Zegarek Nissan Nismo – idealny dla zawodniczek. Film

Nissan przedstawia pierwszy zegarek typu smartwatch, umożliwiający nawiązanie połączenia pomiędzy samochodem i kierowcą.

Nissan Nismo Watch – zaprojektowaney jako unisex
fot. Nissan

Na torze wyścigowym Nissan wykorzystuje najnowocześniejsze biometryczne technologie szkoleniowe w celu poprawy wyników kierowców Nismo. Teraz Nissan chce zaoferować tę technologię
miłośnikom marki.

Co to jest Nismo? Czytaj tutaj.

Nissan opracował zegarek typu smartwatch, stworzony specjalnie dla kierowców samochodów serii Nissan Nismo. Na razie towersja koncepcyjna, łącząca samochód z kierowcą i przekazująca mu dane biometryczne w czasie rzeczywistym. Zegarek, zaprezentowany wczoraj podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie (10–22 września 2013 r.).

Zegarek Nissan Nismo Watch umożliwia:
− monitorowanie wydajności pojazdu poprzez odczyty średniej prędkości i zużycia paliwa,
− uzyskanie dostępu do systemu telematycznego pojazdu i danych dotyczących osiągów uzyskiwanych na torze,
− zapoznawanie się z danymi biometrycznymi dzięki użyciu pulsometru,
− łączenie się z samochodem za pomocą aplikacji na smartfon z wykorzystaniem
technologii Bluetooth Low Energy,
− odbieranie spersonalizowanych informacji od Nissana.

Odwiedź naszą sekcję moda i gadżety motoryzacyjne – kliknij tutaj.

 

Nissan Nismo Watch – nawet opakowanie zostało dopracowane w sportowym stylu.
fot. Nissan

W tym roku Nissan zaprezentował też Nismo Lab – mobilne laboratorium wyposażone w najnowsze biometryczne narzędzia szkoleniowe, takie jak technologia badania fal mózgowych i JukeRide – narzędzie do analizy osiągów, które na żywo rejestruje dane biometryczne kierowców oraz informacje z systemu telematycznego samochodów wyczynowych Nismo podczas wyścigów.

Wizja Nismo przewiduje wykorzystanie technologii ery cyfrowej i udostępnienie ich w postaci
przenośnych produktów dla sportowców trenujących różnorodne dyscypliny oraz posiadaczy samochodów marki Nissan. Wybrano już trzy najważniejsze technologie, na których oparty zostanie dalszy rozwój w tym kierunku:
− EKG (elektrokardiogram) – mierzy odstęp RR w rytmie serca, identyfikując wczesne oznaki zmęczenia,
− EEG (elektroencefalogram) – na podstawie analizy fal mózgowych monitoruje poziom koncentracji i emocje kierowcy, pomagając mu uzyskać szczytową formę,
− Temperatura ciała – rejestruje temperaturę ciała i poziom nawodnienia organizmu.

Zegarek Nismo Watch potrafi również śledzić i oceniać aktywność użytkownika w serwisach Facebook, Twitter, Pinterest oraz Instagram za pomocą opracowanego przez Nissana programu Social Speed.

Zegarek Nismo Watch będzie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych – czarnej, białej oraz w czarno-czerwonych flagowych barwach marki. Wygląd zegarka inspirowany jest logo Nismo i charakteryzuje się płynnymi liniami oraz futurystyczną, a zarazem ergonomiczną stylistyką. Prosty interfejs użytkownika można kontrolować przy użyciu dwóch przycisków, a zegarek zapina się na nadgarstku za pomocą prostego zaczepu. Nawet opakowanie zegarka będzie nosiło elementy charakterystyczne dla Nismo.

Zegarek Nismo Watch będzie wyposażony w baterię litową ładowaną przez kabel micro-USB. W normalnych warunkach użytkowania czas pracy baterii wynosi siedem dni.

Nissan Nismo Watch – idealny dla zawodniczek sportu motorowego.
fot. Nissan

Najnowsze

Kawasaki Ninja 300 i ZZR1400 – zmiany na sezon 2014

Kawasaki Ninja 300 w nadchodzącym sezonie dostępny będzie w nowym malowaniu – Special Edition. Na rynku pojawi się także nowa wersja KawasakiZZR1400.

Kawasaki Ninja 300 Special Edition – no bardzooo 🙂
fot. Kawasaki

Kawasaki Ninja 300 Special Edition

Wyposażony w dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą model Kawasaki Ninja 300 Special Edition ma wyróżniać się grafiką i stylizacja karoserii nawiązującą do motocykli rywalizujących w wyścigach serii World Superbike (inspiracja pochodzi z motocykla Kawasaki Ninja ZX-­‐10R). Również taki detal jak kolorowe krawędzie felg w kolorze nadwozia nie umknęły uwadze projektantom przygotowującym model na nadchodzący sezon.

Nowa grafika nawiązuje do „eliptycznej” stylistyki pojazdów, których dosiadają gwiazdy Mistrzostw Świata World Superbike – Tom Sykes oraz Loris Baz. Kawasaki Ninja 300 w wersji zarówno bez, jak z systemem ABS będzie dostępna w sieci dealerskiej Kawasaki pod koniec 2013 roku.

Kawasaki ZZR1400 Performance Sport

Kawasaki zaprezentowało wersję Performance Sport, która na rynku europejskim będzie dodatkowo wyposażona w tylny amortyzator Öhlins TTX, lekkie, tytanowe tłumiki sportowe Akrapović. Dzięki opatentowanej, dwururowej konstrukcji, tylne zawieszenie Öhlins TTX, wyposażone w łatwo dostępną regulację, ma rozdzielać funkcje tłumienia oraz odbicia dawać możliwość pełnej oraz indywidualnej regulacji pracy. Mając możliwość 22 ustawień regulacji zarówno dobicia jak i odbicia, amortyzator TTX użyty w modelu ZZR1400 Performance Sport ma zapewniać  stabilność, komfort i przyjemności z jazdy najnowszą wersją „Zygzaka”.

Z perspektywy kierowcy, elementami zwracającymi szczególną uwagę są czarne pierścienie  otaczające prędkościomierz i obrotomierz oraz umieszczone centralnie logo Kawasaki. Dodatkowymi elementami wyposażenia nowej wersji są: podwyższona szyba „buble-­‐screen”, żelowe osłony zbiornika paliwa, kanapa obszyta nowym materiałem, nakładka na siedzenie
pasażera.

Kawasaki ZZR1400 Performance Sport w sieci dealerskiej Kawasaki pojawi się z końcem 2013 roku.

Kawasaki ZZR1400 Performance Sport
fot. Kawasaki

Najnowsze

NASCAR, drifting, rajdy, wyścigi – Top Gear Live w pigułce

Czwarta w historii edycja największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce Verva Street Racing zbliża się wielkimi krokami. Już za niecałe dwa tygodnie - 21 września - miłośnicy czterech kółek na żywo zobaczą na Stadionie Narodowym wyścigi Porsche Supercup, pokazy driftu i przeżyją wyjątkowe spotkanie z kierowcami ORLEN Team.

Show Top Gear Live, które odbędzie się na Stadionie Narodowym w Warszawie 21 września, a poprowadzą go Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond.

Kuba Przygoński z Orlen Team, do którego należy świeżo pobity rekord Guinnessa prędkości jazdy w drifcie wynoszący 217 km na godzinę, wraz z Piotrem Więckiem z zespołu Mistrza Polski – BUDMAT Auto RB Team, zaprezentują widzom jak pokonując tor w kontrolowanym poślizgu zdobyć uznanie każdego kibica motorsportu.

Zanim na stadion wjadą gwiazdy Top Gear Live, fani motoryzacji będą mogli obejrzeć także rywalizację serii Porsche Supercup z udziałem Kuby Giermaziaka i Patryka Szczerbińskiego, kierowców Verva Racing Team. Nie zabraknie też zespołów Porsche GT3 Team i Konrad Motorsport.

Dodatkowo, w rywalizacji na zaimprowizowanym torze, wezmą udział zawodnicy reprezentujący Polskę w rajdzie Dakar: Adam Małysz z pilotem Rafałem Martonem oraz Marek Dąbrowski z Jackiem Czachorem.

Podczas Top Gear Live będzie również możliwość zobaczenia na własne oczy wyścigów NASCAR (o najszybszych kobietach tej serii przeczytasz tutaj)

Samochody z serii NASCAR przybliżą kibicom emocje amerykańskich wyścigów.
fot. Nigel Kinrade

Tuż po części Verva Street Racing rozpocznie się show oparte na programie telewizyjnym Top Gear. Widowisko gościło już na czterech kontynentach, występując przy pełnych trybunach największych scen świata. Gospodarze widowiska – Jeremy Clarkson, James May, Richard Hammond i tajemniczy Stig – zadbają o to, by 21 września dostarczyć widzom ogromną dawkę rozrywki.

Zanim jednak rozpocznie się show, VERVA Street Racing otworzy tradycyjny element wszystkich edycji, czyli Pit Party, które tym razem odbędzie się na promenadzie Stadionu Narodowego. Każdy, kto zakupił limitowany bilet, obejrzy niemal trzysta samochodów w parku maszyn, który podczas prawdziwych zawodów pozostaje niedostępny dla publiczności. Wizyta na Pit Party to także możliwość podejrzenia pasjonującej pracy mechaników i niepowtarzalna okazja by zdobyć autograf ulubionego kierowcy.

Dostępne są nadal bilety w sektorach G za 99 złotych, które można nabyć za pośrednictwem sieci sprzedaży eBilet.pl oraz w salonach Empik na terenie całego kraju. Bilety dla dzieci w wieku 4-12 lat objęte są dodatkową zniżką w wysokości 20%. Ponieważ finał widowiska z udziałem Brytyjczyków będzie prowadzony w języku angielskim uruchomiona zostanie specjalna częstotliwość (95,1 MHz), na której widzowie będą mogli słuchać tłumaczenia symultanicznego za pomocą zestawów radiowych VERVA Street Racing (dostępnych za 20 złotych na terenie imprezy) lub własnych telefonów komórkowych.

HARMONOGRAM IMPREZY

15.30 – 18.00 Pit Party (wejście TYLKO do 17.30) (wejście na Pit Party tylko dla posiadaczy biletu ze specjalną wejściówką)

18.30 – Otwarcie bram

19.00 – Pre show

20.00 – Verva Street Racing

W programie m.in.:

  • Wyścigi Porsche Supercup z udziałem VERVA Racing Team
  • Popisy w jeździe w poślizgu podczas BUDMAT Drift Show w wykonaniu Kuby Przygońskiego i BUDMAT Auto RB Team
  • Wyjątkowe spotkanie z kierowcami ORLEN Team: Adamem Małyszem i Rafałem Martonem oraz Jackiem Czachorem i Markiem Dąbrowskim
  • Znany z amerykańskich torów wyścig NASCAR

21.00 – Top Gear Live

Show oparte na programie telewizyjnym Top Gear z udziałem gospodarzy: Jeremy’ego Clarksona, Jamesa Maya, Richarda Hammonda i tajemniczego Stiga. Ogromna dawka rozrywki, w której znajdziemy m.in. motoryzacyjne wyścigi rydwanów oraz samochodowy curling.

Najnowsze

Ekaterina Stratieva na Rajdzie Polski – liczy na wsparcie

Ekaterina Stratieva liczy na to, że uda jej się zdobyć odpowiednie fundusze, które pozwolą jej na kontynuację udziału w zawodach FIA ERC Ladies’ Trophy.

Ekaterina Stratieva
fot. materiały zawodniczki

Ekaterina Stratieva, zawodniczka z Bułgarii, po ostatnim tygodniu zmagań w rajdzie Barum Czech Rally Zlín, ma taką samą liczbę punktów jak jej australijska rywalka, Molly Taylor. Stratieva ukończyła ostatni odcinek samochodowych zmagań plasując się na drugiej pozycji.

– Trzymamy mocno kciuki i mamy nadzieję, że uda się nam zdobyć jakieś finansowe wsparcie na ten ostatni etap bieżącego sezonu – mówi Stratieva, która startuje w rywalizacji w sześcioletnim Citroënie C2R2.

Po ostatnim starcie w Czechach, podczas którego zawodniczka jechała wspólnie z Carmen Poenaru, Stratieva jest zdania, że miała dużo szczęścia, że udało się jej w ogóle dotrzeć do mety.

– Na trzy ostatnie starty musimy zmienić rytm – mówi Stratierva. – Przede wszystkim  mieliśmy  problem z przepustnicą. Z tego powodu auto nie miało pełnej mocy. Jaku już się z tym uporaliśmy, to przy kolejnym starcie okazało się, że nawala alternator, więc bateria bardzo szybko się rozładowywała. Zdecydowaliśmy, że dojedziemy do mety, ale trochę wolniej. Dwa spore problemy techniczne w jednym sezonie to zdecydowanie za dużo. Chciałabym startować czerpiąc przyjemność z rywalizacji, bez nerwów o stan techniczny samochodu. Po ostatnich doświadczeniach zdałam sobie sprawę, że mam po prostu bardzo stary samochód i jeśli chcę odnosić większe sukcesy to muszę zdobyć auto najnowszej generacji.

Stratieva wystartuje w kolejnym etapie ERC Ladies' Trophy podczas Rajdu Polski. Zmierzy się ponownie z Molly Taylor oraz z pochodząca z Litwy rajdową debiutantką, Joaną Survilaitė. Rajd będzie transmitowany na żywo przez telewizję Eurosport.

Najnowsze

BMW, Mercedes i VW, czyli ulubieńcy fanów w social media

Czy rzeczywiście największe dyskusje w mediach społecznościowych wzbudzają marki niemieckie? Czy pachnące emocjami Ferrari nie leży w polu naszych zainteresowań? Dlaczego w top 10 na Facebooku, Twiiterze i You Tube brakuje tak popularnej w Polsce Skody? Odpowiedzi niestety nie udzielą infografiki przygotowane przez Press-Service Monitoring Mediów.

Nurtujące od dawna speców od reklamy i social media pytania, chyba nadal pozostaną bez odpowiedzi. Choćby specjaliści od wrzucania postów na fanpage dwoili się i troili – poruszając się w granicach polityki danej marki, a jednocześnie bijąc się o atrakcyjny content profilu – niewiele daje się zdziałać, aby być bliżej upragnionej pierwszej piątki zestawienia. I niby nie to jest ważne – te słupki, statystyki, liczba fanów, a ich jakość, zaangażowanie, lojalność – to gdy pojawiają się tego typu infografiki, to trudno sobie nie zadawać pytań.

Nas najbardziej zaintrygowały badania, jakoby jedynie 10% populacji komentujących marki samochodowe na Facebooku to były kobiety. Czyżby panie wolały się udzielać na tematy motoryzacyjne w miejscach, które są bardziej przychylne ich opiniom? Tam, gdzie pojawiają się posty rzucone pod wpływem emocji, a nie po 5-krotnym upewnieniu się, czy aby na pewno „jakiś mądrala” się nie przyczepi?

Mamy nadzieję, że takie właśnie miejsce tworzymy na fanpage’u Motocaina.pl :-), do którego wszystkich serdecznie zapraszamy – i kobiety i mężczyzn.

Poza tym warto zwrócić uwagę na spory odsetek populacji facebook’owiczów – 41%, czyli 26 020 osób – który nie zdeklarował się ani jako mężczyźni, ani kobiety – czy zatem wolimy się wypowiadać anonimowo? Być może to właśnie w tej części „ukryte” są kobiety, które wypowiadają się na tematy motoryzacyjne, ale nie chcą ujawniać swojej płci, aby nie zostać potraktowane typowo, czyli jak „baba za kierownicą”, która nie zna się na samochodach… Trudno to będzie weryfikować.

Tymczasem poddajemy Waszej refleksji wyniki monitoringu Press-Service, tak potrzebnego, żeby móc z dystansu ocenić działania przeróżnych marek pod kątem social media. W badaniu przeanalizowano obecność wszystkich marek działających na polskim rynku aut osobowych – w sumie 49. Badanie polegało na analizie treści opublikowanych w lipcu 2013 roku przez użytkowników (korporacyjny, indywidualny) na łamach wybranych portali UGC (fb, twitter, wykop, blip, youtube).

Wyniki badań Press-Service Monitoring Mediów na temat: marki motoryzacyjne w mediach społecznościowych.
fot. Press-Service Monitoring Mediów

Najnowsze