Zgłoszenia do Pucharu Pań Motocaina.pl już ruszyły!

Serdecznie zapraszamy do udziału w Pucharze Pań Motocaina.pl podczas Track Day Modlin - I Runda Liqui Moly Classicauto Cup 2018 (14-15.04.2018). Impreza jest jedną z 5 zaplanowanych na sezon 2018. Zgłoszenia już ruszyły!

Pierwsza runda odbędzie się na najnowszym polskim torze, który miał swoją premierę podczas Rajdu Barbórka 2017. Idealna nawierzchnia, lokalizacja zaledwie 36 km od centrum Warszawy i rozległość toru sprawiają, że impreza będzie prawdziwym świętem dla miłośników prawdziwych samochodów i motorsportu.

Przeczytaj więcej o Pucharze Pań motocaina.pl i regulaminie – tutaj.

W sobotę 14 kwietnia odbędą się treningi na jednej z dwóch części toru (175 zł w godz.16:00-19:00). W przypadku chęci skorzystania z instruktora będzie taka możliwość (400 zł za pół dnia).

W niedzielę 15 kwietnia odbędą się zawody na całym torze tj. dwóch jego częściach (350 zł do 06.04.2018 oraz 450 zł po 06.04.2018). Odcinek będzie przejeżdżany 8 razy: 2 przejazdy zapoznawcze i 6 z pomiarem czasu.

Jak się zgłosić?
Jest to impreza dedykowana przede wszystkimi dla miłośników klasyków, jednakże organizatorzy przewidzieli dla Pań możliwość startu w każdym aucie.

Aby się zapisać należy:

  • Wejść na stronę http://classicautocup.pl/tor-modlin i kliknąć na link Zapisz się.
  • Po podaniu swoich danych należy wybrać swoją grupę klasyfikacyjną uzależnioną od roku wprowadzenia modelu danego auta i jego wersji silnikowej do produkcji.
  • Nowsze auta, wyprodukowane pomiędzy 1996 a 2018 rokiem są klasyfikowane w Grupie Modern Classics pod warunkiem, że są na short liście znajdującej się na końcu Regulaminu Technicznego i Klasyfikacji (regulamin dostępny m.in. w formularzu zgłoszeniowym) i nie mieszczą się w Grupie WRC (4×4 turbo powyżej 1800 ccm do 2000 roku).
  • Jeżeli Twój samochód nie mieści się w żadnej grupie, wybierz Grupę Open. 
  • Potem należy wskazać odpowiednią kategorię modyfikacji: Classic (dla samochodów seryjnych lub z niewielkimi modyfikacjami) lub Sport. W przypadku Grupy Open należy wybrać: nie dotyczy. Szczegółowy opis poszczególnych kategorii znajduje się w Regulaminie Technicznym i Klasyfikacji.
  • Kolejnym etapem jest wybór klasy pojemnościowej (nie dotyczy to zawodniczek w Grupie Open) i odznaczenie chęci udziału w Pucharze Pań Motocaina.pl.

{{ download(210) }}
{{ download(211) }}

Zapraszamy! Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Liczba miejsc jest ograniczona.

Link do zapisów: http://classicautocup.pl/
Link do FB: https://www.facebook.com/ClassicautoCup/Link do wydarzenia na FB:
https://www.facebook.com/events/603069746696197/

Najnowsze

Motocykle pojadą po buspasach już w maju

Wszystko wskazuje na to, że już od maja motocykle będą mogły w ramach testów jeździć dwoma buspasami w Warszawie. Takie ustalenia zapadły kilka dni temu na spotkaniu motocyklistów z urzędnikami stołecznego ratusza.

Spotkanie motocyklistów z urzędnikami i policją odbyło się w Biurze Polityki Mobilności i Transportu. Ustalono, że w ramach testów, już od długiego weekendu majowego motocykle pojadą buspasem po ul. Radzymińskiej, a także Trasą Łazienkowską. W tym celu miasto przygotuje się do zmiany organizacji ruchu, a w całym mieście pojawi się duża kampania informacyjna.

Wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska zapowiedziała, że miasto będzie monitorować sytuację na dwóch testowych odcinkach, gdzie będą się poruszać motocykliści. Jeżeli test wypadnie negatywnie, motocykliści znikną z buspasów.

Paweł Lenarczyk z inicjatywy „Tak dla motocykli na buspasach” powiedział w rozmowie z dziennikarzami, że jednym z argumentów jest bezpieczeństwo motocyklistów, którzy do tej pory korzystali z buspasów nielegalnie lub przeciskali się pomiędzy samochodami. Dodał też, że kierowcy nie będą musieli ciągle rozglądać się w lusterka, żeby mieć pewność, że z tyłu nie nadjeżdża jednoślad.

Policjanci dodają, że na potrzeby testów będzie konieczne wprowadzenie nowego oznakowania. Funkcjonariusze nie chcą doprowadzić do sytuacji, gdy ułatwienie życia jednym użytkownikom drogi utrudni je jednocześnie innym. Jakiś czas temu Komenda Stołeczna Policji wydała negatywną opinię w sprawie wpuszczenia motocykli na bupasy. Jednym z argumentów było to, że buspasy zostały utworzone i zaprojektowane w celu w celu przejazdu komunikacji miejskiej zbiorowej, oraz że znajdują się tam przystanki autobusowe bez zatoczek. To mogłoby powodować sytuacje, że motocykliści będą tam wyprzedzać autobusy. Żeby to zrobić kierujący motocyklami byliby zmuszeni do przekroczenia linii ciągłej, a co za tym idzie do złamania przepisów. Zaznaczono jednocześnie, że opinia policji nie jest dla miasta wiążąca.

Najnowsze

Hostessy nie znikną z wyścigów żużlowych

W szwedzkim mieście Hallstavik miały miejsce protesty władz związane z organizacją czwartej rundy żużlowego Grand Prix. Organizator jest nieugięty - hostessy pokazujące przed startem kolory kasków pozostaną.

W rozmowie ze szwedzkim dziennikiem „Dagens Nyheter” Torben Olsen, wicedyrektor firmy BSI, która organizuje cykl powiedział, że wykluczenie kobiet z tych zawodów byłoby pogwałceniem ich praw, a przede wszystkim równouprawnienia. 

Ta wypowiedź wywołała burzę w szwedzkich mediach, które od dawna uważają, że podczas żużlowych Grand Prix nie ma miejsca dla skąpo ubranych kobiet. Lokalni dziennikarze okrzyknęli Olsena „aroganckim męskim szowinistą”. Jednak mimo tego podkreślił, że jego decyzja o pozostawieniu dziewczyn jest niepodważalna.

„Prawdopodobnie chodzi o jakieś sprawy kulturowe lub polityczną poprawność, lecz my nie usuniemy naszych dziewczyn, uwielbianych przez fanów żużla. One pełnią ważną funkcję i nie znajdują się na torze tylko z powodu swojego wyglądu” – powiedział Torben Olsen. 

Cykl Grand Prix, który wyłoni mistrza świata w jeździe na żużlu, rozpocznie się już 12 maja na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

Najnowsze

Volkswagen Touareg debiutuje na Motor Show w Poznaniu

Dopiero co zamaskowany nowy Volkswagen Touareg przemierzał Polskę w drodze na światową premierę w Pekinie, która miała miejsce 23 marca, a już 5 kwietnia będzie gwiazdą tegorocznego Poznań Motor Show. Obok niego na stoisku marki Volkswagen będzie można podziwiać model studyjny I.D. BUZZ – następcę kultowego Bulliego sprzed 70 lat.

Touareg trzeciej generacji to kolejny krok największej ofensywy modelowej Volkswagena. Za kilka lat – oprócz T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace’a i Touarega – Volkswagen będzie miał w ofercie na świecie blisko 20 samochodów typu SUV, które będą stanowiły aż 40 procent gamy modelowej. Samochody tego typu cieszą się ogromną popularnością i reprezentują jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku pod względem sprzedaży.

Podobnie jak Touaregi dwóch poprzednich generacji także najnowszy należy do samochodów wszechstronnych. Do najważniejszych zalet największego SUV-a Volkswagena należą mocne silniki, pneumatyczne zawieszenie, skrętne koła tylnej osi, innowacyjne systemy asystujące oraz Innovision Cockpit, czyli potężnych rozmiarów ekran, który łączy w jedną całość elektroniczne wskaźniki i wyświetlacz systemu multimedialnego.

Z kolei I.D. BUZZ – studyjny van z napędem elektrycznym – wyznacza drogę Volkswagena na przyszłość. Van, który podobnie jak pozostałe modele rodziny I.D. już za kilka lat trafi do produkcji seryjnej, pokazuje, że modułowa platforma skonstruowana przez Volkswagena na potrzeby samochodów elektrycznych (MEB) doskonale nadaje się do konstrukcji pojazdów różnych rozmiarów i o różnych cechach. Akumulatory i układ napędowy w I.D. BUZZ są umieszczone w podłodze, nad nimi znajduje się przestronna kabina, która zapewnia sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Zasięg I.D. BUZZ na jednym ładowaniu wynosi ok. 600 km.

Najnowsze

Audi RS 5 Sportback – niemiecka definicja piękna

Czy aby tylko niemiecka definicja piękna? Większość polskich fanów motoryzacji zaraz po obejrzeniu samych zdjęć Audi RS 5 Sportback się rozmarzy. Cóż, nasza redakcja nie była wyjątkiem w tym względzie. Jednak my chcemy poznać to auto dogłębniej.

28 marca Audi Sport wprowadza na rynek pięciodrzwiowy model sportowy, prezentując go podczas New York International Auto Show. Audi RS 5 Sportback ma zwiększony rozstaw osi, krótkie zwisy i długą, wypukłą maskę silnika (tzw. power dome). Gdy staniemy z tyłu pojazdu i spojrzymy na niego z ukosa, ogromne wrażenie robią boki pojazdu, wyglądające niczym rzeźbione. Najbardziej rzucają się w oczy blistry quattro, uwypuklające poszerzone o 15 milimetrów nadkola.

Przód Audi RS 5 Sportback to szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli typu RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium spojler z napisem quattro. Obok reflektorów zauważyć można dodatkowe, błyszczące czernią elementy stylistyczne. Dzięki nim, nowe RS 5 Sportback sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo, model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji. Pakiety „Lśniąca czerń”, „Matowe aluminium” i „Carbon” umożliwiają daleko idącą indywidualizację nowego Audi RS 5 Sportback.

Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo ma moc 331 kW i maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 60 mil na godzinę Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpędza się dalej do prędkości maksymalnej 174 mil na godzinę. Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90° rzędami cylindrów, na skutek tego strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia cylindrów, a strona ssąca po zewnętrznej ich stronie. Taka koncepcja pozwala na kompaktową konstrukcję i wytyczenie krótkich dróg dolotowych z minimalnymi stratami wskutek przepływu. Silnik 2.9 TFSI ma spontanicznie reagować na ruchy prawego pedału.

Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełączania biegów, przenosi moment obrotowy z silnika 2.9 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Dyferencjał asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami. Gdy dochodzi do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś – do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną. Tak wysokie wartości blokowania pozwalają na dokładnie zdefiniowany rozkład momentu obrotowego i niezwykle precyzyjną współpracę z układem kierowniczym. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy, odpowiednio do sytuacji rozdziela moment między kołami osi tylnej.

Pięciowahaczowe zawieszenie, montowane zarówno przy przedniej, jak i przy tylnej osi, ma zapewniać podwyższony komfort bez utraty sportowych właściwości. Standardowe, sportowe podwozie RS sprawia, że model RS 5 Sportback jest zawieszony o siedem milimetrów niżej niż Audi S5 Sportback. Alternatywnie, Audi Sport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS układem kierowniczym. Za pośrednictwem standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może kształtować swoje wrażenia z jazdy w trybie indywidualnym, dynamicznym lub komfortowym.

Ekskluzywne i funkcjonalnie wyposażone wnętrze nowego Audi RS 5 Sportback utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. 480-litrowy bagażnik ma kształt prostopadłościanu, a wejście do niego ma dokładnie metr szerokości. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 1300 l. Oparcie tylnej kanapy standardowo podzielone jest w stosunku 40:20:40. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.

Sportowy charakter pięciodrzwiowego podkreślają detale, m.in. sportowe fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, czy spłaszczone u dołu koło skórzanej kierownicy sportowej. Kierownica, listwy progowe, dźwignia zmiany biegów oraz fotele, noszą emblematy S. Dodatkowy ekran RS wyświetlający się w Audi virtual cockpit informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu. W trybie jazdy manualnej, po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, wizualny sygnał informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Głównymi atrakcjami pakietu stylistycznego RS są czerwone, kontrastowe szwy na kierownicy i na dźwigni zmiany biegów, oparcia kolan z tkaniny Alcantara, pasy bezpieczeństwa z czerwonymi brzegami oraz dywaniki z logo RS. Ekskluzywnym kolorem lakieru oferowanym przez Audi Sport dla modelu RS 5 Sportback, jest zieleń Sonoma z efektem metalicznym.

Najnowsze