
Zmiany na autostradzie A1. Kierowcy czekali na to od dawna!
Kierowcy w końcu będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu na autostradzie A1. Na razie na krótkim odcinku w okolicach Radomska, ale w planach są już kolejne.
Dobiegły końca prace na odcinku autostrady A1 Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego. Od 2 grudnia 2021 roku, kierowcy jadący z południa kraju po przekroczeniu granicy województw będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu i całą szerokość i jezdni na 7-kilometrowym odcinku – do Radomska.
I na tym nie koniec dobrych wiadomości! Jak donosi GDDKiA jeszcze w tym roku do użytku kierowców przekazany zostanie kolejny odcinek – będzie to 4-kilometrowy fragment w kierunku Łodzi między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Piotrków Trybunalski Zachód.
Zgodnie z planami, do końca tego roku na budowanej autostradzie A1, udostępnione mają zostać jeszcze kolejne dwujezdniowe odcinki: Kamieńsk – Radomsko (woj. łódzkie) oraz pozostałe 10 kilometrów w woj. śląskim, od okolic Kruszyny do początku obwodnicy Częstochowy, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. W efekcie kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie na długości blisko 56 kilometrów.

Warto zwrócić uwagę, że przekazanie do ruchu ww. jezdni nie oznacza automatycznie, że będzie obowiązywał tam limit prędkości do 140 km/h. Na czterech z pięciu odcinków w dalszym ciągu prowadzone są prace i ograniczenie prędkości będzie obowiązywało do chwili zakończenia kontraktów.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: