Znamy wszystkich kierowców sezonu 2010

Po zmianie nazwy Campos Meta na HRT, hiszpański zespół ogłosił dzisiaj, że partnerem młodego Senny będzie Karun Chandhok.

Ogłoszenie nazwiska drugiego kierowcy miało miejsce podczas oficjalnej prezentacji bolidu zespołu 
w hiszpańskim mieście Murcia w czwartek 4 marca.
26-letni Karun jest byłym kierowcą British Formula 3 i zwycięzcą azjatyckiej serii Formula Renault V6 z 2006 roku. Od roku 2007 do 2009 był zawodnikiem GP2, wygrywając dwa wyścigi. W sezonie 2008 zajął 10 miejsce w klasyfikacji sezonowej, a w zeszłym roku ukończył zawody na 18. miejscu. Ma na koncie zwycięstwo w tej serii w Spa w 2007 roku i na torze Hockenheim w zeszłym sezonie. Chandhok jest 2. zawodnikiem w historii F1 pochodzącym z Indii. Hiszpański zespół HRT został stworzony przez byłego kierowcę Adriana Camposa. Nowym szefem teamu jest Colin Kolles (poprzednio zatrudniony w Force India), a szefem technicznym nie kto inny tylko Toni Cuquerella, ten sam, który pracował w BMW Sauber. Bruno Senna i Karun Chandhok będą jeżdzić bolidami zaprojektowanymi przez Dallarę z silnikami Cosworth CA2010. Obydwaj spotkali się już oczywiście współzawodnicząc w serii GP2, a co więcej stali już obok siebie na podium. Z pewnością marzą o podobnej sytuacji na torach Formuły 1….

Po dzisiejszej prezentacji lista podstawowych zawodników F1 na sezon 2010 została zamknięta.

 

Najnowsze

Christina Aguilera i eko Chrysler

Seat kręci z Shakirą, a Christina Aguilera z Chryslerem. I w jednym, i w drugim przypadku cel jest szczytny. Tym razem pieniądze pójdą na pomoc ofiarom z Haiti.

fot. Live Daily

Zielona tapicerka określana mianem kaktusowej, bambusowe aplikacje na drzwiach i desce rozdzielczej, przetwarzane materiały i lekko rozbielony, waniliowy lakier – tak wygląda Chrysler 300C stworzony przez Christinę Aguilerę.

Pojazd nosi nazwę Ecostyle i został opatrzony autografem artystyki. Nie będzie jej służył podczas tras koncertowych czy rodzinnych wypadów, ale już wkrótce zostanie zlicytowany na aukcji charytatywnej, a dochód z jego sprzedaży zostanie przeznaczony na pomoc ofiarom trzęsienia ziemi na Haiti.

Moda, muzyka, motoryzacja i ekologia – w tym Chryslerze wszystko połączyło się w imię wyższego celu, jakim jest pomoc potrzebującym. Brawo!

Najnowsze

Co się stało z USF1

Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem sezonu USF1 zamknął podwoje swojej fabryki w Charlotte w Północnej Karolinie. Jak powiedział nam jednak Peter Windsor - jeden z założycieli teamu - nie należy jednak tracić nadziei.

Tego logo nie zobaczymy w tym sezonie
fot. USF1

Na moje pytanie co dalej, Peter Windsor odpowiedział dzisiaj – Jeszcze się nie poddaję. W chwili obecnej FIA nie gwarantuje nam miejsca na torach w sezonie 2011, ale pracuję ciężko nad nowym pakietem, który miejmy nadzieję, że umożliwi nam zatrzymanie wszystkich dobrych elementów zespołu i ich maksymalne wykorzystanie.

I to jest chyba najważniejsze zdanie dotyczące obecnej sytuacji.  

Kilka dni temu USF1 wystąpił do FIA o odroczenie aplikacji o udział w mistrzostwach Świata Formuły 1
o 12 miesięcy. W środę 4 marca, Federacja odpowiedziała, że amerykański zespół będzie musiał złożyć taką aplikację powtórnie.

Jak stwierdził drugi z szefów teamu – Ken Anderson – W styczniu pojawiły się problemy dotyczące sponsorów i to spowodowało zatrzymanie prac, co było równoznaczne z uniemożliwieniem nam startu z początkiem sezonu 2010. Zresztą cała ta historia ma według Andersona znacznie dłuższą historię. Złożyliśmy dokumenty zespołu w grudniu 2008 i chcieliśmy rozpocząć prace nad samochodem w marcu 2009, ale opóźnienie podpisania Concorde Agreement aż do lipca spowodowało, że mogliśmy zacząć dopiero w sierpniu. Prace postępowały dobrze, niezależnie od szalonego, bardzo napiętego harmonogramu – niestety, ludzie zaczęli się bać.  

Przyszłość teamu nie wygląda dobrze. Felipe McGough manager Jose Marii Lopeza, kierowcy który został zatrudniony przez USF1 zaatakował zespół stwierdzając, że głównym winowajcą jest Anderson, który oszukał FIA, FOTA, FOM i złamał Concorde Agreement. Trudno powiedzieć, czy tak było rzeczywiście. 24 lutego siedzibę zespołu wizytował Charlie Whiting dyrektor wyścigów z ramienia FIA, oficjalny starter i delegat ds. bezpieczeństwa. FIA nie wydała oświadczenia na temat stanu zaawansowania prac, ale było jasne, że nie wyrazi zgody na to, o co team prosił, czyli pominięcie pierwszych 3 czy 4 wyścigów przez zespół amerykański.
Tak czy owak nie zobaczymy w tym sezonie bolidów USF1 na torach Fomuły 1. Czy pojawią się one w przyszłym roku? Tego też jeszcze nie wiemy.

 

 

Najnowsze

Chcemy kupować samochody!

Co jedenasty Polak chce w tym roku kupić samochód. To wyniki zbliżone do tych sprzed roku, różni je jednak optymizm - trochę więcej osób planuje zakup nowego auta.

Polacy marzą o samochodzie, choćby i nie nowym
fot. Motocaina

Jak podaje w swoich najnowszych badaniach TNS OBOP 9% Polaków planuje zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego w tym roku. Co ciekawe w grupie tej są zwykle mężczyźni w wieku 18-29 lub 40-49 lat o wyższym wykształceniu. Często o nowym pojeździe myślą też właściciele firm i pracwnicy administracji i usług. Co ciekawe, duża część planujących zakup to osoby, który już takowy mają.

Jakie auto chcemy kupić? Chętnie nowe, realnie używane. 83% Polaków planuje w ciągu najbliższych miesięcy 2010 roku kupno auta z drugiej ręki. 14% (aż o 6% więcej niż w roku ubiegłym) myśli o samochodzie nowym,

Pozostaje liczyć, że plany naszych rodaków spełnią się, a na rynku zapanuje prawdziwa hossa.

Dane pochodzą z badania  TNS OBOP przeprowadzanego w okresie 21 styczeń-7 luty 2010.

Najnowsze

Już dzieci wiedzą co lepsze – BMW czy Audi! FILM

Walka obu marek na reklamy nabiera tempa, a my, widzowie, możemy się jej tylko przyglądać zaśmiewając się przy spotach BMW i Audi. Tym razem BMW i jego wykład o wydajności i dynamice. Już najmłodsi wiedzą podobno, kto jest najlepszy.

Wydajność i dynamika nie idą w parze, przynajmniej zdaniem pani nauczycielki. Jest jednak taki, który wie, że jest inaczej i chętnie o tym opowie. Szkolna lekcja zamienia się w wykład o…BMW. Ciekawe, ale nie dla fana Audi w czapeczce na głowie. Chcecie się uśmiechnąć? Obejrzyjcie nową reklamę BMW i już teraz odliczajcie dni do kontrodpowiedzi Audi. Będzie się działo!

 

Najnowsze