
Zmiany dla młodych kierowców nie wejdą od nowego roku
Młodzi kierowcy mogą na razie odetchnąć. Dość radykalne zmiany, które miały wejść w życie na początku stycznia, nie zostaną wdrożone. Wszystko przez opóźnienia w MSWiA.
W ostatnich miesiącach WORD-y przeżywały oblężenie po tym, jak pojawiła się informacja o zmianach w przepisach. Wszyscy kierowcy, którzy mieli zdać egzamin na prawo jazdy po 4 stycznia zostaliby objęci okresem próbnym trwającym aż dwa lata, w ramach którego:
– przez 8 miesięcy od zdania prawa jazdy nie mogliby przekraczać prędkości 50 km/h w terenie zabudowanym, 80 km/h poza terenem zabudowanym oraz 100 km/h na autostradzie i dwujezdniowych drogach ekspresowych
– na tylnej szybie obligatoryjnie miał pojawić się symbol zielonego listka
– pomiędzy 4. a 8. miesiącem od zdobycia prawa jazdy kierowca powinien odbyć kurs bezpiecznej jazdy
– niemożność podejmowania pracy zarobkowej w charakterze kierowcy
– w okresie 2 lat od uzyskania prawa jazdy dopuszczenie się jednego przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji lub trzech wykroczeń polegających na spowodowaniu zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, bądź kierowaniu w stanie po użyciu alkoholu lub przekroczeniu prędkości powyżej 30 km/h, utraciliby prawo jazdy.
Nad całością obostrzeń miał czuwać system CEPiK 2.0, ale nie jest on jeszcze gotowy, więc nie będzie możliwe egzekwowanie nowych przepisów. MSWiA zarekomendowało aby opóźnić jego wdrożenie. Nie oznacza to jednak, że ustawodawca zrezygnuje z tych zmian. Nie wiemy jeszcze, kiedy CEPiK 2.0 zostanie uruchomiony. Jak tylko to się stanie, poinformujemy o tym.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: