Wjechał w plamę oleju. Nie opanował auta

Samochód po wjechaniu na plamę oleju zachowuje się podobnie jak na lodzie. Niewiele trzeba, żeby doszło do kolizji.

Kierowca auta z kamerą nie mógł spodziewać się nagłej utraty przyczepności, a plama oleju na mokrej nawierzchni mogła być niewidoczna. Mimo to kierujący kamperem z przodu wyprowadził pojazd z poślizgu. Autor nagrania nie miał tyle szczęścia.

Jak się później okazało, olej pochodził z zepsutego Mercedesa Sprintera, który kilka kilometrów dalej zupełnie odmówił posłuszeństwa. Sprawę zbadała policja i naprawa uszkodzonych samochodów odbyła się z OC faktycznego sprawcy.

Najnowsze

Gosia Rdest powalczy o tytuł Mistrza Polski!

Już jutro Gosia Rdest powraca na Tor Poznań, aby wziąć udział w ostatnich w tym roku runach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Ostatnie dwa wyścigi będą niezwykle ważne – Gosia powalczy o tytuł Mistrza Polski.

Przed ostatnią rundą WSMP Gosia zajmuje w klasyfikacji generalnej drugie miejsce, tracąc 22 punkty do Krzysztofa Zagórskiego. Do mistrzostwa potrzebuje zwycięstw w obu wyścigach i korzystnych rozstrzygnięć na dalszych miejscach. Świetne występy 
w poprzednich rundach, w tym debiutancki start w Rydze pokazały, że zawodniczkę stać na dobry wynik. Zapowiada się niezwykle emocjonujący weekend, tym bardziej że do ostatnich rund WSMP zgłosiło się łącznie blisko 100 aut. 

Przede mną ostatnia runda WSMP. Mam realne szanse na tytuł mistrza Polski, choć ze względu na starty w W Series musiałam odpuścić jedną rundę, a to kosztowało mnie sporo punktów. Część tych strat udało się odrobić na torze Bikernieki w Rydze, gdzie wygrałam w swojej klasie i zajęłam trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Jestem pozytywnie nastawiona i zmotywowana. Na pewno dam z siebie wszystko, postaram się wykręcać jak najlepsze czasy i zrobię co w mojej mocy, żeby zdobyć mistrzowski tytuł. Spodziewam się wielu kibiców na trybunach, cieszę się również, że w Poznaniu odwiedzi mnie mój partner – marka Bilstein – mówi Gosia Rdest.

Producent amortyzatorów i zawieszeń samochodowych aktywnie działa w sportach motorowych, a od początku sezonu 2019 wspiera Gosię. Jej wyścigowy samochód SEAT Leon Racer wyposażony został w sportowe amortyzatory przygotowane na indywidualne zamówienie. Pierwszą okazją do ich przetestowania była 1. i 2. runda WSMP. W obu Gosia stanęła na najwyższym stopniu podium. Od tamtej pory współpraca zawodniczki z marką Bilstein stale się rozwija, a wspólne działania w zakresie doboru i ulepszania specyfikacji w samochodzie wyścigowym zaowocowały wieloma dobrymi wynikami, m.in. nowym rekordem życiowym, wykręconym na torze w Poznaniu. 

Przed ostatnimi rundami Gosia jest skupiona na ściganiu, ale jak zawsze pamięta też o kibicach.

Przygotowałam parę atrakcji dla fanów motorsportu. Jedną z nich będzie symulator, dostarczony przez Ragnar Simulator, na którym każdy będzie mógł sprawdzić swoje umiejętności podczas wirtualnej przejażdżki moim Seatem Leonem. Dzięki marce Bilstein będzie też można sprawdzić stan zawieszenia swojego samochodu na mobilnym testerze – zapowiada.

Kwalifikacje do 9. rundy rozpoczną się w piątek (20 września) o godz. 9:00, a start wyścigu zaplanowano na 12:45. Dzień później (21 września) o godz. 8:15 ruszą ostatnie kwalifikacje, a o godz. 10:45 rozpoczną się decydujące wyścigi.

Najnowsze

Robert Kubica rozstaje się z Williamsem!

Robert Kubica i Orlen podjęli decyzję o zakończeniu współpracy z Williamsem po sezonie 2019. Polak nie widzi już dalszych szans na rozwój współpracy - aktualny stan bolidu uniemożliwa walkę na torze,a ponadto sama współpraca z zespołem nie wyglądała idealnie.

Doniesienia o zakończonej współpracy Orlenu i Roberta Kubicy z Williamsem mają zostać potwierdzone na dzisiejszej konferencji prasowej w Singapurze. Wówczas dowiemy się, też o oficjalnych powodach tej decyzji, jak i dalszych planach na kolejny sezon naszego zawodnika. W ostatnim czasie temat przyszłości Roberta Kubicy był pełen spekulacji na temat jego rozmów, prawdopodbnie z zespołem Racing Point. Gdyby faktycznie doszło do ich współpracy, Polak stałby się kierowcą testowym lub rozwojowym. W barwach Racing Point dotychczas możemy zobaczyć Meksykanina Sergio Pereza oraz Kanadyjczyka Lance Strolla. Istnieją również podejrzenia, że już doszło do rozmów z zespołem Audi w sprawie startów w wyścigów samochodów turystycznych. 

Najnowsze

MINI ma już 60 lat. Na Goodwood Revival 2019 cofnęliśmy się w czasie!

Rok, w którym miał miejsce debiut klasycznego Mini, oraz następujące po nim szalone lata sześćdziesiąte są motywem przewodnim pokaźnej liczby atrakcji, jakie można znaleźć poza torem wyścigowym - na „March Motor Works”.

Każdego roku od 1998 r. w posiadłości hrabiego March w West Sussex odbywa się stylowe i spektakularne wydarzenie poświęcone historii sport motorowego. Kierowcy wyścigowi z lat 40., 50. i 60. oraz kierowcy-celebryci wspominają szybkie okrążenia na trasie Goodwood Racing Circuit podczas wyścigów, które regularnie odbywały się w tej lokalizacji w latach 1948 –1966. Z uwagi na obecność historycznych pojazdów i wiernie stylizowaną atmosferę wielu uczestników ma swój wkład w klasycznego ducha wydarzenia, zakładając stroje stylizowane na tamten okres.

Rok, w którym miał miejsce debiut klasycznego Mini, oraz następujące po nim szalone lata sześćdziesiąte są motywem przewodnim pokaźnej liczby atrakcji, jakie można znaleźć poza torem wyścigowym. W kinie z dawnych lat, będącym częścią wydarzenia, wyświetlane są liczne filmy fabularne. Największym hitem jest w tym przypadku „Włoska Robota” z 1969 r., w którym w głównych rolach występują trzy auta Mini Cooper oraz Michael Caine. Film opowiada o sensacyjnej kradzieży złota i zawiera scenę przedstawiającą pościg ulicami Turynu.

Dwa egzemplarze BMW 700 coupé, jedno BMW 600 i BMW Isetta w barwach Lufthansy to ucieleśnienie ducha samochodowego z czasów cudu gospodarczego. Przed budynkiem stoi BMW 501 będące taksówką. Poziom luksusowego stylu i brytyjskiego szyku zwiększają dwa egzemplarze Rolls-Royce Silver Cloud. BMW R 69 S, BMW R 50 S oraz BMW R 27 to przedstawiciele linii samochodowej BMW z 1959 r. Ponadto wspaniałe BMW 3/15 PS zabiera uczestników wydarzenia o kolejne 30 lat wstecz. Historia BMW jako producenta samochodów zaczęła się 90 lat temu właśnie tym modelem.

Najnowsze

Co ma wspólnego dealer samochodowy z pszczołami? Sprawdźcie!

W ulach na dachu kompleksu budynków, należących do Grupy Pietrzak powstał Miód Katowicki. Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na ratowanie pszczół i edukację w tym zakresie. „Słodka produkcja” jest efektem powstałej w maju tego roku miejskiej mini-pasieki.

Grupa Pietrzak może się pochwalić nie tylko szerokim portfolio oferowanych marek samochodów, ale także… własnym miodem. Miód Katowicki powstaje w mini-pasiece (4 ule), która została stworzona dzięki współpracy z Pszczelarium. Na dachu kompleksu budynków, należących do Grupy Pietrzak mieszka  160 tys. pszczół, które w pierwszym sezonie wyprodukowały 60 kg „słodkiego złota”.Aby wytworzyć jeden słoik o pojemności 280 ml 716 pszczół musiało pokonać ponad 112 tys km i odwiedzić 2,8 mln kwiatków. Oznacza to, że jedna pszczoła pokonała dystans 156 km!

Miejskie pasieki to najnowszy proekologiczny trend, któremu hołduje Grupa Pietrzak, właściciel m. in. salonów sprzedaży Renault, Ferrari, Peugeot i Alpine.
Zakładanie miejskich uli to jeden ze sposobów na zwiększanie populacji pszczół, które są zagrożone wyginięciem. Szacuje się, że ponad 75% żywności, którą spożywa człowiek jest pochodną pracy pszczół lub innych zapylających owadów. Miejskie pszczoły zapylają rośliny na ogrodach działkowych, w parkach, na balkonach, dzięki czemu rodzą one zdrowe owoce i wysiewają nasiona. W efekcie skutkuje to większą różnorodnością naszej roślinności, ale także zwierząt: ptaków, jeży, nietoperzy, a mniejszą liczbą owadów niepożądanych, jak muchy czy komary. 

Najnowsze