Wymusił pierwszeństwo i skończył zawieszony na torowisku

Kierowca Opla Astry chyba w ogóle nie zdawał sobie sprawy, że wyjeżdża wprost przed inne auto.

Do zdarzenia doszło we Wrocławiu. Z ulicy podporządkowanej wyjeżdżał kierujący Oplem Astrą, prosto pod koła zbliżającego się samochodu. Ulica była dwupasmowa, więc gdyby zajął prawy pas, nie byłoby problemu.

Wymusił pierwszeństwo i zmusił innego kierowcę, do wjechania w zaspę. Po czym uciekł

On jednak wjechał na lewy i został uderzony w bok, stanął w poprzek drogi, przednimi kołami na pasie zieleni. Na tym mogło zakończyć się jego nieszczęście, ale on trzymał wciśnięty do oporu gaz! Na nagraniu widać wyraźnie, że Astra sama zjeżdża na torowisko, przebija ogrodzenie między torami i zawisa. Przednie koło kręci się w miejscu jeszcze przez kilka sekund.

Najnowsze

Polska autostrada w top 10 najdroższych autostrad świata

Kierowcy w naszym kraju nigdy nie mogli cieszyć się siecią autostrad, porównywalną z tą w krajach zachodnich. Mimo to udało nam się trafić do pierwszej dziesiątki światowego rankingu. Szkoda tylko, że nie takiego, w którym wysoką lokatą należy się chwalić.

Zestawienie najdroższych autostrad na świecie przygotowała firma ubezpieczeniowa Budget Direct. Przeanalizowano za przejechanie których z nich zapłacimy najwięcej, a dla ułatwienia porównania, przeliczono lokalne waluty na kilka bardziej „międzynarodowych”.

Kontrowersyjne fotoradary strzałem w dziesiątkę! Biją rekordy w liczbie złapanych piratów drogowych

Niekwestionowanym liderem jest znajdująca się w Stanach Zjednoczonych Pennsylvania Turnpike, której pokonanie kosztuje zawrotne 425 zł (112,90 dolarów)! Drugie miejsce należy do austriackiej Grossglockner High Alpine Road, która nadwątli nasz budżet o 170 zł (37,50 euro), a trzecie do chorwackiej Rijeka-Zagrzeb/Split-Dubrownik – wydatek 144 zł (240 kun chorwackich).

Blokowanie tirów na autostradzie – zabawa dla całej rodziny?

Polska autostrada znalazła się na miejscu dziesiątym (zestawienie zawiera 20 pozycji), a chodzi o autostradę A2. Aby przejechać ją całą trzeba zapłacić 84 zł. Niektórzy mogą być zaskoczeni brakiem na liście autostrady A4, która zasłynęła wysokimi opłatami i wielokrotnym ich podnoszeniem. „Słynny” jest jednak głównie odcinek Kraków-Katowice, w przypadku którego za około 70 km płacimy 24 zł. Zestawienie zakłada jednak całe autostrady, a „A-czwórka” od Krakowa do granicy z Ukrainą nadal jest bezpłatna. Ponadto autorzy zestawienia podali jedynie to, ile zapłacimy za przejazd całą drogą, a nie przeliczali gdzie przejechanie kilometra jest najdroższe.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Formuła 1, AMG i E Performance: to przepis na sportową hybrydę

Mercedes-AMG i zespół Mercedesa w Formule 1 będą w nadchodzących latach blisko ze sobą współpracować.

Oto narodziny nowego brandingu: E Performance.

Pod jego szyldem Mercedes-AMG i zespół Mercedesa w Formule 1 będą w nadchodzących latach blisko ze sobą współpracować. AMG ogłosiło zamiar wykorzystania technologii z samochodów F1 w swoich samochodach drogowych. Chodzi między innymi o elektryczne turbosprężarki i technologia ogniw akumulatorowych.

Nazwa E Performance” pojawiła się już w Formule 1. Nowy bolid Mercedesa oficjalnie nazywa się Mercedes-AMG F1 W12 E Performance. W przyszłości plakietka E Performance będzie określać także wysokowydajne hybrydy.

Formuła 1, AMG i E Performance: to przepis na sportową hybrydę

Przeczytaj też: Mercedes W12 w całej okazałości. Czy na torze będzie równie szybki jak jego poprzednik?

AMG zaprezentowało światu jeden z tych samochodów drogowych. Jest to hybrydowy, czterodrzwiowy AMG GT, którego pełna nazwa będzie prawdopodobnie brzmieć w stylu AMG GT 4-Door E Performance. Na zdjęciu poniżej widać samochód obok AMG Project One i nowego bolidu F1 Mercedesa.

Formuła 1, AMG i E Performance: to przepis na sportową hybrydę

Nowy wariant 4-drzwiowego GT wygląda bardzo podobnie do 63 S, ale istnieje kilka różnic, na które należy zwrócić uwagę. Paski w bocznych wlotach przedniego zderzaka są pionowe, a nie poziome. Odznaka „V8 BITURBO” jest podkreślona przez znaczek „E PERFORMANCE”, co oznacza, że ​​jest to wysokowydajna hybryda.

Formuła 1, AMG i E Performance: to przepis na sportową hybrydę

Plotki głoszą, że pod maską samochodu kryje się 805 KM z silnika „tradycyjnego” i elektrycznego. Od 0 do 100 km/h AMG w wersji E Performance prawdopodobnie będzie przyspieszać w mniej niż 3 sekundy.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Aston Martin AMR21, czyli powrót brytyjskiej legendy do Formuły 1

Po ponad 60 latach Aston Martin wraca do Formuły 1.

Aston Martin AMR21 to pierwszy od ponad 60 lat samochód brytyjskiej marki stworzony z myślą o rywalizacji w Formule 1. „Ubrany” w klasyczną „brytyjską, wyścigową, zieleń”, z różowymi wstawkami, akcentujący współpracę z BWT, AMR21 prezentuje się imponująco. Cytując klasyka: wygląda na szybki.

Przeczytaj też: Mercedes W12 w całej okazałości. Czy na torze będzie równie szybki jak jego poprzednik?

Kierowcami zespołu Aston Martin F1 Team w sezonie 2021 będą Lance Stroll oraz Sebastian Vettel. Czterokrotny mistrz świata związał się z Astonem Martinem po tym, jak z jego usług, po paru nieudanych sezonach zrezygnowało Ferrari. Aston Martin wierzy jednak, że z ich wsparciem i w ich bolidzie Vettel ponownie wespnie się na wyżyny swoich możliwości. Szef ekipy, Otmar Szafnauer, powiedział:

Zawsze powtarzałem i nadal będę powtarzał, że w wieku 33 lat nie zapomina się, jak szybko jeździ się samochodem Formuły 1. Jego problemy wynikały z innych rzeczy. Dlatego będziemy pracowali bez wytchnienia, aby taka sytuacja u nas nie miała miejsca.

Praca ramię w ramię oznacza, że wszyscy słuchają jakie ma potrzeby i pragnienia. Chcemy przygotować samochód, który będzie mu odpowiadał i ustawienia, jakich sobie życzy.

Mamy dwóch kierowców którymi musimy się opiekować. Jeśli będziemy ich traktowali na równi, co w przeszłości nam się udawało i przewiduję, że tak będzie również w przyszłości, to sądzę, że Seb otrzyma wszystko, czego potrzebuje. Jeśli będzie miał możliwość jeździć tak, jak lubi, wydobędziemy z niego to, co najlepsze.

Najnowsze

Wynajem długoterminowy samochodów nie tylko dla firm – zaskoczą cię kalkulacje na te nowe modele!

Wielu polskich kierowców uważa, że wynajem samochodu jest dziwny, bo przecież samochód trzeba mieć - na własność. Nie wiedzą dokładnie, czym jest wynajem długoterminowy, ile to kosztuje i że można wynająć nie tylko auto nowe, ale i używane. Objaśniamy, o co w tym wszystkim chodzi!

Rozważając kupno samochodu na własność, nierzadko przeceniamy swoją wiedzę i umiejętności licząc, że – być może – uda nam się kupić od sąsiada (oby!) „auto igłę” bez znajomości lakiernictwa i odpowiednich mierników, albo że znamy panią od ubezpieczeń, która nas nie naciągnie, a właściwie to w rodzinie mamy mechanika, więc nic nas nie zaskoczy. Niestety, w życiu rzadko mamy tyle szczęścia. Coraz częściej wolimy więc mieć pełen komfort i przewidywalność wszystkich kosztów związanych z samochodem. A jak to osiągnąć? Dowiedz się, czy wynajem długoterminowy jest dla Ciebie.

Co to jest wynajem długoterminowy?

Większość z nas kojarzy wynajem samochodu raczej w ujęciu krótkoterminowym, np.  na wakacjach. W wynajmie długoterminowym, użytkujemy wybrany samochód najczęściej w okresie od 1 do 4 lat, opłacając comiesięczną ratę.  Ubezpieczenie, opony, przeglądy, naprawy – wszystko zaszyte jest w miesięcznej cenie wynajmu. Kierowcy pozostaje zatankować,  ewentualnie uzupełnić płyn do spryskiwaczy. A gdy po zakończeniu umowy chcemy zmienić samochód na nowy – nie zajmujemy się skomplikowanymi formalnościami czy odsprzedażą samochodu.

Wynajem długoterminowy – czy to jest drogie?

Często zapominamy o tym, że koszty zakupu auta na własność obejmą nie tylko samą jego cenę. W efekcie już po krótkiej eksploatacji zaczynamy dokładać coraz więcej z własnej kieszeni m.in. na serwisowanie i części zamienne. Potem mamy zaś spore problemy z odsprzedażą auta po opłacalnej cenie, z uwagi na szybki spadek wartości pojazdów.

Wydawać by się mogło, że gdy porównamy kupno samochodu i jego miesięczną eksploatację z miesięcznym kosztem wynajmu, taniej będzie nabyć auto na własność. Okazuje się, że wcale niekoniecznie. Dlatego właśnie w Internecie widać ostatnio wyraźny wzrost zainteresowania wynajmem najbardziej popularnych marek. Polscy kierowcy wpisują najczęściej hasło: wynajem długoterminowy Mercedes, BMW, Skoda, Toyota, Audi, Ford, Volvo, Kia, Hyundai, ale także Fiat. To m.in. modele tych marek są jednymi z najpopularniejszych na platformie Automarket.pl. Poniżej prezentujemy przykładową kalkulację na wynajem długoterminowy bez wpłaty własnej na Fiata Tipo, dostępnego w ofercie Automarketu. Te wyliczenia zdają się przeczyć tezie o wyższości zakupu samochodu na własność nad wynajmem długoterminowym.

Przykładowy Fiat Tipo świetnie sprawdzi się dla osób z niedużym budżetem, np. młodych kierowców, którzy chcą jeździć nowym, pojemnym, wygodnym i ładnym dla oka samochodem, ze sporym bagażnikiem, jednocześnie w perspektywie myślą o wymianie auta za 2-3 lata. Gdy zmieni, czy polepszy się ich sytuacja finansowa lub rodzinna mogą bez trudu, szybko przesiąść się do innego, nowego modelu, nie martwiąc się o odsprzedaż poprzedniego.

Podobną kalkulację możemy przeprowadzić dla uniwersalnego, sporego SUV-a, Jeepa Compasa – w ujęciu 3-letnim, miesięczny koszt przy zakupie na własność uplasuje się na poziomie ok. 2600 zł. Rata najmu tego modelu w Automarkecie to zaś 2500 zł.

Poza konkretnym modelem możemy też szukać na platformie wynajmu samochodu po jego gabarytach, np. auta małego, hatchbacka, sedana, kombi, vana, auta użytkowego czy SUV-a.

Wynajem długoterminowy – dla kogo?

Takie rozwiązanie docenią z pewnością ci, którzy niekoniecznie znają się na samochodach i mogą potrzebować profesjonalnego doradztwa. W wynajmie długoterminowym nie trzeba się martwić o sprawy techniczne, związane z serwisowaniem samochodu, czy nawet sezonową wymianą kół, a potem odsprzedażą auta. Brak takiego stresu i wygoda na co dzień mogą być dla wielu osób ważniejsze, niż świadomość posiadania samochodu na własność. Co istotne – wynajem długoterminowy to rozwiązanie nie tylko dla firm i przedsiębiorców, którzy mogą miesięczną opłatę wliczyć w koszty prowadzenia działalności, ale i osób fizycznych. Jeśli jesteśmy osobami prywatnymi, pracujemy na etacie, czy mamy stałe dochody, jak najbardziej kwalifikujemy się do tej usługi.

Wynajem długoterminowy – jak?

Cały proces wyboru w Automarket.pl jest wsparty przez pomoc profesjonalisty, który doradzi telefonicznie, jakie auto będzie dla nas najlepsze i zmieści się w naszym budżecie miesięcznym. Jeśli będziemy chcieli wynająć samochód używany – co jest unikatową możliwością na polskim rynku – możemy mieć pewność, że nie tylko pochodzi on z pewnego źródła, ale przeszedł także drobiazgową kontrolę wszelkich układów i elementów wpływających zarówno na bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Szczegółowe badanie przeprowadzają eksperci Automarketu.

W czasach, kiedy bez obaw kupujemy produkty online, korzystamy ze streamingu filmów, czy muzyki przez internet, warto również wiedzieć, że możemy w ten sam sposób wynająć dobrze dobrany do naszych potrzeb samochód –  „wyklikując” odpowiednie oczekiwania  na platformie Automarket.pl. Po podjęciu decyzji, formalności jest znacznie mniej, niż przy leasingu. Po krótkim i prostym procesie online możemy cieszyć się dostawą auta pod drzwi naszego domu, jeśli tylko sobie tego zażyczymy.

Wynajem długoterminowy – zalety i wady

Największą zaletą skorzystania z usługi wynajmu długoterminowego jest oszczędność czasu i brak stresu. Samochód będzie zawsze gotowy do jazdy, sprawdzony, serwisowany i ubezpieczony. Firma wynajmująca pomaga w jego obsłudze, a my nie tracimy czasu w urzędzie czy szukając najlepszego ubezpieczenia. Nie trzeba obawiać się mechaników, czy szukać miejsca w piwnicy na komplet opon. Jeśli pojawi się jakiś nieprzewidziany problem na drodze, wystarczy telefon do konsultanta. Auto jest zawsze ubezpieczone polisą wieloletnią – nie trzeba pamiętać o jej odnowieniu bądź wypowiedzeniu umowy. Nie dotyczą nas też ewentualne zmiany stawek ubezpieczeniowych. W przypadku skorzystania z pakietu Comfort na platformie Automarket.pl, w ramach stałego czynszu, który obejmuje niemal wszystkie koszty eksploatacji auta, otrzymujemy bezstresowe używanie bezpiecznego auta i pozostaje nam jedynie cieszyć się radością z jazdy. Wady? Cóż: paliwo, myjnia czy opłaty parkingowe nadal pozostają po stronie kierowcy 😉

Najnowsze