Karolina Salamon w rallycross
Od sezonu 2009 w Pucharze Polski Rallycross startuje Karolina Salamon. Młoda Kielczanka dołączyła do kierowców ścigających się Fiatami Seicento i obecnie jest jedyną przedstawicielką płci pięknej w klasie narodowej tego trudnego sportu. Wcześniej ścigała się „szayowozami" w KJS-rallycross.
Karolina startuje w rallycrossie w fiacie seicento |
fot. Marcin Marczewski
|
– Ten sezon traktuję jako czas nauki. Dopiero się rozjeżdżam – powiedziała Karolina Salamon, którą spotkaliśmy na torze w Słomczynie podczas rozgrywanej tam 9. rundy Mistrzostw Europy Rallycross (MERC).
Organizatorzy umożliwili tam rywalizację zawodnikom spoza europejskiej stawki, dzięki czemu kibice tuż przed jazdą zawodników toczących bój o tytuły mistrzów europy w trzech dywizjach, mogli oglądać zmagania najlepszych polskich zawodników Pucharu Polski Rallycross.
Dla kierowców klasy narodowej było to ogromne wyróżnienie i wyjątkowa okazja do zaprezentowania umiejętności przed licznie zgromadzoną publicznością.
Seicento Karoliny na torze w Słomczynie |
fot. Marcin Marczewski
|
– Jestem bardzo szczęśliwa, że mam szansę startować w tym samym czasie i na tym samym torze
co najlepsi europejscy kierowcy rallycrossu; moim faworytem jest Ericsson – powiedziała pierwszego dnia zawodów młoda zawodniczka.
Karolina Salamon sportowej jazdy samochodem uczy się od jednego z najlepszych polskich kierowców rajdowych – Kajetana Kajetanowicza oraz jego trenera. Jest studentką piątego roku Akademii Koźmińskiego w Warszawie na wydziale zarządzania. Pisze pracę magisterską na temat relacji między kierowcami rajdowymi, a ich fanklubami, opierając swoje analizy o fankluby Kajetana Kajetanowicza oraz Michała Kościuszko.
Aktualna klasyfikacja klasy narodowej: http://www.rallycross.com.pl/klasyfikacje/21
Szayowóz to niezła zabawa, ale też pozyskanie cennych umiejętności. |
fot. Marcin Marczewski
|
Karolina poczatkowała na pojazdach zwanych szayowozami (dokładny opis tego sprzętu znajdziesz klikając tu), które budowane są na podzespołach Fiata 126p. Szkieletem konstrukcji jest rama przenoszącą siłę 4.500 kg wykonana zgodnie z załącznikiem „J” i przepisami FIA dotyczących klatek bezpieczeństwa! Wokół pojazdu (z przodu, z tyłu oraz po bokach) znajdują się zderzaki, które pomagają znieść pojazdowi i kierowcy zderzenie z konkurentem. Pozostała cześć nadwozia to podłoga, błotniki i boki wykonane z tworzyw sztucznych oraz przednia maska.
KJS, czyli Konkursowa Jazda Samochodem – to otwarte zawody amatorskie, które odbywają się na terenie całej Polski i są organizowane przez automobilkluby; start w kjs jest jednym z etapów do uzyskaniu licencji rajdowej.
KJS – rally cross, to konkursowa jazda szayowozem
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Zostaw komentarz: