Zestawy naprawcze do opon motocyklowych – przegląd

Istnieje kilka sposobów na doraźne uszczelnienie opony, gdy w trasie zdarzy się nam złapać kapcia. Większość nie wymaga demontowania opony czy umiejętności technicznych, a pozwala na spokojne dojechanie do serwisu czy wulkanizacji.

– Zestawy dzielą się na takie, co służą do opon dętkowych i bezdętkowych. Pierwsze zawierają elementy potrzebne do łatania dętki, która jest montowana najczęściej w motocyklach ciężkich czy enduro. Natomiast dziurę w oponie bezdętkowej zaklejamy przy pomocy „sznurka”, kleju i szydełka.  Przy czym, zestaw jest o tyle lepszy, że nie zawiera preparatów klejo-pochodnych (które zaklejają również wentylek i nie pozwalają na ponowne dopompowanie) i nawet przy kolejnym kapciu, można przeprowadzić kolejną naprawę. To dobry zestaw także dla osób gustujących w jeździe off-road – opowiada nam Szymon Turfin, który dla Motocainy opisuje różnego rodzaju zestawy naprawcze do opon dostępne we wrocławskim sklepie strefagp.pl.

Fakty i mity o uszkodzeniach opon motocyklowychczytaj tu.

Najtańsze preparaty to tzw. dojazdówka w sprayu, czyli mieszanka klejów żywicznych i sprężonego powietrza. Po wykorzystaniu preparatu wg. instrukcji producenta, możemy spokojnie dojechać do serwisu opon. Jednak do tego typu rozwiązań powinniśmy mieć nóżkę centralną, by opona nie miała obciążeń.

Opony motocyklowe – wybór, eksploatacja, oznaczenia: kompendium wiedzy o oponach motocyklowych. Kliknij tu.

Na dalsze trasy i w miejsca, gdzie dostępność dętek czy opon jest mała – warto zainwestować w droższe zestawy z narzędziami, paroma nabojami i specjalnym zaworkiem, który pozwoli na dozowanie powietrza. Praktyczne zestawy wyprawowe to takie, które są skompresowane – zawierają mało miejsca, a jednocześnie posiadają wszechstronne narzędzia do obu typów opon.

Kompresor do opon motocyklowych

Są w sprzedaży również małe kompresorki, ładnie zapakowane, które możemy podpiąć do gniazda zapalniczki lub bezpośrednio do akumulatora. Mamy różne końcówki np. do opon, materacy, piłek – także zastosowanie ich jest wszechstronne.

Zestaw łatek do dętki

Przegląd produktów do naprawy opon w sklepie Strefa GP:

Zestaw łatek do dętki – 6 złotych

Czyli: wzmacniane z rozpływem łatki do naprawy dętek, środek wulkanizujący oraz metalowa tarka do czyszczenia uszkodzonego miejsca.

Zawartość:

  • 2 łatki o średnicy 26.5 mm
  • 2 łatki o średnicy 42.3 mm
  • 2 łatki owalne 49.2 x 31.4 mm
  • metalowa tarka
  • klej
  • plastikowe pudełko 5.8 x 8.3 cm
Zapasowe koło w spray’u K2 Tire Doctor 398 ml

Zapasowe koło w spray’u K2 Tire Doctor 398 ml – 24 złote

Preparat pompuje i uszczelnia przebite opony bez demontażu i używania narzędzi. Nie niszczy opony.

Sposób użycia:

Jadąc powoli ustawić oponę tak aby wentyl znajdował się dokładnie pionowo u góry. Jeśli to możliwe usunąć przedmiot który spowodował przebicie. Nie stosować w przypadku bardzo dużych dziur, zniszczenia części opony lub gdy spadnie ona z obręczy. Solidnie wkręcić końcówkę wężyka w wentyl opony. Podnieść nasadkę u góry puszki, odwrócić puszkę do góry dnem i nacisnąć przycisk.  Opona zostanie uszczelniona i napompowana w ciągu 1 minuty. Opona powinna być pompowana do momentu, gdy obrzeż koła podniesie się z ziemi. Odłączyć wężyk od zaworu opony.

Zestaw naprawczy do opon Slime z kompresorem

Zestaw naprawczy do opon Slime z kompresorem – 100 złotych

Do reperacji opon bez konieczności odkręcania koła. Każdy zestaw zawiera wysokiej jakości uszczelniacz Slime oraz kompresor 12 V o różnej mocy. Maksymalna prędkość po aplikacji to 80 km/h, a środek pozostaje płynny, co może powodować nierównowagę lub drgania opony.

Sposób użycia:

1. Wykręć rdzeń zaworu używając czarnego, plastikowego klucza.

2. Podłącz przezroczysty wężyk między butelką a zaworem i wpuść zalecaną ilość uszczelniacza (1 koło = 1 uszczelniacz). Zaleca się noszenie okularów ochronnych na oczy podczas aplikacji uszczelniacza.

3. Wkręć rdzeń zaworu.

4. Napompuj koło do zalecanego ciśnienia. Po zakończeniu pompowania rusz pojazdem powoli, żeby rozprowadzić uszczelniacz w oponie. Po krótkim dystansie sprawdź ponownie koło.

Duży zestaw naprawczy do opon dętkowych i bezdętkowych

Duży zestaw naprawczy do opon dętkowych i bezdętkowych – 80 złotych

Zawartość:

– torba

– 3 naboje 16g ze skompresowanym CO2 do pompowania opony,

– aplikator do podłączenia naboi do zaworu opony

– łyżki do opon (2szt)

– świder do powiększania otworów

– przeciągacz do przeciągania sznura

– sznury wulkanizujący -5 szt

– łatki wulkanizujące

– klej

– nożyk

– tarka

– instrukcja w języku polskim

Duży zestaw naprawczy do opon dętkowych i bezdętkowych – zawartość
Mały zestaw naprawczy do opon bezdętkowych

Mały zestaw naprawczy do opon bezdętkowych – 40 złotych

Zawartość:

– 2 naboje ze skompresowanym CO2 do pompowania opony,

– adapter do wentyli

– świder do powiększania otworów

– przeciągacz do przeciągania sznura

– sznury wulkanizujący -5 szt

– instrukcja w języku polskim

WM Motor Mini Air – 70 złotych

Mały, przenośny kompresor w wygodnym futerale. Posiada czytelny manometr, przycisk startowy, latarkę i 2 komplety kabli (do akumulatora i gniazda zapalniczki).

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

mam pytanie odnoście K2 Tire Doctor – w instrukcji użycia jest napisane „Jeżeli to możliwe, usunąć przedmiot, który spowodował przebicie.” U was odwrotnie – żeby nie usuwać. Więc?

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Dziękuję za zwrócenie uwagi – tekst został poprawiony. Przedmiot trzeba usunąć (żeby środek mógł dokładnie zalać uszkodzenie), chyba że nie ma takiej możliwości – wtedy zrobi to dopiero wulkanizator.

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze