Zagapił się i bezmyślnie przejechał przez trzy pasy. Drugi kierowca też niewiele widział

Nieprzemyślane i gwałtowne manewry na drodze często mają opłakane skutki. O tym jak ważna jest obserwacja sytuacji na drodze, dobrze pokazuje to nagranie.

Bohater tego wideo popełnił istotny błąd – zagapił się i zbyt późno zorientował, że chce zjechać w prawo. Wtedy dał o sobie znać drugi błąd – trzymał się lewego pasa trzypasmowej ulicy, chociaż ruch był niewielki (inni kierowcy też się w tej kwestii nie popisali – taka już rzeczywistość polskich dróg). Sądził jednak, że zdąży jeszcze wykonać manewr.

Przyczepa zamiatała po dwóch pasach, a kierowca uparcie jechał dalej. To musiało się skończyć źle

Rzeczywiście zdążyłby, ale nie wziął pod uwagę, że na drodze są też inne samochody. Szybko przeciął trzy pasy i bez patrzenia wjechał w prawidłowo poruszające się auto. Jego kierowca miał czas na reakcję i nieznacznie nawet odbił w prawo, ale wyprostował kierownicę. Naprawdę nie widział, co się dzieje?

Kierowca Forda nagle wyskoczył na czołówkę z Porsche. Nie dało się nic zrobić

Bohater nagrania uderzył w drugie auto, a następnie skosił znak. Nie widać niestety czy zaraz po tym się zatrzymał, czy też zawisł na barierce.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Renault wspiera eko-edukację i zaprasza na webinar z ekspertkami o świecie bez plastiku – udział bezpłatny!

Odpady plastikowe i zmiany klimatyczne to największe obawy środowiskowe Polaków, ale wzrastająca świadomość ekologiczna nie idzie w parze z działaniem na rzecz środowiska oraz realną wiedzą. Na szczęście powstają inicjatywy, które mogą to zmienić! I główną rolę odgrywają w nich kobiety!

Ile plastiku jest obecnie w ekostystemie? Co dzieje się z opakowaniami z tworzyw sztucznych od momentu wyrzucenia do kosza? Jak ograniczyć plastik wokół siebie? I najważniejsze – czy świat bez plastiku jest możliwy?

Na te i inne pytania odpowiedzą Joanna Kądziołka i Marta Krawczyk podczas webinaru „Jak uwolnić świat od plastiku?” , w ramach kampanii Zielona Ostoja Renault.

Przeczytaj też: Renault zbadało ekologiczne postawy Polaków: „Jedna na cztery osoby w Polsce nie wie, co jest przyczyną ocieplenia klimatu”

Wybór ekspertek nie jest przypadkowy. Obie panie zajmują się na co dzień tematyką ekologii, dbania o środowisko i zrównoważonego gospodarowania odpadami. Joanna Kądziołka jest specjalistką Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste oraz pomysłodawczynią i koordynatorką takich akcji jak Festiwal Zero Waste czy kampanii edukacyjnej „Wrzucam. Nie wyrzucam”. Marta Krawczyk, związana z Rekopol SA, zajmuje się ecodesignem opakowań oraz ich przydatnością do recyklingu. Rozmowę z ekspertkami przeprowadzi ambasadorka Zielonej Ostoi – blogerka eko Paulina Górska.

Webinar „Jak uwolnić świat od plastiku?” odbędzie się w czwartek, 18 marca 2021 roku o godz. 18.00 na platformie www.zielonastoja.renault.pl/webinar. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i nie wymaga wcześniejszej rejestracji.

Webinar „Jak uwolnić świat od plastiku?”

Przeczytaj też: Pierwszy w Polsce ekolab otwarty dla każdego powstaje pod Warszawą. Co wspólnego ma z tym branża motoryzacyjna?

Zielona Ostoja Renault to pierwsza w Polsce otwarta dla każdego przestrzeń do kształtowania świadomości ekologicznej oraz realnego działania na rzecz środowiska. Pawilon powstaje z inicjatywy Renault Polska we współpracy z miastem Otwock, które na potrzeby projektu udostępniło przestrzeń na terenie Rezerwatu Świder. W oczekiwaniu na powstanie ekolabu na terenie Otwocka oraz na warsztaty, które mają odbywać się tam odbywać, organizatorzy postanowili przeprowadzić serię inspirujących spotkań online. Każde z nich podejmuje inne zagadnienie z zakresu ochrony środowiska naturalnego, takie jak ochrona zasobów leśnych, ograniczanie plastiku czy ekownętrze. Rozmowy z ekspertami z danej dziedziny przeprowadza Paulina Górska, autorka bloga Eko Paulina Górska.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Jak chronić się przed kradzieżą „na walizkę”? Czy etui na kluczyki samochodowe to dobry pomysł?

W dobie rozwoju elektroniki, zabezpieczeń i sposobów na samochodowych złodziei, to często oni sami wykorzystują zdobycze technologii - tylko do niewłaściwych celów. Jak się chronić przed kradzieżą „na walizkę”? Jak zabezpieczyć kluczyk? I czy warto kupować specjalne etui za kilkaset złotych?

Wśród złodziei króluje obecnie tzw. „kradzież na walizkę”, która swoją wątpliwą popularność zaczęła zdobywać w 2017 roku, wraz z upowszechnieniem się  systemów bezkluczykowych w samochodach. Przy tej metodzie wszystkie specjalistyczne urządzenia antywłamaniowe mając uchronić nasze samochody przed kradzieżą, po prostu „wymiękają”.

Do kradzieży „na walizkę” złodzieje wykorzystują dwa urządzenia, które swoim wyglądem przypominają walizki. Jedno z nich wzmacnia bezprzewodowy sygnał z kluczyka, a drugie przekazuje go do samochodu, dzięki czemu złodziej może odblokować drzwi, uruchomić silnik w samochodzie i odjechać, nie wzbudzając niczyich podejrzeń.  

Przeczytaj też: Czy można ukraść auto w 6 sekund, czyli kradzież „na walizkę”

Policja co chwila ostrzega przed tą metodą kradzieży i apeluje o zabezpieczenie się przed kradzieżą „na walizkę”. Jak chronić się przed kradzieżą „na walizkę”? Jak zabezpieczyć kluczyk?

Ponieważ złodzieje, by odblokować samochód metodą „na walizkę” muszę przechwycić sygnał z kluczyka, warto umieścić go w takim miejscu, które to uniemożliwi.  Takim, które zablokuje sygnał z kluczyka.

W Internecie znajdziemy mnóstwo stron, gdzie kupimy etui czy pudełko antykradzieżowe na kluczyk keyless. Ich przedział cenowy wacha się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Etui jest małe, podręczne, eleganckie, bez problemu zmieści się w naszej torebce czy kieszeni kurtki i będzie chronić nasz pojazd wszędzie tam, dokąd pojedziemy. Etui dodatkowo chroni kluczyk przed uszkodzeniami i zniszczeniami np. w przypadku jego upuszczenia.  Pudełka nie zmieścimy do torebki, ale za to schowamy w nim pilot do bramy wjazdowej i garażowej, telefon komórkowy czy też zapasowy kluczyk do auta.

Jak chronić się przed kradzieżą „na walizkę”

Przeczytaj też: Oszuści mają nowy sposób na kierowców – wyłudzenie „na kłódkę”

A co jeśli nie chcemy przepłacać? Sygnał z kluczyka równie skutecznie jak specjalistyczne etui zablokuje zwykłe metalowe pudełko, na przykład takie po cukierkach czy miętówkach. Przetestowałam to na kilku samochodach i działa. Minusem metalowego pudełka jest to, że w torebce zajmuje więcej miejsca niż etui, jest mniej eleganckie, no i kluczyk, trochę obija się o ścianki, wydając dźwięk jak grzechotka. Ale jako specjalne miejsce do przechowywania kluczyka w domu, sprawdza się idealnie.

Jeśli nie mamy w domu metalowych pudełek, i nie chcemy kupować specjalnych „ochraniaczy”, możemy zawinąć kluczyk w kuchenną folię aluminiową. Minusem jest to, że folia szybko się niszczy i trzeba ją często wymieniać.

Oczywiście najlepiej by było, gdybyśmy zabezpieczali kluczyk za każdym razem, gdy wychodzimy z auta. Zabezpieczenie kluczyka tylko w domu  to absolutne minimum. Nie dajmy się złodziejom!

Najnowsze

Widzieliście kiedyś samochód, który radzi sobie z grawitacją, genetyką i rakietami?

Czy kiedykolwiek widzieliście, jak samochód pokonuje grawitację i przyspiesza z miejsca obok spadającego żyrandola, jak rozróżnia identyczne bliźnięta lub sprawdza się w starcie z rakietą? Ten model to wszystko potrafi!

W nowej serii filmów wideo stworzonych dla Forda, w pełni elektryczny Mustang Mach-E podejmuje wszystkie te wyzwania. Uwaga, podpowiedź: wygrywa.

W Europie zostaną opublikowane cztery filmy:

  • Mustang Mach-E kontra grawitacja: Moment obrotowy w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E 2021 jest potężny. Ale czy jest on wystarczająco potężny, by podważyć prawa grawitacji? Zobacz, jak elektryczny Mustang konkuruje ze spadającym żyrandolem,w próbie porównującej zdolności startu,

  • Mustang Mach-E kontra rakieta: Zasięg w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E z 2021 roku jest imponujący. Ale co to oznacza – imponujący zasięg? Zasięg 610 km Mustanga Mach-E z opcjonalnym akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na tylne koła (w cyklu WLTP*) pomaga zobrazować 3,5-metrowa rakieta

  • Mustang Mach-E kontra zespół pit-stopu: Możliwość bezprzewodowej zdalnej aktualizacji pozwala w pełni elektrycznemu Mustangowi Mach-E 2021 uaktualniać systemy z niemal każdego miejsca. Ale czy mogą konkurować z mobilnym zespołem pit-stopu na skrzyni ładunkowej ciężarówki? Jest tylko jeden sposób, aby się o tym przekonać

  • Mustang Mach-E kontra genetyka: w pełni elektryczny Mustang Mach-E 2021 roku jest w stanie uczyć się zachowań i dostosować się do preferencji poszczególnych kierowców. Ale czy jest na tyle inteligentny, aby odróżnić kierowców identycznych?

Seria filmów została wyprodukowana w USA i nakręcona częściowo w tym samym miejscu, które wykorzystano w filmie „Le Mans '66” z 2019 r. (tytuł oryg. „Ford kontra Ferrari”), opowiadającym o wyzwaniu, w którym sprawdziły się pojazdy Forda.

Najnowsze

Opel Manta GSe ElektroMOD – retro pod napięciem

Opel Manta GSe ElektroMOD nawiązuje do Opla Manty z 1970 r., a jednocześnie wpisuje się w coraz popularniejszą wśród fanów motoryzacji i kolekcjonerów modę na „restmody”.

W pełni elektryczna Manta GSe ElektroMOD z całkowicie cyfrowym kokpitem jest tak samo sportowa, jak oryginalny Opel GSe. Transformacja w ElektroMOD pokazuje również ponadczasowość linii z 1970 r. Muskularność i prostota sprzed pół wieku wciąż idealnie współgrają z dzisiejszą stylistyką Opla.

„MOD” to skrót od angielskich słów modern (nowoczesny) i modification — gdyż samochód jest modyfikacją pierwowzoru z wykorzystaniem nowoczesnej technologii. 

Pisane z niemiecka „Elektro” to z kolei nawiązanie do pojazdu Opel Elektro GT, który 50 lat temu ustanawiał rekordy świata dla samochodów elektrycznych.

{{ gallery(3226) }}

Producent zapowiada, że do 2024 r. każdy model Opla będzie zelektryfikowany. Już dziś klienci mają do wyboru hybrydy plug-in, czyli z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu, takie jak Grandland X, oraz w pełni elektryczne samochody o napędzie akumulatorowym, w tym małą Corsę‑e i „salonkę na kołach” Zafirę‑e Life, a także dostawcze Combo‑e cargo i Vivaro‑e.

Najnowsze