Zostań NajMikołajką

Podczas warszawskiej akcji MotoMikolajki.pl jury wraz z dziećmi wybierze najpiękniej ubraną Mikołajkę i Mikołaja. W ocenie najbardziej liczą się pomysłowość, szyk i nawiązanie do tradycji.

fot. Arek Markowicz

Nagrodzone zostanie aż 6 osób: 3 NajMikołajki i 3 NajMikołajów.

Do wygrania spodnie Mottowear (nagroda I), voucher na 500zł na motocyklowe zakupy (nagroda II) lub Tshirt Mottowear (nagroda III).

Jury zaczyna swoją pracę już o godzinie 10:00 na Placu Konstytucji. Finał konkursu na Placu Zamkowym około godziny 12:30.

Pamiętaj, że Mikołaj musi też zadbać o swój pojazd! Pojazdy mają swoją własną kategorię. Jury nagrodzi dwa najpiękniejsze pojazdy: nagroda I – voucher 500zł, nagroda II – T-shirt Mottowear.

Już tylko dziś (5 grudnia) można przysyłać zdjęcia prac w konkursie: Skopiuj logo Kreatywnie. Jeep, Abarth i Giulietta czekają na zwycięzcę.

Plan dnia, regulaminy konkursów i szczegóły akcji na www.motomikolajki.pl

O samej akcji pisałyśmy zaś tutaj.

 

 

 

Najnowsze

Klaudia Podkalicka i Joanna Madej w wybuchowym stylu dziękują kibicom

50. Rajd Barbórka przeszedł do historii, ale zapewne pozostanie na długo w pamięci wszystkich, którzy mogli zobaczyć to przepiękne widowisko. Zarówno zawodnicy, jak i kibice czekają przez cały rok na ten moment, jak na największe rajdowe święto! Nie mogło tam zabraknąć Klaudii Podkalickiej i Joanny Madej.

Klaudia z Asią od początku rajdu wzbudzały duże zainteresowanie. Tradycyjnie nie obyło się bez niespodzianek. Pierwszym z elementów było wyjątkowe oklejenie Porsche Cayenne w specyfikacji T2, które wypożyczyły ze stajni Star Moto Racing. Projekt przygotowany specjalnie na to wydarzenie przyciągnął zainteresowanie każdego fana sportów motorowych. Dziewczyny swój występ zadedykowały kibicom i partnerom, bez których nie zrealizowałyby tak przepięknego projektu , jakim jest jedyny na świecie kobiecy zespół w rajdach typu Cross Country.

Wybuchowe podziękowania Klaudii i Joanny
fot. Anna Zalewska

„Jestem bardzo szczęśliwa, że wystartowałyśmy w tak prestiżowej imprezie, jaką jest Rajd Barbórka. Chciałyśmy zrealizować coś wyjątkowego i udało się! Asia wpadła na niesamowity pomysł, aby zrobić mały festiwal sztucznych ogni. Nie obyło się bez prób, które robiłyśmy jeszcze dzień przed rajdem. Nasz start w tej imprezie to przede wszystkim zabawa i podziękowania dla Was wszystkich za trudny, ale zarazem wspaniały sezon! Jechałyśmy na tyle, na ile mógł nasz samochód. Ciasne odcinki  i nasze Porsche Cayenne to było dość trudne połączenie! Barbórka to dla nas wspaniałe zakończenie sezonu, ale w żadnym wypadku nie czas na odpoczynek. Przygotowujemy się do startów w 2013, mamy jasno określony cel i robimy wszystko, aby doprowadzić do jego realizacji. Dziękujemy serdecznie za 2012, za to, że jesteście z nami”  – podsumowała Klaudia Podkalicka.

„Nie mogło nas zabraknąć na rajdzie Barbórki. Nie mogło także zabraknąć niespodzianek! Fajerwerki, wyjątkowe oklejenie rajdówki, dużo prezentów dla kibiców to niektóre ze zrealizowanych zadań. Start autem jeżdżącym na co dzień w rajdach typu Cross Country był może niekonwencjonalny, ale to przecież nasza dyscyplina.  Świetna atmosfera, spotkania z kibicami, wyjątkowe rajdówki – tego się nie zapomina. Dziękujemy, bo bez tego wspaniałego wsparcia nasze marzenia byłyby niemożliwe do zrealizowania.”  – dodała Joanna Madej.

Najnowsze

Już niedługo 60. urodziny Chevroleta Corvette

Chevrolet Corvette ma swoje niezaprzeczalne miejsce w popkulturze i całkiem dobrze zadomowił się w Hollywood.

Na przestrzeni lat inżynierowie wprowadzili wiele innowacji, które przyczyniły się do wzrostu popularności tego modelu.  Są to m.in.: opony typu run-flat, wyświetlacz head-up, który wyświetla najważniejsze informacje na przedniej szybie bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, oraz system Magnetic Selective Ride Control, który steruje siłą tłumienia w zależności od warunków drogowych.

Chevrolet Corvette zagrał pierwszo- lub drugoplanowe role w 1 434 produkcjach filmowych i telewizyjnych.

Jak na swój wiek – w całkiem dobrej formie
fot. Chevrolet

Serwis Internet Movie Cars Database przedstawił listę najbardziej znanych filmów, w których występuje Chevrolet Corvette. Oto niektóre z nich:

Godziny szczytu (1998) – detektyw James Carter jeździ pięknie utrzymanym Chevroletem Corvette z 1971 roku;

Auta 2 (2011) – Jeff Gordon, legendarny kierowca Chevroleta uczestniczący w wyścigach NASCAR, użyczył głosu postaci Jeffa Gorvette, czyli modelowi samochodu Corvette C6.R w animowanym filmie wytwórni Disney-Pixar;

Corvette Summer (1978) – główny bohater tego filmu dla młodzieży wyrusza na poszukiwanie swojego skradzionego Chevroleta Corvette Stingray z 1973 roku;

Route 66 (1960-1964) – samochód towarzyszący bohaterom podczas ich podróży to czerwony Chevrolet Corvette cabrio z 1960 roku. W pierwszym sezonie wykorzystano Chevroleta Corvette z 1959 roku, natomiast w drugim sezonie model ten zastąpiono jego nowszą wersją z 1960 roku. Co ciekawe, lokowanie modelu Corvette w serialu przyczyniło się do podwojenia jego sprzedaży już w czasie emisji pierwszego sezonu;

Transformers: Zemsta upadłych (2009) – srebrny koncept Chevrolet Corvette Stingray z 2009 roku wystąpił w roli Autobota o nazwie Sideswipe, który towarzyszy Optimusowi Prime;

Glee (sezon 2, odcinek 2) – Chevrolet Corvette Grand Sport z 2011 roku pomógł Willowi Schuesterowi w walce z jego konkurentem Carlem Howellem o względy pani pedagog Emmy Pillsbury.

Z okazji sześćdziesiątych urodzin na rynek wchodzi nowy Chevrolet Corvette 427 Cabrio Collector’s Edition. Natomiast podczas przyszłorocznego Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit zadebiutuje model Chevrolet Corvette C7.

Źródło: Chevrolet/filmowa baza danych na stronie imcdb.org

 

Najnowsze

Danica Patrick w świecie gier komputerowych

Dużo się dzieje w życiu Daniki Patrick, zawodowo i prywatnie. Zawodniczka ogłosiła niedawno, że decyduje się na rozwód z mężem, ale na niwie sportowej nadal święci triumfy. Fani nie szczędzą jej słów uznania, a na rynek wychodzi kolejna gra komputerowa, w której produkcji Danica brała udział.

Danica promuje nową grę
fot. Sega

30-letnia zawodniczka NASCAR cieszy się z przyznanego jej przez fanów tytułu najpopularniejszego kierowcy serii. Jednocześnie oznajmiła, że odchodzi od męża, Paula Hospenthala, z którym była związana przez siedem lat. Wiadomość szybko obiegła czołówki bulwarówek – niejedno męskie serce zabiło szybciej na wieść, że piękna Danica jest znów „do wzięcia”. Ona ma jednak obecnie inne zainteresowania. Samochód Daniki jest jednym z bohaterów gry Sega Sonic & All-Stars Racing Transformed przeznaczonej na Xboxa 360, PlayStation 3, Wii U, Ps Vita i Nintendo 3DS. To nie jedyna gra z udziałem zawodniczki, która zadebiutuje tej jesieni. Drugą jest wypuszczone przez Activision NASCAR The Game: Inside Line. Danica współpracowała wcześniej z Activision przy okazji promocji wyścigówki Blur.

A tak swoje wrażenia podsumowuje sama Danica:

 

Najnowsze

Pozbyła się piersi, by móc się ścigać – ciekawa historia Violette Morris

Pasja nie jedno ma imię. Nie raz jesteśmy gotowi na wiele poświęceń dla realizacji swoich celów. Aby brać udział w wyścigach samochodowych Violette Morris pozbyła się obydwu piersi. Oto jej niesamowita, a zarazem pełna kontrowersji historia.

Violette Morris
fot. materiały prasowe

Był taki jeden, który dla realizacji swoich marzeń wykonał skok ze stratosfery, osiągając najwyższą na świecie prędkość swobodnego lotu. Po drodze, prawie udało mu się ukraść księżyć, nawet mimo tego, że nie było z nim żadnego brata bliźniaka. Zadacie sobie pytanie, czy tendencja do ryzyka narodziła się wraz z rozwojem nowych technologii? Absolutnie nie. 

Kiedy Dietrich Mateschitz, pomysłodawca marki Red Bull i sponsorowania sportów ekstremalnych, pozostawał jedynie w zamyśle rodziców, ona była znana już całemu światu. Violette Morris, bo o niej mowa, wywróciła do góry nogami cały świat motoryzacji ubiegłego wieku. Gdyby istniał wówczas termin „przewrotny celebryta”, to tej kobiecie z pewnością przypiętoby taką łatkę. Utalentowana, a jednocześnie pełna buntu i determinacji arystokratka, ani chwili nie zastanawiała się, czy pisane jest jej spożywanie obiadków w gronie dam i pudrowanie nosa przed wizytą kawalera.

Już jako mała dziewczynka odnosiła duże sukcesy w sporcie – zajmowała się m.in. piłką nożną, piłką wodną, zapasami, a w jej życiorysie zaistniał także epizod związany z boksem. Wszystko to porzuciła na rzecz sportu motorowego. Większości wydaje się, że dyscyplina ta była wówczas na tak prymitywnym poziomie, a emancypacja na tyle niepowszechna, że Violette jeździła taczką. No cóż, nic bardziej mylnego. Jak jej się to udało? „Dzięki” wybuchowi I wojny światowej, Violette, podczas bitwy pod Sommą, sprawdzała się jako sanitariuszka w pomocy rannym żołnierzom. Zaś w bitwie pod Verdun zaczęła pracować jako kurier. Wtedy właśnie odnalazła swoje powołanie.

Morris była entuzjastką zarówno motocykli, jak i samochodów. Na dwóch kołach poruszała się bez problemów, jednak największym zmartwieniem było użytkowanie samochodu. Prosta konstrukcja wykonana przede wszystkim do wykorzystywania na froncie w żaden sposób nie pozwalała zawodniczce na wygodny przejazd. Głównym „sprawcą” takich utrudnień był obfity biust Violette. W związku z tym, kobieta kazała usunąć sobie obie piersi.

Violette zaczęła ubierać się jak mężczyzna, paliła trzy opakowania papierosów dziennie i wygłaszała długie monologi. 
fot. materialy prasowe

W efekcie tej kontrowersyjnej jak na owe czasy decyzji, zabieg pozwolił jej na sięgnięcie po wiele tytułów, jak zwycięstwo wyścigu Paryż-Pireneje-Paryż, Grand Prix de San Sebastian, Rajdzie Dolomitów, czy w 24-godzinnych zmaganiach Bol d’or.

W jej życiu zaszło także wiele zmian, niekoniecznie pozytywnych. Po usunięciu piersi została porzucona przez męża, a niedługo po tym zaczęła wykazywać skłonność do zakładania męskiej odzieży.

Podczas II wojny światowej, kiedy Francję okupowali naziści, Morris przyłączyła się do paryskiej jednostki Gestapo i działała wraz z bardzo brutalną w swych poczynaniach grupą „rue Lauriston”. Podczas drogi powrotnej z Normandii do Paryża, Francuzi zbombardowali pojazd, w którym przebywała Morris. Wszyscy zginęli na miejscu.

Pozbyć się obu piersi dla jazdy samochodem? Tego nawet spece z Red Bull’a nie byliby w stanie wymyślić.
Violette Morris, była bezsprzecznie jedną z barwniejszych postaci w historii motoryzacji. Jej osoba budzi wiele pytań, a przede wszystkim jedno: czy osobę Violette da się lubić? Zwłaszcza przez pryzmat naszj wojennej historii… Odpowiedź na to pytanie pozostawiamy Wam.

Najnowsze