlueHDi 120 KM z 6-biegowym manualem,
  • 1.6 BlueHDi 120 KM z 6-biegowym automatem,
  • 2.0 BlueHDi 150 KM z 6-biegowym manualem,
  • 2.0 BlueHDi 180 KM z 6-biegowym automatem.

Bezpośredni konkurenci Peugeota 3008 mają wysoko postawioną poprzeczkę w kwestii wyglądu, technologii i wszechstronności auta. Nam zdecydowanie przypadł do gustu kierunek, w którym podąża francuska marka. Oby tak dalej.

Peugeot 3008

Pełny ekran
Peugeot 3008
fot. Motocaina.pl
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.