Wilk & Żuk Rally Team przed startem w Czechowicach – wywiad

Jola Żuk i Magda Wilk pełne energii i ambicji wchodzą w nowy sezon. Swój udział w Rajdzie Czechowickim traktują jako trening przed Rajdowym Pucharem Polski. Ich entuzjazm jest zaraźliwy.

Jola Żuk i Magda Wilk
fot. Wilk & Żuk Rally Team

Motocaina.pl: Długo czekałyście na pierwszy start w sezonie. Jedziecie co prawda treningowo, ale zapewne pełną parą?

Wilk&Żuk Rally Team: Rajd Czechowicki traktujemy treningowo, chcemy zapoznać się z samochodem i zrobić cenne kilometry w warunkach rajdowych. Oglądałyśmy wczoraj on-boardy ze wszystkich odcinków. Można je znaleźć na stronie organizatora. Wygląda to bardzo fajnie, wąsko i kręto, czyli będzie sporo do opisywania i wiele możliwości testowania swoich umiejętności. Razem z nami jedzie Tomek Sawicki – czołowy kierowca z Pucharu Polski. Będzie nam towarzyszył podczas zapoznania, aby ustrzec nas przed niepotrzebnymi błędami i dopracować z nami opis.

Motocaina.pl: Jakie są Wasze prognozy względem wyniku na mecie?

Wilk&Żuk Rally Team: Wyników nie prognozujemy, bo to występ wyłącznie gościnny i w takiej klasie jedziemy. Lista zgłoszeniowa jest oczywiście spora. Nam przede wszystkim zależy na tym, żeby się zgrać, sprawdzić auto i przed Świdnicą zweryfikować swoje możliwości. Chcemy się zorientować, co jeszcze wymaga pracy.

Motocaina.pl: A jakie macie nastawienie przed startem?

Wilk&Żuk Rally Team: Jak najbardziej pozytywne. W końcu to nasz pierwszy wspólny start i wreszcie będziemy mogły ruszyć na oesy. Sam fakt, że wsiądziemy do rajdówki, wywołuje uśmiech na twarzy! Ale jak na razie jest tyle pracy, że nie ma czasu na nic. Dzisiaj późnym wieczorem jedziemy do Katowic, a w piątek rano przymierzymy się do samochodu, z którym de facto nie miałyśmy jeszcze czasu się zapoznać. Popołudniu zapoznanie i badanie kontrolne. Rajd jako taki rozpoczyna się o 11 w sobotę.

Motocaina.pl: Jakim autem startujecie? Czego się po nim spodziewacie?

Wilk&Żuk Rally Team: Nasz samochód to Renault Clio Sport. Homologacja GR. N, z pełnym pakietem bezpieczeństwa, o mocy ponad 170 KM. To jak dotąd nasze najmocniejsze auto. Jak na teraz to wystarczająca rajdówka, by potrenować opis i komunikację na linii kierowca-pilot. Właśnie na tym się głównie skupiamy. To auto to dobry wybór, jest świetnie przygotowane i mało nerwowe. Martwimy się natomiast pogodą – obawiamy się, że słońca zabraknie, wręcz przeciwnie, zapowiadają śnieg z deszczem, więc szykuje nam się taki mini-Lotos (śmiech).

Motocaina.pl: W następnej kolejności czeka na Was rajd w Świdnicy. I znowu – jakie auto na starcie, nastawienie przed wyścigiem i gdzie widzicie się na mecie?

Wilk&Żuk Rally Team: Nastawienie – pozytywne. Czechowice służą nam za przymiarkę, również do Clio, bo to zdecydowanie lepsza i tańsza opcja niż organizacja oddzielnych testów, kiedy trzeba zadbać o zabezpieczenie trasy, karetkę i tak dalej. Tutaj mamy wszystko na miejscu. Co do Świdnicy – to nie jest łatwy rajd, więc jak na razie widzimy się po prostu… na mecie (uśmiech). Jeżeli chodzi o miejsce, to wraz z cennymi kilometrami oesowymi przyjdzie czas na coraz wyższe lokaty. Więcej będziemy w stanie powiedzieć po rajdzie w Czechowicach. On da nam odpowiedź, co idzie dobrze, a nad poprawą czego musimy popracować.

Motocaina.pl: Szykują się jakieś niespodzianki dla kibiców?

Wilk&Żuk Rally Team: Serdecznie zapraszamy do śledzenia relacji na Facebooku. Niespodzianek z pewnością nie zabraknie, bo u nas zawsze jakieś są (śmiech).

Najnowsze

Godzina dla Ziemi 2012

31 marca, czyli w najbliższą sobotę, między godziną 20.30 a 21.30 będzie trwała Godzina dla Ziemi. To symboliczna akcja zachęcająca ludzi do zgaszenia na ten czas świateł i wyłączenia urządzeń elektrycznych, a także poświęcenia odrobiny refleksji naszemu środowisku naturalnemu.

Godzina dla Ziemi, Paryż 2010
fot. nationalgeographic.com

Godzina dla Ziemi ma oczywiście wymiar wyłącznie symboliczny – 60 minut bez świateł nie oznacza oszczędzenia wielkich ilości energii. Jest jednak manifestem troski o ekologię i swoistym wyrazem poczucia jedności. Zwłaszcza, gdy towarzyszy jej hasło „godzina dla Ziemi – sprawmy, by trwała dłużej”. Warto się chociaż zastanowić, jak na własnym podwórku wyrazić swój brak obojętności i dołożyć drobną cegiełkę do ochrony Matki Ziemi.

W zeszłym roku, wedle danych ze strony WWF, światła zgasiły setki milionów ludzi w ponad 5200 miastach w 135 krajach na wszystkich kontynentach. W ciemności pogrążyły się wieża Eiffla, Opera w Sydney, Brama Brandenburska, egipskie piramidy i Zakazane Miasto w Chinach. W Polsce w tym roku udział w akcji zadeklarowało 40 miast. Iluminacje zgasną w Pałacu Kultury i Nauki, Teatrze Wielkim, Zamku Królewskim i na Starówce w Warszawie, a także w budynkach niektórych ministerstw i w budynku Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Zainteresowanych akcją i chętnych do zapoznania się z radami, jak możemy dbać o ochronę środowiska na co dzień, odsyłamy tutaj.

Przyłączcie się do akcji – zgaście światła 31 marca o 20.30.

Najnowsze

Wilk i Żuk gościnnie w Czechowicach

Startujące pod patronatem Motocaina.pl zawodniczki Magda Wilk i Jola Żuk, czyli Wilk & Żuk Rally Team, będzie można już w najbliższą sobotę zobaczyć na trasie 6. Rajdu Czechowickiego.

Jak widać, entuzjazmu nie brakuje
fot. Wilk & Żuk Rally Team

Magda i Jola wystąpią gościnnie – będzie to dla nich trening przed II rundą Rajdowego Pucharu Polski, 40. Świdnickiego KRAUSE. Zawodniczki pojadą Renault Clio Sport, przygotowanym przez stację 2BRally.

6. Rajd Czechowicki to Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Odbywa się od 1995 roku.

„Zanim pojedziemy do Świdnicy, chcemy się rozjeździć, poćwiczyć, poznać samochód w warunkach bojowych, dlatego startujemy jako goście w 6. Rajdzie Czechowickim. Będzie to nasz pierwszy start w Clio, dlatego chcemy szlifować technikę jazdy, opis oraz tempo. Organizator określa trasę jako trudną, więc z pewnością trochę pokory się nam przyda. To, co mnie cieszy, to ponad 30 km oesowych no i fakt, że znowu zasiądziemy w rajdówce. Już się nie mogę doczekać dźwięku silnika!” mówi Magda Wilk.

 

 

Gotowe do startu: Jola Żuk i Magda Wilk
fot. Wilk & Żuk Rally Team

„Nowy sezon, nowe auto, nowe wyzwania, dlatego najważniejszy cel na nadchodzący weekend to trening” dodaje Jola Żuk „po długiej zimowej przerwie apetyt mamy duży, i chcemy zadbać o odpowiednie przygotowanie przed Rajdem Świdnickim, który z pewnością będzie bardzo wymagający. Zależy nam z Magdą, by popracować nad wieloma kwestiami i trudno o lepsze warunki ku temu niż start w regularnym rajdzie”.

Dziewczyny zgodnie powtarzają, że nie mogą się doczekać startu i że liczą na wyniesienie z niego cennych doświadczeń. Pozdrawiają również swoich wiernych kibiców, mając nadzieję na doping i trzymanie kciuków – zarówno teraz, jak i na przyszłość, kiedy rozpocznie się poważna rywalizacja.

30 marca, czyli jutro, załogi zapoznają się z trasą, a wystartują w sobotę o godzinie 11.00 z placu Jana Pawła II przy Urzędzie Miasta Czechowice-Dziedzice. Zakończenie rywalizacji będzie miało miejsce tego samego dnia o 16.28, również na placu Jana Pawła II.

Więcej informacji na www.rajdczechowicki.pl, zapraszamy też do śledzenia załogi na Facebooku: facebook.com/WilkZukRallyTeam.

 

 

fot. Wilk & Żuk Rally Team

Najnowsze

Samochody elektryczne trzech generacji

30 marca zostanie otwarta w Zwickau publiczna e-stacja, czyli stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Znajduje się przed muzeum Augusta Horcha.

Slaby-Beringer z 1923 roku
fot. audi.press-bank.pl

Prąd zasilający stację pobierany jest z instalacji solarnej. Podczas uroczystego otwarcia Audi AG zaprezentuje pojazdy elektryczne – i to należące do trzech generacji.

Perłą w ekspozycji jest pochodzący z 1923 roku Slaby-Beringer, jeden z pierwszych samochodów elektrycznych, jakie powstały. Wyposażony w 24-woltowy akumulator, generował moc 3 KM i mógł osiągnąć prędkość 40 km/h.

W marcu 1990 roku w Genewie zaprezentowano Audi 100 Avant Duo, powstałe z wykorzystaniem nowej technologii hybrydowej. Przednią oś napędzał pięciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM, natomiast tylną – silnik elektryczny o mocy 12 KM.

Audi 100 Avant Duo będzie kolejnym modelem prezentowanym w Zwickau.

Audi 100 Avant Duo z 1990 roku
fot. audi.press-bank.pl

Audi korzysta obecnie z technologii hybrydowej, produkując modele A6 hybrid, A8 hybrid i Q5 hybrid quattro, równocześnie jednak inwestuje w rozwój pojazdów napędzanych elektrycznie, a zdolnych do pokonywania długich dystansów. Tzw. modele e-tron będą dostępne dla szerszej publiczności w dniu otwarcia ekspozycji. Odwiedzający będą mogli skorzystać z jazdy próbnej na jednym z trzech modeli Audi A1 e-tron lub Audi A3 e-tron.

Stacja ładowania pojazdów elektrycznych to część wspólnego projektu zakładów Stadtwerke Zwickau i Zachodniosaksońskiej Wyższej Szkoły w Zwickau, który z kolei przynależy do programu rządowego „Elektromobilność“. Program ma wspierać elektromobilność w całych Niemczech. Audi, jak i inne koncerny i przedsiębiorstwa, m.in. Porsche i MAN, bierze udział w przedsięwzięciu, którego celem jest wprowadzenie ponad 250 tysięcy samochodów elektrycznych na drogi Bawarii i Saksonii do 2020 roku.

Najnowsze

Rajd BAJA GOTHICA 2012

Wszystkie kobiety jeżdżące w terenie motocyklami, quadami, atv i samochodami zapraszamy do startu w rajdzie BAJA GOTHICA, który odbędzie się w dniach 4-6 maja 2012 w Koronowie.

fot. bajagothica.com

BAJA GOTHICA to międzynarodowy rajd nawigacyjny typu cross country, zlokalizowany w przepięknej okolicy Zalewu Koronowskiego. Stworzony dla pasjonatów jazdy off road, poruszających się motocyklami, quadami, utv i oczywiście samochodami terenowymi. Świetnie dobrane trasy spełnią oczekiwania kierowców sportowych, ale również tych, którzy w jeździe terenowej stawiają dopiero pierwsze kroki.

Trasa rajdu umożliwia przejazd pojazdami terenowymi, niezmodyfikowanymi-fabrycznymi, dlatego wprowadziliśmy klasę turystyczną, która wystartuje po przejeździe pojazdów prowadzących rywalizację czasową. Czytelny i nieskomplikowany road-book (książka drogowa) nie będzie stanowić problemu nawet dla osób startujących po raz pierwszy.

Imprezę zaczynamy w piątek od prologu w Koronowie, a kończymy w niedzielę w godzinach popołudniowych. Przewidzieliśmy trzy etapy: pierwszy, nocny, rozegrany będzie już w piątek po prologu, drugi – najdłuższy – w sobotę i trzeci, troszkę krótszy, w niedzielę. Łączna długość etapów to blisko 400 km!

Baza całego wydarzenia zlokalizowana będzie w turystycznych Pieczyskach, nieopodal gościnnego miasta Koronowo.

Na starcie rajdu będziecie mogli spotkać Joannę Modrzewską, zawodniczkę wspieraną przez portal Motocaina.pl.

Więcej informacji o rajdzie znajdziecie na stronie http://bajagothica.com/

Zaraz po zakończeniu rajdu na naszym portalu zostanie opublikowana foto i video relacja z Baja Gothica 2012.

Najnowsze