Wreszcie jest – Alfa Romeo Giulia: 510 KM i 3,9 do setki!

Blisko po trzech latach, od kiedy koncern Fiata oznajmił o planach produkcji modelu Giulia, w Arese, niedaleko Mediolanu, zaprezentowano nowy model Alfa Romeo Giulia, w topowej wersji Quadrifioglio.

Czego możemy spodziewać się po nowym modelu Alfy? Na pewno tego, że będzie kwintesencją nowego wzorca Alfy Romeo i wyrazem „mecchanica delle emozioni” (mechanika emocji), skupiając w sobie doświadczenia 105 lat stylizacji i technologii made in Italy.

Na środku słynnego trójkątnego przedniego grilla widnieje odnowione logo Alfy Romeo, zachowujące jednak legendarny styl i kształt. Całość skoncentrowana jest na kierowcy oraz obietnicy przeżycia wspaniałych chwil podczas jazdy – według producenta ma to być zasługa bezpośredniego układu kierowniczego, świetnego przyspieszenia, możliwości błyskawicznych zmian biegów i skutecznego układu hamulcowego.

Wybór napędu na tył lub 4×4 ma być nie tylko hołdem złożonym autentycznym korzeniom legendarnej Alfy Romeo, ale również rozwiązaniem technicznym, które mają zapewniać wysokie osiągi i dobrą zabawę. W Giulii zastosowano nowe silniki: w wersji Quadrifoglio (czterolistna koniczyna) debiutuje turbodoładowany silnik 6-cylindrowy o mocy 510 KM – inspirowany technologią Ferrari. Przyspieszenie auta z tą jednostką ma wynieść od 0 do 100 km/h zaledwie 3,9 sekundy. Samochód ma wyróżniać idealny rozkład masy (50/50 pomiędzy dwoma osiami) oraz wyszukane zawieszenia (z przodu wyjątkowe rozwiązanie opracowane przez markę Alfa Romeo).

Volvo P1800 Cyan

Producent zaproponował też nowej Alfie Romeo Giulia technologię Torque Vectoring do pełnej kontroli stabilności, Integrated Brake System skracający drogę hamowania oraz Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy wysokiej prędkości.

Aby osiągnąć najlepszy stosunek masy do mocy (poniżej 3 kg/KM), w modelu Alfa Romeo Giulia wykorzystano ultralekkie materiały, takich jak: włókno węglowe, aluminium i kompozyt aluminium i tworzywa.

Hyundai i20 Nowej Generacji - znamy ceny tego hatchbacka!

Najnowsze

Adam Małysz ambasadorem MINI w Polsce

Adam Małysz został ambasadorem marki MINI w Polsce. Po ogromnych sukcesach w skokach narciarskich rozpoczął swoją przygodę ze sportem motorowym.

Karierę od tego roku kontynuuje za kierownicą MINI ALL4 Racing, przygotowywanym przez niemiecki X-Raid. Adam za kierownicą MINI będzie startował w prestiżowym cyklu FIA Cross Country Rally World Cup.

MINI to nie tylko marka motoryzacyjna – kreuje się jako synonim pozytywnego podejścia do życia. Adam Małysz emanuje entuzjazmem, jest pełen profesjonalizmu wyznaczając sobie nowe cele i granice, dzięki czemu doskonale wpisuje się w filozofię marki MINI.

– Jestem pod wielkim wrażeniem potencjału gokartowej frajdy z jazdy, jaki drzemie we wszystkich modelach MINI. Każda przejażdżka jest oddzielną przygodą, w trakcie której z niecierpliwością czekam na kolejny zakręt – mówi Adam Małysz, kierowca rajdowy i nowy ambasador MINI w Polsce.

 

Najnowsze

Od skutera do Harleya

Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci - w tę maksymę wierzą członkowie Stowarzyszenia Warsaw Chapter Poland H.O.G, największego w Polsce klubu motocyklowego Harley-Davidson.

Ich program autorski „Od skutera do Harleya”, mający na celu poprawę świadomości na temat bezpieczeństwa drogowego wśród młodzieży, spotkał się w 2014 roku z dużym odzewem szkół i poparciem instytucji państwowych, które włączyły się w organizację akcji – Policji, Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu m.st.Warszawy, Kuratorium Oświaty, Wojewódzkiego  Ośrodka  Ruchu Drogowego. Zorganizowano szereg tzw. Pikników Bezpieczeństwa oraz prelekcji dla młodzieży, prowadzonych przez wykładowcę z Biura Prewencji KSP z udziałem harleyowców. Przeprowadzono testy ze znajomości „Prawa o ruchu drogowym”, przygotowane przez specjalistów z WORD. W pierwszej edycji programu wzięło udział  9 szkół województwa mazowieckiego tj. około 1000 uczniów. W roku 2015 zgłosiło się już 28 szkół, co dało liczbę 4000 uczniów, którzy wzięli udział w spotkaniach.

Koniec pewnej ery DTM. René Rast mistrzem, Kubica 15

Tegoroczna akcja, rozpoczęta 19 kwietnia, skończyła się konkursem finałowym w dniu 19 czerwca 2015. Zwycięzca, podobnie jak w 2014 roku, otrzymał główną nagrodę ufundowaną przez Stowarzyszenie Warsaw Chapter Poland H.O.G. – skuter. Wręczenie nagrody odbędzie się 27 czerwca  o godz.17:30 w czasie „II Pikniku 3 Kolory” organizowanego przez ZDM przy pl. Piłsudzkiego w Warszawie – imprezy wieńczącej również paradę Harley-Davidson, związaną z międzynarodowym zlotem Warsaw Rally 2015.

Bracia Szejowie na podium w 4. Rajdzie Śląska 2020

Co to jest Harley Owners Group?
Ponad milion członków na całym świecie! Harley Owners Group (H.O.G.) – klub posiadaczy motocykli Harley – jest największą na świecie, sponsorowaną organizacją zrzeszającą „entuzjastów motocykli.” Ale to coś więcej niż tylko organizacja dla motocyklistów. To ponad milion osób z całego świata połączonych we wspólnej pasji, dla których „Harley-Davidson” stał się „stylem życia.” Członkostwo zapewnia dostęp do wielu korzyści i usług, takich jak kwartalnik H.O.G., członkostwo w lokalnym oddziale zwanym Chapter’em, przewodnik turystyczny, udział w imprezach i zlotach, pomoc drogową H.O.G. Assistance, zniżki na produkty i usługi oraz wiele, wiele innych.

Warsaw Chapter Poland
Warsaw Chapter Poland H.O.G. (WChP HOG) istnieje od sierpnia 2001 roku , kiedy to zorganizował się przy nowo powstałym Dealerze motocykli Harley-Davidson w Warszawie – Liberator. Na spotkaniu założycielskim było niewiele ponad 20 osób. Z roku na rok liczba ta stopniowo się zwiększa , by w roku 2014 dojść do ponad 170 członków. Od kwietnia 2011 Klub posiada osobowość prawną, działa jako stowarzyszenie non-profit, opierając się na zasadach Harley Owners Group (HOG), organizacji do której należą wszyscy członkowie. Podstawowym celem  istnienia Klubu jest jazda motocyklem Harley – wspólne pokonywanie kilometrów, w czasie których najlepiej zawiązują się przyjaźnie i kiedy można bliżej poznać się nawzajem. Warsaw Chapter organizuje  wiele  imprez klubowych, międzynarodowy zlot Harley-Davidson, bierze udział w akcjach charytatywnych, które również sam przeprowadza.

Najnowsze

Clarkson, Hammond i May ruszyli w światową trasę – w październiku przyjadą do Polski

Wrócili! Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May znów wystąpią na jednej scenie w największym motoryzacyjnym show świata. W Belfaście rozpoczęli nową trasę, a 24 października przyjadą do Warszawy, aby wystąpić na Verva Street Racing.

Wizyta w Polsce to jeden z dwóch zaplanowanych w tym roku europejskich przystanków brytyjskiego trio poza Wyspami. Występ poprzedzi tradycyjnie rozbiegowy element każdej edycji Verva Street Racing – Pit Party, podczas którego będzie można obejrzeć z bliska najdroższe i najbardziej luksusowe samochody, obserwować pracę mechaników i zdobyć autograf ulubionego kierowcy. Podczas zapełniania trybun nie zabraknie atrakcji na płycie głównej odbywających się w ramach Preshow, a chwilę później areną zawładną sportowe emocje, które zapewni niepowtarzalne show Verva Street Racing z udziałem najlepszych polskich kierowców wyścigowych i rajdowych. Zaraz po nim na Stadion wjedzie trójka Brytyjczyków.

– Mam nadzieję, że oglądając nas bawiliście się równie dobrze, co my,  kiedy jesteśmy znów razem! – mówił Clarkson, gdy trzej najpopularniejsi brytyjscy prezenterzy ruszyli ze światową trasą „Clarkson, Hammond & May Live”. Na Stadionie Narodowym w Warszawie przekonają się, co naprawdę znaczą słowa entuzjastyczna publiczność. Ostatnim razem do stolicy przyciągnęli komplet 58 tysięcy widzów.

Największe motoryzacyjne show na żywo przetestowali już fani w Belfaście i Sheffield. I dostali to, za czym tęsknili – ekscytujące, sportowe maszyny, kaskaderskie popisy, niedorzeczne konkurencje i porządną dawkę niepohamowanego śmiechu. Bo tylko ta trójka jest w stanie ścigać się na deskach do prasowania czy grać w piłkę nożną… na kołach.

Jeremy Clarkson wjechał na scenę na poduszkowcu, James May w Nissanie GTR rywalizował na sto metrów z profesjonalną sprinterką i… przegrał, a Richard Hammond wszedł do okrągłej klatki, w której tuż nad nim jeździli do góry nogami motocykliści. Na nieśmiałą prośbę o kask, Clarkson miał jedną odpowiedź:
– Uwierz mi, jak coś pójdzie nie tak, kask nie zrobi ci wielkiej różnicy… 

Na arenie pojawiły się niezwykłe maszyny, legendy motoryzacji: Aston Martin, Ferrari, McLaren, Lamborghini i Porsche, które… stanęły w płomieniach. Przez dwie godziny Clarkson, Hammond i May znów stworzyli niepowtarzalne show.

Obejrzyj najlepsze momenty z Clarkson, Hammond & May Live w Belfaście i Sheffield

Do sprzedaży trafiła właśnie nowa pula biletów na Verva Street Racing w cenie 129 złotych. Bilety można kupić w sieci eBilet.pl oraz w salonach Empik na terenie całego kraju. Ceny różnią się w zależności od wyboru miejsc na Stadionie Narodowym: 129,00 złotych, 159,00 złotych, 249,00 złotych. Bilety dla dzieci w wieku 4-12 lat objęte są dodatkową zniżką w wysokości 20%. W sprzedaży dostępne są także wejściówki do specjalnej strefy VIP GOLD w cenie 999 złotych. Dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich cena biletu to: 99 złotych. Ceny biletów nie obejmują wstępu na Pit Party. Dodatkową wejściówkę można nabyć w cenie 29 złotych. 

Najnowsze

Gosia Rdest po raz drugi wystartuje w wyścigowym Audi TT

Na ulicznym torze Norisring w Norymberdze, w najbliższy weekend zostanie rozegrana druga runda pucharu Audi TT Sport Cup. Jednym z dwóch kierowców zasiadających za kierownicą wyścigowego Audi TT z biało-czerwoną flagą będzie Gosia Rdest.

Norisring to tor uliczny, położony w Norymberdze, zaledwie 90 kilometrów od siedziby głównej Audi w Ingolstadt. Zawodniczka miała okazję zapoznać się z nim jedynie dzięki on-boardom dostarczonym przez organizatorów Audi TT Sport Cup. W swojej dotychczasowej karierze nigdy tu nie startowała. Pierwsze kontakt z obiektem nastąpi na piątkowych testach zaplanowanych na godz. 15:35. Kwalifikacje zostaną przeprowadzone w sobotę, 27 czerwca o 8:35. Tego samego dnia odbędzie się pierwszy wyścig. Jego start zaplanowano na godz.12:25. W niedzielę o godz. 9:00 kierowcy Audi TT Cup będą rywalizować po raz drugi.  Zawody można śledzić live na stronie: www.audi-motorsport.com.

{{ tn(9436) left }} Gosia Rdest: Dosyć długa przerwa od ścigania bardzo się przydała, czuję duży głód walki na torze. Nastroje przed wyścigiem, jak zawsze są bardzo dobre. Dodatkowej pewności siebie dodały mi ubiegłotygodniowe wyścigi w Golfie, które pokazały że mam coraz lepsze tempo. Na razie największą zagadką jest dla mnie tor, pierwsze zapoznanie z obiektem w formie walk-track’u zaplanowane jest na piątek rano. Mamy szczęście pracować z instruktorami Audii, którzy wielokronie startowali na tym obiekcie, wiec ich wskazówki będą na pewno bezcenne. Norisring to uliczny tor, który nie wydaje się być specjalnie trudny, są tu: trzy zakręty, dwa nawroty i jedna szykana. Nie ma stref bezpieczeństwa, tylko bariery uliczne lub betonowe. Jest to wyzwanie dla kierowcy, trzeba bezbłędnie trzymać się toru jazdy, każdy kontakt z barierką może oaznaczać koniec zawodów. Na pewno czeka nas dwudniowe wielkie święto, bo na niemiecki tor zjeżdżają również DTM-y, a oprawa tych wyścigów robi wrażenie nie tylko na kibicach, ale również na samych zawodnikach. Fantastycznie być częścią takiego wydarzenia.

Wszystkie rundy Audi TT Sport Cup rozgrywane są w towarzystwie prestiżowej serii DTM. Zawodnicy startują w identycznie przygotowanych Audi TT wyposażonych w przedni napęd i 2-litrowy silnik TFSI o mocy 310 KM. Moc samochodu można zwiększyć o kolejne 30 KM poprzez użycie systemu „push-to-pass”. Samochód waży zaledwie 1125 kg. Każdorazowo na torze sytartuje 18 zawodników oraz zaproszeni goście. Podczas rundy w Norisring w rolę kierowców VIP wcielą się Doreen Seidel (niemiecka Playmate 2008) oraz trzech arystokratów: książę Albert von Thurn und Taxis, Pierre Casiraghi oraz hrabia Marcus von Oeynhausen-Sierstorpff.

Gosia Rdest to jedyna Polka, która w sezonie 2015 regularnie ściga się w wyścigach płaskich. Zawodniczkę można oglądać w tym roku aż w dwóch seriach: Volkswagen Golf Cup i Audi Sport TT Cup. Przygodę ze sportem motorowym rozpoczynała w kartingu, gdzie w sezonie 2011 wywalczyła tytuł Mistrza Polski w klasie KF2. Gosia rywalizowała też w BRDC Formula 4 – brytyjskich mistrzostwach Formuły 4, gdzie była jedyną kobietą w stawce, a sezon ukończyła z nagrodą Who Zooms Award za największą ilość wyprzedzeń w sezonie. Jako jedna z 12 kobiet została zaproszona przez VW Motorsport i Komisję Kobiet w Motosporcie FIA na eliminacjację Pucharu Scirocco R-Cup. Jej autorytetami są:  Aryton Senna i Jerzy Kukuczka. W sezonie 2014 Gosia przesiadła się z singleseaterów do samochodów turystycznych i rywalizowała w Volkswagen Castrol Cup. Wzięła też gościnny udział w rundach VW Scirocco R-Cup na Red Bull Ringu i VW Polo R Cup na Buddh International Circuit, gdzie wywalczyła kolejno 2, 4 i 6 miejsce. Sezon 2015 rozpoczęła od 24-godzinnego wyścigu w Dubaju.

Najnowsze