Edyta Wrucha

Women’s World Car of the Year 2017

Hyundai Ioniq z tytułem Women’s World Car of the Year 2017 - jedyną nagrodą przyznawaną w motoryzacji wyłącznie przez kobiety! Jakie modele wyróżniono w pozostałych kategoriach?

Liczba kobiet w komisjach konkursów w branży motoryzacyjnej jest znikoma, dlatego powstał plebiscyt wyłącznie kobiecy. Do walki o tytuł Women’s World Car of the Year 2017 nominowano 420 modeli samochodów, z których 60 (po 10 w kategorii) trafiło do finałowego, utajnionego głosowania. Proces wyłonienia laureata rozpoczął się od przyznania zwycięskich tytułów w poszczególnych kategoriach, takich jak: samochód rodzinny, budżetowy, ekologiczny, luksusowy, sportowy, SUV/Crossover.

Kobiece jury składało się z 25 dziennikarek motoryzacyjnych z 20 krajów i każda z nich przyznawała punkty swoim faworytom. Pod uwagę brane były cechy samochodu, szczególnie ważne dla kobiet: bezpieczeństwo i wygoda, praktyczne i innowacyjne rozwiązania, łatwość prowadzenia i przewożenia dzieci, wpływ na środowisko, stosunek jakości do ceny oraz wyróżniający się wygląd.

Główną nagrodę Women’s World Car of the Year 2017 zdobył Hyundai Ioniq, z nieco mniejszą liczbą punktów zostawiając głównego konkurenta – Mazdę CX5.

Hyundai Ioniq, który występuje w wersji hybrydowej, elektrycznej oraz hybrydowej z możliwością ładowania zewnętrznego – podbił kobiece serca!

A w sześciu kategoriach przyznano dodatkowe wyróżnienia:

Budget Car: Ford Fiesta


Family Car: Mazda CX5

Green Car: Hyundai Ioniq


SUV/Crossover: Peugeot 3008


Luxury Car: BMW 5 Series


Performance Car: Honda Civic Type R


Dream Car: McLaren 720S

Lista laureatów tytułu Women’s World Car of the Year z ubiegłych lat:
2016: Jaguar F-Pace
2015: Volvo XC90
2014: Mercedes-Benz S-Class
2013: Ford Fiesta EcoBoost
2012 Range Rover Evoque
2011: BMW 5 Series i Citroën DS3 (krawat)
2010: Jaguar XF

Najnowsze

Dzieło Baume & Mercier we współpracy z Indian Motorcycle

Popularny producent zegarków Baume & Mercier nawiązał w tym roku współpracę z Indian Motorcycle.

Wspólnie z legendarną amerykańską marką motocyklową wyprodukował zegarek upamiętniający niezwykłe osiągnięcie Burta Munro z 1967 roku, kiedy to 68 letni Nowozelandczyk ustanowił rekord prędkości (295.453 km/h) na motocyklu w klasie poniżej 1000 cm³ na niemal półrocznym Indianie Scoucie. W pamiętnej chwili Munro miał 68 lat, a jego Indian Scout liczył sobie niemal pół wieku.

Baume & Mercier Clifton Club Burt Munro
Tak właśnie nazywa się zegarek, naszpikowany subtelnymi odwołaniami do historii Burta Munro oraz marki Indian. Pod szlifowanym szkiełkiem znajdziemy tarczkę małej sekundy z dużą cyfrą 35 (szczęśliwy numer Burta), a na skali tachymetru została wyróżniona wartość 184 – co w milach na godzinę stanowi prędkość, jaką Munro osiągnął w trakcie bicia rekordu.

Aby podkreślić elitarność tego akcesorium, zegarków wyprodukowano dokładnie 1967 sztuk – bowiem w tym roku nastąpił ten historyczny moment. Zegarki są numerowane, a na deklu znajduje się  wygrawerowane logo Indian.

Sportowy charakter zegarka podkreślają czerwone elementy. W zestawie, prócz czerwonego paska, znajduje się także czarny, wykonany ze skóry cielęcej.

Zegarki można już zamawiać na stronie producenta, a dostawa zaplanowana jest na kwiecień przyszłego roku.

Najnowsze

Film, który wyrywie cię z butów!

Oto 5 powodów, dla których musisz obejrzeć On The Pipe 7: The Last Hit.

Jeżeli chodzi o produkcje moto-filmowe to prawdziwym klasykiem jest seria On the Pipe. Ostatnią z dotychczasowych części, Jay Schweitzer razem ze swoją ekipą PowerBand Films, kręcił aż przez 4 lata, aby móc nas zabrać w niesamowitą podróż po całym globie i pokazać jazdę na motocyklach crossowych z całkiem innej perspektywy. Odpal trailer On The Pipe 7 i sprawdź, dlaczego nie możesz przegapić tego filmu!

1. Światowe rekordy
Brian McCarty z ekipy No-Namers pobił nie jeden, ale dwa światowe rekordy na raz i to bez wsparcia żadnego sponsora. Zobacz, jak on i jego skład rozpoczynają nową erę freeride’u.

2. 100% natural
Wes 'Samotny Wilk' Agee zalicza niewyobrażalne backflipy w naturalnym terenie i opowiada swoją niezwykłą historię.

3. Szaleni bracia
Bracia Pagès dzielą się swoim unikalnym podejściem do FMX-u, a Tom pokazuje tricki, po których będziecie szukać szczęk na podłodze.

4. Prawdziwy pościg policyjny
Colby Raha i Kyle Katsandris nie zważają na konsekwencje swojego słynnego skoku nad jadącym pociągiem, nawet mimo interwencji lokalnej policji.

5. Rozmach
Do nagrywania ujęć do On The Pipe 7 używano sześciu helikopterów, dwóch dźwigów żyroskopowych i najnowszych kamer oraz technik dostępnych na rynku. Dzięki temu będzie to nie tylko największy film motocrossowy, ale prawdziwa uczta dla oczu.

On The Pipe 7: The Last Hit jest dostępny na DVD, Blue-Ray lub do ściągnięcia w 4K z Vimeo na: powerbandfilms.com/store.

Najnowsze

Jak prawidłowo wymawiać niemieckie nazwy marek samochodowych?

Wydawać by się mogło, że my - Polacy - dokładnie wiemy, jak prawidłowo wymawiać niemieckie nazwy marek takich jak VW, BMW, Opel, Audi czy Mercedes. Sprawdź, czy aby na pewno wiesz to Ty!

O prawidłowo wymawianych nazwach marek samochodowych powstało wiele filmów na You Tube. Jedne prześmiewcze, inne edukacyjne. Pisałyśmy także o tym, że w różnych krajach wymowa tych nazw się zdecydowanie różni – czytaj tu – w tym wypadku zajął się tą tematyką brytyjski dziennikarz.

Podjął się tego wyzwania również hiszpański dziennikarz, który postanowił przepytać przedstawicieli marek z różnych krajów – zobacz tu jak oni radzą sobie w tej kwestii.

Często problemy dotyczą prawidłowej wymowy firmy Porsche – zobacz tu – choć raczej Polacy nie mają z nią problemu.

Swoją drogą, wymieniając poszczególne brandy nie zdajemy sobie sprawy, skąd pochodzą nazwy marek i modeli samochodowych – dowiedz się o tym tu.

Zobacz też:
10 skrótów samochodowych – czy wiesz, co znaczą?
LS, NX lub CT – jak rozumieć nazwy modeli Lexus?
Skoda Karoq – skąd taka nazwa?

Tym razem publikujemy film nieco bardziej z przymrużeniem oka, bo rozbawił nas do łez. Bohaterem jest pewien youtuber, którego „wkurzają” osoby (nazywa ich różnymi epitetami), nie potrafiące prawidłowo wymówić niemieckich nazw koncernów samochodowych. Na tapetę bierze te najbardziej popularne, jak: Audi, BMW, VW, Porsche, czy Opel, a także nieco bardziej niszowe – Koenigsegg, choć akurat w tym ostatnim wypadku firma pochodzi ze Szwecji. Całość przedstawiona jest wyjątkowo zabawnie, w języku angielskim, ale z pewnością wymowę zrozumieją wszyscy.

No i zagadka – jakiej narodowości jest youtuber? 😉

Który filmik najlepszy?


Podobny filmik youtuber z kanału Speed Comparer nakręcił, odnosząc się do marek włoskich.

Tym razem na tapecie marki brytyjskie.

Zobacz też film o markach francuskich.

Na koniec cymes – marki rosyjskie.

Najnowsze

Opel Insignia GSi – premiera w Polsce

Krajowa premiera Opla Insignii GSi odbędzie się tuż po niedawnym światowym debiucie tego modelu na Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie. Polacy będą mogli się zapoznać z autem już w środę 22 listopada na IX Ogólnopolskich Targach Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market 2017, odbywających się na terenie hal EXPO XXI w Warszawie.

Po wprowadzeniu w tym roku na polski rynek kolejnych wersji swojego flagowego modelu Opel nie zwalnia tempa. Nowa Insignia to jeden z kluczowych aut w gamie marki, a odmiana GSi uchodzi za sportową i jest dedykowana kierowcom, którzy oczekują od auta czegoś specjalnego. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się jeszcze w listopadzie.

Insignia GSi kontynuuje długą tradycję sportowych Opli z oznaczeniem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2‑litrowy 16‑zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125‑konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100‑konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią (jak na razie!) była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku. 

Nowy model jest napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym. 2‑litrowa jednostka rozwija moc 260 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Czterocylindrowy silnik współpracuje z nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Biegi można zmieniać także za pomocą manetek przy kierownicy, a w automatycznych trybach Standard i Sport kierowca może nawet określić punkty zmiany przełożeń. Oprócz 2‑litrowego silnika benzynowego w GSi będzie oferowany także nowy mocny silnik wysokoprężny.

Samochód jest wyposażony w sportowe zawieszenie, opony Michelin Pilot Sport 4 S na 20‑calowych kołach, potężne hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami, napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy.

Z zewnątrz auto wyróżniają duże, chromowane wloty powietrza z przodu i zgrabny spojler, a wewnątrz – skórzane, zintegrowane sportowe fotele (skonstruowane specjalnie na potrzeby wersji GSi), sportowa kierownica obszyta skórą i aluminiowe pedały.

Na stoisku firmy Opel w hali głównej będzie można zapoznać się również z pozostałymi tegorocznymi nowościami marki. Z pewnością dużym zainteresowaniem odwiedzających będą się także cieszyć, od niedawna dostępne na polskim rynku, pozostałe wersje nowej Insignii – Grand Sport oraz Sports Tourer. Opel zadbał też o atrakcje dla fanów modnych crossoverów, którzy będą mogli zobaczyć dwie najnowsze propozycje marki w tym segmencie rynku, czyli miejskiego Crosslanda X oraz kompaktowego SUV-a Grandlanda X. Odbędzie się także polska premiera luksusowego minibusa Opla – modelu Vivaro Tourer.

Najnowsze