Wyścigowy Aston Martin powstaje w 60 sekund

Produkcja samochodów wyścigowych to bardzo skomplikowany, ale fascynujący proces. Wygląda trochę jak budowa modelu z klocków Lego. Tylko w tym przypadku materiały są trochę bardziej zaawansowane.

Ekipa wyścigowa Prodrive postanowiła nakręcić film w technologii timelapse, który prezentuje cały proces budowy auta wyścigowego. Cała produkcja Astona Martina V8 Vantage GTE trwa zaledwie 60 sekund, ale prawdziwe tempo prac to co najmniej trzy tygodnie. 

Budowa samochodu zaczyna się od płyty podłogowej i klatki. Potem jest kładzione okablowanie, montowane zawieszenie oraz układ hamulcowy. Potem instalowany jest silnik oraz inne elementy wyposażenie. Całość może przypominać budowę z klocków, ale konsekwencje brakującej części będą w tym przypadku dużo poważniejsze. 

Samochód, który zbudowano na filmie wystartuje w klasie wyścigowej GTE Am. Za kierownicą Astona Martina V8 Vantage GTE z numerem 98 zasiądą kierowcy Paul Dalla Lana, Pedro Lamy i Mathias Lauda.

 

Najnowsze

Edyta Klim

Jak Anastasia Nifontova dba o kondycję? (video)

Anastasia Nifontova to rosyjska zawodniczka, która z powodzeniem startuje motocyklem w zawodach: motocross, enduro, rally, supermoto i road racing. Jesteście ciekawi jak wygląda jej trening?

Anastasia oprócz realizowania szerokiego planu startów, udziela się we wszelakich mediach jako gość, producentka i prezenterka. Ma także głowę do interesów i jest oficjalnym dealerem marki Husqvarna w Rosji oraz oficjalnym sportowcem RED BULL.

 

By utrzymać formę Anastasia dba o swoja formę i dietę. Szczególnie zależy jej na większej wytrzymałości i zwiększeniu elastyczności ciała i siły:

 

 

Anastasia Nifontova swoje starty motocyklowe rozpoczęła w 1999 roku. W latach 2006-2007 należała do najlepszej trójki zawodniczek damskiego motocrossu w Rosji, a od 2006 roku startowała w mistrzostwach Europy i Świata. Lata 2008-10 spędziła na trenowaniu supermoto i wyścigów, a od 2013 jest całkowicie oddana startom w rajdach cross-country. W 2015 została mistrzynią w pucharze FIM.

Najnowsze

Porsche zawiesza współpracę z Marią Szarapową!

Maria Szarapowa kilka dni temu przyznała się do pozytywnego wyniku w testach dopingowych na zawodach Australian Open. W związku z tą sytuacją Porsche oraz inni sponsorzy gwiazdy tenisa postanowili zawiesić współpracę.

Ta informacja wstrząsnęła tenisowym światem. Jedna z najlepszych tenisistek świata została złapana na dopingu podczas turnieju Australian Open. Rosjanka przyznała się do tego podczas konferencji prasowej .

Szarapowa przyznała się do zażywania przez 10 lat leku o nazwie Meldonium. Przez cały czas był on legalny, ale w styczniu tego roku wpisano go na listę substancji zakazanych. Znana tenisistka tłumaczy, że brała ten lek z powodu deficytu magnezu. Eksperci twierdzą, że lek mógł znacznie poprawić jej wydolność, poprawiając przepływ krwi oraz stymulując układ nerwowy. 

Szarapowa została zawieszona przez Międzynarodowa Federację Tenisą (ITF). Do tego odebrano jej 430 punktów zdobytych na ostatnim turnieju. Grozi jej zawieszenie nawet na 4 lata. 

To nie wszystkie konsekwencje tej afery. Najważniejsi sponsorzy zaczęli się już wycofywać. Nike zawiesił ośmioletni kontrakt, a Tag Heuer zerwał rozmowy w sprawie nowej umowy sponsorskiej. Do tego doszło zawieszenie współpracy z Porsche. Niemiecki producent samochodów wstrzymuje wszystkie działania marketingowe z udziałem Szarapowej. Była ona związana z niemiecką marką od trzech lat, a do tego jednym z najbardziej rozpoznawalnych ambasadorów marki na świecie.

Najnowsze

Nowe Renault Megane – ceny w Polsce

Renault podało pełną ofertę cenową nowego Mégane. W ofercie dostępne są silniki benzynowe o mocy od 100 do 205 KM i silniki wysokoprężne o mocy od 90 do 130 KM.

W ofercie Mégane znajdują się różne wersje wyposażenia: Life, Zen, Intens, Bose i sportowa GT. Wersja Life jest oferowana w cenie 59 900 złotych i wyposażona w silnik benzynowy 1.6 16V o mocy 114 KM, z 5-biegową skrzynią manualną.

Nasza pierwsza jazda nowym Renault Megane tutaj.

W zależności od wersji dostępne są zarówno skrzynie manualne, jak i automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie biegów EDC.

Ceny nowego Renault Megane

SILNIK / WERSJA

LIFE

ZEN

INTENS

BOSE®

GT

BENZYNA

SCe 115

59 900

62 900

67 600

 

 

Energy TCe 100

62 900

65 900

70 600

 

 

Energy TCe 130

 

 

73 600

81 600

 

Energy TCe 130 EDC

 

 

81 600

89 600

 

GT 205 EDC

 

 

 

 

102 100

DIESEL

dCi 90

67 900

70 900

 

 

 

dCi 110

 

74 900

79 600

87 600

 

dCi 110 EDC

 

 

86 600

94 600

 

dCi 130

 

 

86 100

94 100

 

Nowe Renault Mégane, podobnie jak wprowadzone niedawno na rynek polski Espace, Kadjar i Talisman, wyposażone będzie, w zależności od wersji, w zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie (ADAS), w tym m.in.: system kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning) zapobiegający niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu; adaptacyjne światła drogowe (Automatic High/Low Beam) zapewniające optymalne oświetlenie drogi bez oślepiania innych kierowców; aktywny regulator prędkości (Adaptive Cruise Control), który utrzymuje zaprogramowaną prędkość jazdy po autostradzie, z zachowaniem bezpiecznych odległości od innych pojazdów; system automatycznego parkowania (Easy Park Assist), ułatwiający manewry parkowania praktycznie bez użycia rąk; system kontroli martwego pola w lusterkach (Blind Spot Warning), umożliwiający w pełni bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania, a także kolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up, który poprawia bezpieczeństwo i komfort kierowcy dzięki bardzo dobrej czytelności, jak również ułatwia korzystanie z systemów wspomagających prowadzenie (ADAS).

W nowym modelu pojawiła się nowa koncepcja wnętrza, w kształcie litery „L”, wzorowana na kokpicie samolotu. Wyróżnia się intuicyjnym systemem multimedialnym R-LINK 2, z ekranem dostępnym w dwóch formatach – poziomym o przekątnej 7’’ i pionowym o przekątnej 8,7”. Kierowca ma również możliwość personalizacji swojego stylu jazdy dzięki technologii MULTI-SENSE.

Ponadto jako pierwszy model w tym segmencieMégane GT oferuje system czterech kół skrętnych 4CONTROL.

 

 

 

 

Najnowsze

Czym kieruje się kobieta przy wyborze auta?

Ceną, kolorem lakieru, a może zużyciem paliwa? Co przekonuje panie do zakupu danego modelu?

Płeć piękna jest bardziej skłonna do zakupu auta w zaufanym centrum sprzedaży samochodów używanych, gdzie obecny jest mechanik, niż wybrać samochód z ogłoszenia, lub zdecydować się na pojazd sprowadzony z zagranicy – tak wynika z danych AAA Auto. Kobiety są szczególnie uważne przy wyborze auta z drugiej ręki, wtedy liczy się dla nich przede wszystkim stan techniczny pojazdu, a mniejsze znaczenie ma jego wygląd. W 2015 roku Polki najczęściej wybierały auta używane marki Ford (12%).

– Kobieta jako klient jest bardzo pragmatyczna i przywiązuje dużą wagę do szczegółowej selekcji odpowiedniego modelu samochodu. Kobiety zwykle nie kupują używanego auta z ogłoszenia, nie decydują się także na zakup samochodu sprowadzonego z zagranicy z trudną do weryfikacji historią. Zdecydowanie bardziej wolą korzystać z usług certyfikowanych centrów sprzedaży aut używanych, w których doceniają możliwość konsultowania stanu technicznego pojazdu z mechanikiem oraz sprawdzenia auta na stanowisku diagnostycznym – powiedział Przemysław Vonau, dyrektor AAA Auto w Polsce.

Kobiety stanowią 30% wszystkich klientów tej firmy w Polsce. Polki w 58% wybierają auta o nadwoziu typu hatchback, a 14% klientek decyduje się na samochody o nadwoziu typu sedan.

– Kobiety zwracają uwagę na aspekty praktyczne i wygodę codziennej jazdy. To powód, dla którego często decydują się na mniejszy samochód ze słabszym silnikiem, łatwiejszy do zaparkowania oraz bardziej ekonomiczny – dodał Przemysław Vonau.

Najczęściej kupowane przez Polki w 2015 roku były auta marki Ford – 12% sprzedanych aut, drugim wyborem były auta marki Toyota – 10%, a trzecim – 7,8%, modele Škody. W ciągu ostatnich 5 lat wzrosło zapotrzebowanie na samochody typu SUV, czyniąc je tym samym trzecią najpopularniejszą klasą samochodów wśród kobiet.

Najczęściej kupowane modele samochodów przez kobiety w 2015 roku w Polsce:
1. Škoda Fabia
2. Ford Focus
3. Toyota Yaris
4. Opel Astra
5. Honda Civic
6.Toyota Auris
7. Ford Mondeo
8. VW Polo
9. Ford Fiesta
10. Škoda Octavia

Kobiety częściej wybierały auta z silnikiem benzynowym (63%) niż z dieslem, a 90% pań preferowało manualną skrzynię biegów. Najpopularniejszymi kolorami samochodów wśród kobiet były kolejno: czarny (21%), srebrny (20%), szary (15%). Praktyczność użytkowania jest dużo ważniejsza dla kobiet niż komfort jazdy, trzecim wskazywanym przez nie przy wyborze samochodu kryterium jest bezpieczeństwo. Jeśli chodzi o modele samochodów z wyposażeniem dodatkowym, bezpieczeństwo staje się z kolei pierwszym czynnikiem determinującym wybór samochodu. W związku z tym, aż 96% kobiet wybiera auto z systemem ABS, a 56% ze światłami przeciwmgielnymi. Ponadto istotna dla kobiet jest wielkość bagażnika oraz ekonomiczne zużycie paliwa, a także użyteczne funkcje, jak: tempomat i system głośnomówiący.

Najnowsze