Wjechał w auto, które widać było z daleka

Macie pomysł co skłoniło tego kierowcę do spowodowania tak banalnej kolizji?

Auto z kamerą dojechało do skrzyżowania, gdy kierowca jadący  z naprzeciwka włączył kierunkowskaz informujący, że będzie skręcał w lewo. Po czym skręcił, prosto pod samochód z kamerą, którego kierowca nie miał szans niczego zrobić.

Przychodzi wam do głowy jakieś wytłumaczenie tej sytuacji? Kierujący Renault patrzył na auto po swojej lewej, a nie przed siebie? A może w ogóle nie patrzył na drogę?

Najnowsze

Rowerzysta na ślepo wjechał pod koła auta

Tylko wyjątkowy refleks i opanowanie pozwoliły temu kierowcy zapobiec tragedii.

Sytuacja miała miejsce poza terenem zabudowanym, gdzie przy jednopasmowej drodze wyznaczono na poboczu ścieżkę rowerową. W pewnym momencie była ona przeniesiona na drugą stronę, zmuszając rowerzystów do skorzystania z przejścia dla pieszych.

Rowerzysta na nagraniu nie tylko nie zsiadł z roweru, ale nawet nie rozejrzał się przed przejechaniem przez drogę. Jakimś cudem kierowca zdążył zjechać na lewą stronę i uniknąć tragedii.

Najnowsze

Skandaliczne zachowanie na przejściu dla pieszych

Każdy dobry kierowca wie, że przed przejściem dla pieszych należy zachować szczególną ostrożność. A jak określić kierowcę, który zachowuje się tak, jak ten na nagraniu?

Na wideo widzimy sytuację,  w której kierowca pierwszego samochodu zatrzymuje się, aby ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. Drugi nie zamierza jednak czekać i omija pierwsze auto, zmuszając pieszego do zatrzymania się.

Gdyby mężczyzna na przejściu nie był uważny, zostałby zapewne potrącony. Nic dziwnego, że za tak poważne wykroczenie taryfikator mandatów przewiduje 500 zł i 10 punktów karnych.

Najnowsze

Elektryzujący debiut Opla Corsy-e

Opel stawia na elektryczność. W zupełnie nowej, szóstej generacji modelu Corsa niemiecki producent po raz pierwszy oferuje zasilaną akumulatorami wersję elektryczną o zasięgu do 330 kilometrów. Czym nowa Corsa zaskoczy fanów elektromobilności?

Opel produkuje samochody od 120 lat i zawsze dba o dostępność technologii dla szerokiej rzeszy nabywców. W nowej Corsie-e zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Przy zasięgu do 330 km według WLTP1 pięciomiejscowa Corsa-e jest samochodem, z którego można swobodnie i bez ograniczeń korzystać na co dzień. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach nawet w ciągu 30 minut. Corsa-e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej Wallbox lub na stacji szybkiego ładowania. 

Układ napędowy Corsy-e pozwala na maksymalną przyjemność z jazdy bez emisji spalin. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i dostępnych natychmiast 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego samochód wyróżnia się elastycznością, zwrotnością i dynamicznymi osiągami. Corsa-e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 sekundy2, a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy2, dorównując pod tym względem samochodom sportowym.  


 
Dynamikę Corsy-e podkreśla także jej sportowa stylistyka, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych poprzednich generacji. Corsa o długości 4,06 metra jest zwrotnym, praktycznym i dobrze rozplanowanym pięciomiejscowym samochodem. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową. Kierowca siedzi 28 mm niżej.

Nisko położony środek ciężkości sprzyja właściwościom jezdnym i dynamice. Samochód elastycznie i zdecydowanie reaguje na polecenia kierowcy, dostarczając przyjemności z jazdy. Nowoczesny kokpit jest w pełni cyfrowy, a wśród opcji wyposażenia znajduje się nawet skórzana tapicerka.  W nowej Corsie debiutuje też radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania. 

Nowe systemy multimedialne zapewniają kompleksową łączność kierowcy i pasażerom nowej Corsy. Systemy Multimedia Navi z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10-calowym ekranem oferują także nową usługę telematyczną „Opel Connect”. O spokój kierowcy i pasażerów pomagają zadbać również inne przydatne funkcje, takie jak Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych. 

Najnowsze

Kobiety po raz pierwszy zdominowały w całości konkurs Mazda Design!

Po raz pierwszy w 10 letniej historii konkursu Mazda Design zmagania we wszystkich kategoriach w całości zdominowały kobiety. Ponadto specjalną nagrodę Mazda Design Award 2019 w wysokości 50 tys. zł, przyznawaną za najlepszy polski projekt zrealizowany w ciągu ostatnich trzech lat, również otrzymała projektantka – Agnieszka Bar.

Mazda kolejny rok była jednym z głównych partnerów najstarszego festiwalu designu w Polsce – Łódź Design Festival. Uroczysta gala wręczenia nagród, która odbyła się w minioną sobotę w Łodzi, rozpoczęła się uhonorowaniem zwycięzców 10. edycji konkursu Mazda Design 2019. Sens konkursowego hasła – „MA”, oznaczającego dosłownie „przestrzeń pomiędzy”, „pauzę” lub „oddech” a wyrażającego japońską filozofię postrzegania przestrzeni, tworzenia sztuki i projektowania, najlepiej zinterpretowały kobiety i to one zdobyły główne nagrody we wszystkich kategoriach.

Zwycięskie projekty wyłoniło jury w składzie: Tomek Rygalik, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Marcin Rusak (laureat Mazda Design Award 2017), Jo Stenuit – Dyrektor Designu Mazda Motor Europe oraz laureatka MDA z 2018 roku – Alicja Patanowska. 

Zdaniem jurorów założenia konkursowe najpełniej zrealizował projekt „Miko” Joanny Kośko i Roksany Licznerskiej zgłoszony w kategorii PRZESTRZEŃ. Praca otrzymała tytuł GRAND PRIX, a jej autorki nagrodę w wysokości 15 tys. zł. Jury doceniło idealny minimalizm i piękno prezentacji obiektu, który odbija i załamuje światło, tworząc efektowne iluminacje będące zapisem zmian kierunku i natężenia naturalnego światła słonecznego.

W kategorii CZŁOWIEK pierwszą nagrodę i 10 tys. zł otrzymała Ewa Nowak za projekt pt. „Incognito”. Ta piękna i urzekająca prostotą maska, pełniąca również rolę oryginalnej biżuterii, ma za zadanie zapewnić użytkownikowi swobodę i komfort poprzez ochronę wizerunku przed wszechobecnymi kamerami i systemami rozpoznawania twarzy.

W zadaniu na nowe logo Mazdy na kolejne stulecie marki (kategoria ZNAK) pierwszą nagrodę i 10 tys. zł za projekt pt. „Synergia” otrzymały projektantki Natalia Konowałek i Dominika Baran. Jury przyznało nagrodę znakowi, który jest innowacyjny, dynamiczny, a zarazem niezwykle prosty. Połączenie zaawansowanej technologii i szlachetnego minimalizmu odzwierciedla założenia, którymi kierują się projektanci nowych modeli Mazdy. Projektantki pracujące w zespole podkreślały, że zależało im na wykorzystaniu nowych technologii, które pozwoliłyby na to, aby samochód oraz znak stały się integralnymi częściami, stały się całością, żeby znak był żywą formą, a nie tylko dodatkowym elementem ozdabiającym.

Ponadto jury przyznało wyróżnienie za projekt pt. NIERZECZ autorstwa kolejnego żeńskiego zespołu: Marleny Karpy, Teresy Otulak oraz Agaty Legawiec. W odpowiedzi na zadanie w kategorii CZŁOWIEK – projektantki zaoferowały koncepcję „nierzeczy”. Jak podkreśliły: „Rzecz w tym, że nie rzecz jest rozwiązaniem”, dając do zrozumienia, że odpowiedzią na zadanie nie jest konkretny przedmiot, lecz krytyczne podejście do funkcjonalności przedmiotów i potrzeby ich tworzenia.

Finał łódzkiej gali również należał do kobiet. Specjalną nagrodę Mazda Design Award w wysokości 50 tys. zł przyznawaną za najciekawszy polski projekt zrealizowany w ciągu ostatnich trzech lat otrzymała projektantka Agnieszka Bar za kolekcję szklanych naczyń „Splecione”. Jury uznało, że to projekt, który w nowatorski sposób łączy wysoki, nowoczesny design z tradycyjną kaszubską sztuką, którą charakteryzuje bardzo ludzki, praktyczny charakter. Szklane misy, patery, pojemniki i wazy odciskane w wiklinie posiadają wyraźne znamię ludzkiej pracy oraz emocji artysty. 

 

Najnowsze