Weltmeister Champion – najszybszy elektryk świata made in China
Ostatnio co chwila słyszymy o „nowym najszybszym samochodzie na świecie”. W zeszłym tygodniu królem prędkości ogłoszono Rimaca Nevera. Nie cieszył się on jednak królewska koroną zbyt długo, bo właśnie zdetronizował to Weltmeister Champion.
Oficjalnie kilka dni temu Rimac Nevera został najszybszym samochodem na świecie na dystansie ćwierć mili. Elektryk na seryjnych oponach Michelin Pilot Sport 4S potrzebował na pokonanie tego dystansu 8,582 sekundy. W tym czasie udało mu się osiągnąć prędkość 269,58 km/h.
Ale to nie wszystko. Cztery silniki elektryczne (po jednym na każde koło) generują łącznie 1914 KM mocy i 2360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzać się elektrykowi od 0 do 100 km/h w 1,85 sekundy. Tak przynajmniej twierdzi Rimac. Zabójcze przyspieszenie? Tak. Ale są szybsi. A przynajmniej tak twierdzą.
Weltmeister Champion ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 1,8 sekundy, co czyni go najszybszym samochodem elektrycznym na świecie.
Weltmeister Champion – co to za samochód?
Weltmeister Champion to elektryk, który ma powstać na bazie elektrycznego SUV-a W6, produkowanego przez chiński WM Motors.
Tak, tak, dobrze czytacie. Weltmeister Champion ma dopiero powstać. I będzie wyglądać, jak… Multipla po tunningu?
WM Motors zapewnia, że w Weltmeister Champion dwa silniki elektryczne mają generować w sumie 805 KM mocy, przenoszonej na wszystkie koła. Samochód ma korzystać z ogromnego, 1400-kilowatogodzinowego, chłodzonego cieczą zestawu akumulatorów, przygotowanego zgodnie z wyścigowymi wymogami FIA. Auto będzie wyłącznie do użytku torowego.
Cóż… brzmi to wszystko z lekka niewiarygodnie, ale pożyjemy, zobaczymy.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem