Zanieczyszczony Londyn
Londyn słynie z Big Bena, pysznego fish and chips i autobusów double decker - niestety ma również opinię miasta o zanieczyszczonym, niezdrowym powietrzu i to już od... 1858 roku.
Mnóstwo samochodów i mgła czyli… Londyn |
![]() |
fot. Magda Drzewiecka
|
Jak wyczytać można ze statystyk, londyńskie powietrze jest najbardziej zanieczyszczone w całej Wielkiej Brytanii i w całej Europie przekraczając wszelkie dozwolone limity WHO i, co wydaje się nieprawdopodobne, ale niestety jest prawdziwe, zabija od tysiąca do 8 tysięcy ludzi każdego roku. Jest również miastem obciążanym przez Komisję Europejską największymi karami za ignorowanie problemu.
5 października Boris Johnson – burmistrz miasta Londyn, przedstawił swoje pomysły na odwrócenie tej niechlubnej opinii. Wśród pomysłów Johnson’a znalazło się usunięcie z ulic miasta od 2012 roku najstarszych czarnych taksówek, zasadzenie drzew wzdłuż głównych dróg i autostrad okalających stolicę, a także poszerzenie środków komunikacji miejskiej o autobusy napędzane silnikami hybrydowo-eletrycznymi. Burmistrz zadeklarował również chęć kontynuacji i rozwoju projektu tzw. strefy niskiej emisji. „London’s Low Emission Zone”. Idea zapoczątkowana i wprowadzona przez jego poprzednika – Ken’a Livingstone zakładała konieczność uiszczana opłat dla samochodów ciężarowych za wjazd do miasta (do 200 funtów za dzień), od 2012 roku opłatami mają zostać również objęte vany i minibusy.
Czy pomysły Burmistrza zmienią Londyn w miasto o bardziej czystym powietrzu? Zdaniem ekspertów niestety nie. Obecnie, z racji kryzysu gospodarczego, dynamika zmian w mieście nie jest tak duża, jak bywało to do tej pory. Należy więc przypuszczać, że koniec kryzysu będzie gwarantem zwiększania się infrastruktury miejskiej i ekspansji miasta, co zawsze niesie za sobą wzrost zanieczyszczeń powietrza.
Źródło: The Economist
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: