Wodorowe Toyoty Mirai będą służyły w akcjach Straży Pożarnej

We flocie osobowych aut Straży Pożarnej w Berlinie pojawiły się cztery elektryczne sedany zasilane wodorem.

Wodorowe Toyoty są odpowiednio oklejone i oznakowane i mają zamontowane na dachach sygnalizatory świetlne straży pożarnej. Za ich napęd odpowiada 154-konny silnik elektryczny, zasilany prądem z ogniw paliwowych, które zużywają średnio 0,76 kg wodoru na 100 km, a w mieście 0,69 kg/100 km wodoru, emitując przy tym wyłącznie wodę.

Wodorowe Toyoty Mirai

Dwa wysokociśnieniowe zbiorniki wodoru zapewniają zasięg co najmniej 500 km, zaś tankowanie auta trwa kilka minut, dzięki czemu nowe samochody straży pożarnej będą cały czas dostępne do użytku.

Wodorowe Toyoty Mirai

Wodorowe Toyoty Mirai służą również w berlińskiej policji. Na początku roku do jej floty trafiły dwa takie auta. W Berlinie działa pięć stacji tankowania wodoru, a Toyota Mirai jest dostępna w sprzedaży w Niemczech od 2015 roku.

Wodorowe Toyoty Mirai

Pod koniec 2020 roku zadebiutuje na rynku druga generacja Toyoty Mirai, początkowo w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie. Nowy sedan, zaprojektowany na platformie TNGA, wyróżnia się stylistyką eleganckiej limuzyny i o 30% większym zasięgiem na jednym tankowaniu w porównaniu do aktualnego modelu.

Najnowsze

Nowa kolekcja Mini Lifestyle kusi energetycznymi kolorami!

Mini zaprezentowało nową, ekologiczną kolekcję Lifestyle 2020. Wszelkie tekstylia i akcesoria są wykonane z organicznej bawełny. Co nowego pojawiło się w lifestylowej kolekcji?

Po raz kolejny paleta kolorystyczna produktów w wariantach Chili Red, Island Blue i British Green wzoruje się na kolorach lakierów z gamy modeli Mini. Nowym akcentem jest kolor Energetic Yellow charakterystyczny dla Mini Electric. Nowością jest również przejście z dotychczasowej dwukolorowej stylistyki do trójkolorowego bloku (Tricolour Block), który zdobi m.in. torby i akcesoria.

Nowa kolekcja Mini Lifestyle 2020

Dostępny w dwóch zestawieniach kolorystycznych brelok do kluczy Mini Bracenet składa się z pierścienia ze stali nierdzewnej i kawałka starej sieci. Chodzi tu o zagubione lub celowo zatopione sieci rybackie, które Bracenet i jego partnerzy odzyskują z morza.

Do produkcji okularów przeciwsłonecznych Mini Contrast Edge Panto i okularów przeciwsłonecznych Mini Contrast Edge D-Frame we Włoszech używa się wyłącznie biodegradowalnego octanu. 

Nowa kolekcja Mini Lifestyle 2020

Ekologiczny jest również nowy notatnik Mini Contrast Edge. Ma 224 strony z przerywanymi liniami na kartkach wykonanych po raz pierwszy z papieru kamiennego. Ten rodzaj papieru produkowany jest przy niskim nakładzie energii i bez zużycia wody z mielonego kamienia wapiennego będącego produktem odpadowym w kamieniołomach.

Torba na zakupy Mini Tricolour Block i torba sportowa Mini Tricolour Block do codziennego użytku lub na krótkie wycieczki oferowane są w trzech zestawieniach kolorystycznych. Oba modele wykonane są z wodoodpornego płótna.

Nowa kolekcja Mini Lifestyle 2020

Mini Baby Racer najnowszej generacji oferuje maksymalną frajdę z jazdy w minimalnym formacie. Chodzik w stylistyce obecnych modeli MINI ma cichobieżne gumowe opony i zdejmowane siedzisko. Zwinny pojazd w klasycznym kolorze Chili Red z białymi pasami na masce jest przeznaczony dla dzieci od 18. miesiąca życia.

Nowa kolekcja Mini Lifestyle 2020

Nowy latawiec Mini pozwoli młodszym i starszym fanom Mini wznieść się na wyżyny. Kolorowy latawiec o rozpiętości skrzydeł 45,5 cm unosi się w powietrzu na około 20‑metrowej lince.

Nowa kolekcja Mini Lifestyle 2020

Dostępna w dwóch zestawieniach kolorystycznych koszulka damska i męska MINI Wordmark Signet wykonane są z miękkiej, organicznej dzianiny single jersey i ma wygodny krój z okrągłym dekoltem i zaokrągloną tylną krawędzią. Taki sam krój mają koszulka damska i męska Mini CI Wing Logo. Dostępne są w kolorze białym, Chili Red lub czarnym i mają charakterystyczny kontrastujący pasek oraz skrzydlate logo MINI.

Najnowsze

Policja zatrzymała motocyklistę. Takiej interwencji się nie spodziewał

Niektórzy motocykliści narzekają na policję, która czasami sam fakt poruszania się jednośladem, zdaje się traktować jako podejrzany. Jakby każdy motocyklista przekraczał prędkość, wykonywał niebezpieczne manewry, albo przynajmniej miał jakieś nielegalne modyfikacje w motocyklu.

Motocyklista skręcił na skrzyżowaniu, ledwie zdołał się rozpędzić, a już usłyszał za sobą policyjną syrenę. Tylko dlaczego chcieli go zatrzymać? Na oko uznali, że przekroczył prędkość? A może nie spodobało się im, że wyprzedził samochód pasem rozbiegowym?

Motocykliści pojadą buspasami w Warszawie! To znaczy jednym

Policjant podszedł do niego, poprosił o dokumenty. A sekundę później przyznał, że sam jest motocyklistą i nagle z rozmowy o zatrzymaniu do kontroli drogowej, zrobiła się rozmowa o tym kto na jakim sprzęcie jeździ, albo kiedy wymienia oponę.

Motocyklista chciał sprytnie wyprzedzić samochód. Przeliczył się

Jak sądzicie – faktycznie ten patrol otrzymał polecenie rutynowego sprawdzania dokumentów motocyklistów? Czy może policjant chciał sobie zwyczajnie przez chwilę pogadać z kimś, kto dzieli jego pasję?

Najnowsze

Pieszy nawet nie zerknął w stronę auta, które jechało prosto w niego. Zginął

Przy każdej możliwej sytuacji podkreślamy, że o bezpieczeństwo na drodze powinni dbać wszyscy. Tylko w ten sposób, kiedy jeden uczestnik ruchu popełni błąd, drugi może próbować uniknąć niebezpiecznej sytuacji. Tutaj tego zabrakło.

Nie wiemy, czy w momencie zdarzenia działała sygnalizacja świetlna. Z prawej strony ekranu widać migające żółte światło, sugerujące, że została ona dezaktywowana. Na nagraniu widzimy jedynie, że jeden pieszy został na chodniku, podczas gdy drugi zdecydował się wejść na przejście, pomimo zbliżającego się samochodu.

Pieszy zauważył samochód, i wbiegł prosto pod niego

Pieszy szedł normalnym krokiem z pochyloną do przodu głową. Nie rozglądał się, nie zerkał w stronę zbliżającego się auta. Samochód był już tuż przy nim i kierowca nadal nie zwalniał, nie reagował w żaden sposób na pieszego. Podobnie jak pieszy, na samochód. Zabrakło naprawdę niewiele.

Kierowca potrącił pieszego, który zwrócił mu uwagę. A może to pieszy specjalnie wszedł pod auto?

Dlaczego kierowca się nie zatrzymał? Jechał, jakby droga była zupełnie pusta. Dlaczego pieszego tak bardzo nie obchodziło własne bezpieczeństwo, że nie spojrzał w stronę, samochodu, chociaż jego światła były dobrze widoczne z daleka? Dlaczego nie zareagował na odgłos zbliżającego się samochodu, który nie zwalnia?

Dlaczego bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych to fatalny pomysł?

Nie znamy odpowiedzi na te pytania i w sumie nie są one istotne. Ważne jest tylko to, że zginął człowiek. Winny jest kierowca. Ale jakie to ma w tym momencie znaczenie?

Najnowsze

Nie ustąpiła pierwszeństwa, doprowadziła do dachowania innego auta

To typowy przykład sytuacji, w której ktoś wjeżdża na drogę, nie patrząc wcześniej, czy może to zrobić. Konsekwencje tego błędu wyglądały groźnie.

Jak podaje olsztyńska policja, 64-letnia kierująca Citroenem nie ustąpiła pierwszeństwa, prawidłowo jadącemu kierowcy Skody. W wyniku kolizji drugi z samochodów dachował. Na szczęście kierującemu nim 32-latkowi nic się nie stało, podobnie jak sprawczyni zajścia.

Wjechał na ślepo na skrzyżowanie i rozbił cztery samochody. Aż silnik wypadł!

Przybyli na miejsce policjanci potwierdzili, że oboje kierujący byli trzeźwi. Nie zdecydowali się na ukaranie sprawczyni mandatem, ale zatrzymali jej prawo jazdy i skierowali wniosek o ukaranie do sądu.

Czy to najbardziej niezdecydowane wymuszenie pierwszeństwa w historii wymuszeń?

Analizując nagranie z monitoringu widać bezsprzeczną winę kierującej Citroenem. Wydaje się jednak, że kierowca Skody miał szansę na uniknięcie kolizji, gdyby nie ograniczył się tylko do hamowania, ale także skręcił kierownicą w lewo.

Najnowsze