Edyta Klim

Wienermobile, czyli auto z parówką!

Wienermobile to najsłynniejszy samochód o kształcie hot-doga, a jego historia sięga 1936 roku!

Pierwsza wersja Wienermobile powstała w 1936 roku, a zbudowana została przez siostrzeńca Oscara Mayera. Wraz z postępem techniki firma kontynuowała budowę reklamowego samochodu i tak powstały kolejne jego ewolucje:

Wraz z nimi powstają także inne gadżety i zabawki oparte na Wienermobile:

Od 1988 roku pojazdy służyły do udziału w programie Hotdogger, czyli studenckich podróży Wienermobilem po USA i innych krajach. Zainteresowanie jest tak duże, że firma musi robić castingi, ponieważ na jeden pojazd przypada jedynie dwóch studentów.

Każdy z prototypów wykluczał wady swojego poprzednika – były problemy ze zbyt dużą masą, gabarytami i z zawieszeniem, dlatego ostatecznie pojazd jest kwalifikowany jako ciężarowy. Pierwsze Wienermobile powstawały na bazie karoserii Dodge i Jeepa Willys, od 1969 do tego celu używano podwozia i silnika V6 Chevroleta oraz świateł z Fordów Thunderbird.

Następnie w 1976 roku Plastic Products Inc., zbudował model z włókna szklanego i styropianu na obudowie silnika Chevroleta. Obecnie montowane są już silniki V8. A w 2008 r. powstał prototyp mniejszego Wienermobile na bazie Mini Coopera 1,6.

Firma dalej rozwija swój marketing i do kompletu powstał także Wienerdron, który ma dostarczać pojedyncze hot-dogi bezpośrednio do klientów drogą powietrzną.

Najnowsze

Edyta Klim

Convair Model 118 – spełnione marzenie o lataniu samochodem

Samochody bywają odlotowe, ale odlot samochodem? Theodore Hall już w 1947 roku postanowił taką fantazję zrealizować.

Convair Model 118 to amerykański samochód latający, zaprojektowany przez Theodore’a Halla w zakładach Convair pod koniec lat 40. Miał moc 190 KM i maksymalną prędkość przelotową – 201 km/h. Na pokładzie mógł przewozić do 4 osób (łącznie z pilotem).

Theodore Hall marzył o zbudowaniu latającego samochodu i wprowadzeniu jego produkcji na masową skalę. Nad projektem zaczął pracować przed II wojną światową. Po wojnie zaprojektował model 116, a następnie bardziej zaawansowany technicznie model 118. Powstały i były używane jedynie dwa takie pojazdy, jeden z nich miał mały problem z lądowaniem z powodu braku paliwa i musiał zostać odbudowany.

Planowano budowę przynajmniej 160 tysięcy tego typu pojazdów w cenie1500 dolarów za sztukę. W cenę nie były wliczone skrzydła, które miały być wynajmowane na lotnisku. Założenia okazały się jednak zbyt optymistyczne, bo pojazdy miały poważne problemy z wibracjami ogona i nadmierną masą własną (691 kg), a i koszty produkcji okazały się zbyt wysokie. Ostatecznie z produkcji zrezygnowano, a sam konstruktor opuścił Convair i samodzielnie kontynuował prace nad podobnymi maszynami.

Najnowsze

Edyta Klim

World’s Largest All Female Biker Meet 2017

16 lipca pod Lynn's Raven Cafe nastąpi próba pobicia rekordu na największe spotkanie motocyklistek na świecie.

Pierwszy, ustanowiony rekord na największe spotkanie motocyklistek powstał w 2014 roku i zgromadził 221 motocyklistek. Od tamtej pory corocznie i na zmianę, rekord ten pobija Australia i Wielka Brytania. Rekord Australii z zeszłego roku to już 1002 motocyklistek!

A już 16 lipca o pobicie tego wyniku postara się Wielka Brytania. Motocyklistki zbiorą się na wielkim placu, a dla pozostałych gości będą wyznaczone dodatkowe miejsca parkingowe. Rejestracja motocyklistek pod Lynn’s Raven Cafe w hrabstwie Shropshire będzie trwała w godzinach 9.00-14.00. Impreza jest darmowa i dodatkowo umożliwia zebranie środków na cele charytatywne w licytacjach, na które przedmioty podarowali sponsorzy.

A tak liczono motocyklistki na poprzedniej edycji spotkania:

Najnowsze

Bestia Trumpa w Warszawie – gdzie można zobaczyć?

Wygląda jak typowa limuzyna Cadillaca, ale tak naprawdę powstała na półciężarówce Chevroleta. Waży 8 ton, ma długość prawie 6 metrów, a na pokładzie nie brakuje najmocniejszych zabezpieczeń. Limuzyna prezydenta USA pojawi się za kilka dni w stolicy.

Na pierwszy rzut oka przypomina Cadillaca XTS, ale w rzeczywistości do budowy tego samochodu wykorzystano Chevroleta Kodiak. Wszystko dlatego, że żadna inna konstrukcja nie byłaby w stanie wytrzymać tak potężnej masy wynikającej z pancernego zabezpieczenia.

Według oficjalnych danych istnieją dwa egzemplarze tej limuzyny, ale w rzeczywistości może ich być nawet 12. Wszystkie wyglądają tak samo i zapewniają ten sam poziom ochrony. Rozlokowano je w różnych bazach wojsk amerykańskich, gdyby prezydent USA zapragnął nagle pojawić się w jakimś zakątku świata.

Cadillac One jest zbudowany z blachy o grubości 5 cm, a szyby mają 12,5 cm grubości. Specjalna konstrukcja 5 warstw szkła jest przełożona kuloodpornymi powłokami. Podłoga samochodu jest metalowa i wzmacniana kompozytami takimi jak tytan czy kevlar. Podłoga o grubości 12 cm wytrzyma wybuch bomby.

Olbrzymia limuzyna porusza się na specjalnie zaprojektowanych oponach, które potrafią wytrzymać 8 ton masy, a do tego zapewniają komfort jazdy i odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Po przebiciu lub przestrzeleniu muszą umożliwiać dalszą jazdę.

Pod maską pracuje silnik diesla Duramax V8 o pojemności 6,6 litra. Osiągi jednostki opracowanej przez koncern GM nie są znane, ale potężna maszyna rozpędza się do setki w 15 sekund. Średnie zużycie paliwa to ok. 30 l/100 km. Prędkość maksymalna to 100 km/h. 

Auto jest przygotowane na ostrzał z broni maszynowej, a także na wybuch bomby, atak chemiczny lub biologiczny. Pojazd jest szczelny i wyposażony we własny obieg powietrza. Ponadto wyposażono go we własne źródło zasilania, zapas wody pitnej oraz krew dla prezydenta. W kabinie znajdziemy strzelby gładkolufowe, pistolety i wyrzutnie granatów.

Oprócz prezydenta USA zmieści się tam siedem osób. Podstawowy skład takiej maszyny to kierowca, agent służb specjalnych i prezydent. Cadillac One porusza się w kolumnie innych samochodów, a z tyłu jedzie identyczna limuzyna. Nigdy nie wiadomo w której znajduje się prezydent. Pozostałe auta to opancerzone Chevrolety Suburban z agentami Secret Service.

Bestia w Warszawie – gdzie można zobaczyć auto prezydenta Trumpa?

Prezydent Trump wyląduje w Warszawie w środę wieczorem. Z lotniska przejedzie do hotelu ulicami Żwirki i Wigury i Al. Jerozolimskimi. ¨Na trasie przejazdu będzie można podziwiać Bestię i resztę samochodów w kolumnie. Władze Warszawy zapowiedziały, że nie będą zamykać ulic na czas przejazdu.

W czwartek zostaną zamknięte ulice w rejonie Starego Miasta, m.in. Miodowa, Długa, Podwale i Senatorska. W niektórych rejonach Starówki będzie wprowadzony zakaz wjazdu samochodów ciężarowych. Trzeba będzie się liczyć z zakazem ruchu dla pieszych. Niedostępny będzie też pl. Zamkowy. Specjalnie wygrodzone zostaną obszary w rejonie pl. Krasińskich oraz zbiegu Al. Jerozolimskich i ul. Emilii Plater, Belwederskiej, Spacerowej, pl. Trzech Krzyży. W tych strefach obowiązują też zakazy parkowania. Samochodów nie będzie można zostawiać przy Marszałkowskiej, Królewskiej, Andersa, Wisłostradzie, Al. Jerozolimskich i od Dworca Powiśle aż po pl. Zawiszy.

Najnowsze

Edyta Klim

91-letnia Rochelle Simms zapragnęła adrenaliny na torze (video)

91-letnia Rochelle Simms ubrała skórzany kombinezon, zasiadła na tylnym siedzeniu GSX-R1000 i spełniła marzenie o jeździe sportowym motocyklem po torze.

Rochelle Simms jest członkiem zarządu firmy The Broaster Company, która włączyła się w sponsorowanie wyścigów MotoAmerica Superbike. Postanowiła wykorzystać tę okazję do przejechania się wyczynowym motocyklem w roli pasażera. I nie była to jakaś tam, delikatna jazda, ponieważ prędkościomierz GSX-R1000 wskazał nawet 180 km/h!

 

 

Najnowsze