
Yamaha opracowuje silnik do elektrycznych hipersamochodów. Ile KM będzie generować?
Yamaha ogłosiła, że opracowuje silnik zaprojektowany specjalnie do elektrycznych hipersamochodów. Podobno kompaktowa jednostka 800 V może generować aż 496 KM.
Elektryczny hipersamochód miałoby zasilać kilka jednostek napędowych opracowanych przez Yamahę. Czyli już samochód wykorzystujący tylko dwa z tych silników mógłby się pochwalić niesamowitą mocą. Yamaha podkreśla i zachwala kompaktowe rozmiary silnika, będące wynikiem zintegrowania przekładni i falownika w jednym urządzeniu.
To niejedyny silnik elektryczny opracowany przez Yamahę. W zeszłym roku Yamaha opracowała elektryczne silniki o mocy od 47 do 268 KM, stworzone z myślą o samochodach osobowych i motocyklach.
Przeczytaj też: Rimac C_Two jest już gotowy do jazdy
Yamaha od lat buduje silniki dla innych producentów samochodów. Już w 1967 roku stworzyła silnik dla Toyoty 2000GT. Silnik Yamahy trafił również do samochodów sportowych, takich jak Lotus Elise. Niedawno producent pomagał też w opracowaniu dźwięcznego silnika V10 do Lexusa LFA.
Wracając jednak do tematu silnika do elektrycznego hipersamochodu, Yamaha twierdzi, że od tego miesiąca przyjmuje również zlecenia na budowę prototypów elektrycznych pojazdów i podkreśla, że silniki elektryczne zostały opracowane z myślą o łatwości instalacji.
Oficjalnie silnik Yamahy do elektrycznych hipersamochodów zadebiutuje na Wystawie Inżynierii Motoryzacyjnej 2021 w Jokohamie w Japonii, która odbędzie się w dniach 26-28 maja.
Przeczytaj też: Volkswagen rezygnuje z silników spalinowych. Co to oznacza?
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: