Wakacje dla motobrzdąca

Nie wiesz co zrobić ze swoim zapatrzonym w Roberta Kubicę potomkiem, czy dzieckiem, które ściany w pokoju pooblepiało plakatami z wizerunkiem Kuzaja, albo Czachora? Obozy motoryzacyjne dla motobrzdąców mogą być dla Ciebie ciekawą alternatywą.

fot. Motowakacje

Jeśli rodzice nie mają czasu lub możliwości na rozwijanie motoryzacyjnego hobby swoich pociech, a samo dziecko nie jest mocno zdeterminowane, by dążyć do upragnionego celu, motopasja często przekształca się w uprawianie innych dyscyplin sportowych. Czy aby na pewno chcemy do tego dopuścić?

Tu nie chodzi przecież o nasze własne, rodzicielskie ambicje, gdzieś w życiowych zawirowaniach rzucone w otchłań niepamięci, tylko o pasję naszego dziecka. To zwykle ojcowie pragną, by – jak kiedyś oni – ich potomek, lub potomkini szybko pojęli jazdę motorynką, skuterem, gokartem, a w przyszłości samochodem. Są bacznymi obserwatorami pierwszych metrów przejechanych na motozabawce. Czy ich mały szkrab ma talent do prowadzenia, czy nie? A jeśli tak, to co dalej? Zdarza się, że chcą się dowiedzieć więcej o swej latorośli i rozwijają – o ile to możliwe – jej umiejętności, np. zabierając pociechę na gokarty, kupując na komunię quada, lub skuter, a potem coraz bardziej „zaawansowane” maszyny o pojemności powyżej 50 cm3.

fot. Motowakacje

To w rodzicach – najlepiej obojgu –  powinna tkwić chęć wsparcia i umożliwienie rozwoju hobby naszych milusińskich, już od pierwszych oznak zainteresowania samochodami, motocyklami, czy jakimikolwiek pojazdami mechanicznymi. Mamusie niech przestaną się obawiać o skórę pociech, bo jeśli nie pod naszym okiem, to w warunkach być może nie sprzyjających bezpiecznej jeździe dzieci będą chciały się przekonać o swoich umiejętnościach wśród kolegów i koleżanek. Czy nie lepiej pod bacznym okiem rodzica lub instruktora?

Niestety w Polsce rozwijanie pasji motoryzacyjnej wśród dzieci to raczkująca dziedzina. Mimo sukcesów Roberta Kubicy brakuje u nas porządnych torów wyścigowych i odpowiednich instruktorów, którzy umiejętnie prowadzą szkraby chcące coś osiągnąć: albo samą umiejętność właściwego poruszania się pojazdem, albo osiągania sukcesów w sportach motorowych. Brak wsparcia potencjalnych sponsorów, by móc z sukcesem brać udział w przeróżnych konkurencjach to już oddzielna kwestia, którą zresztą niebawem się zajmiemy w Motocainie.

fot. Motowakacje

Zatem co robić, jeśli nie ma pomysłów, czy zbyt dużych funduszy na motopasję dziecka, a nasza pociecha wariuje na widok czegokolwiek co ma cztery, lub dwa koła i silnik (i nie chodzi w tym miejscu o kosiarkę)?

Ciekawym rozwiązaniem są obozy motoryzacyjne organizowane w Kamieniu Śląskim. Taka wymarzona przygoda dla małych pasjonatów motoryzacji. Od uczestników wymagana jest jedynie dyscyplina, samodzielność i gotowość do wysiłku fizycznego.

Motowakacje to nie tylko jazda pojazdami, ale również zajęcia warsztatowe i teoretyczne (przygotowanie do egzaminu na kartę motorowerową), poznawanie sportów motorowych i obozowa rywalizacja. Zajęcia odbywają się w grupach nadzorowanych przez instruktorów. Każdy dzień to kontakt z innym pojazdem: od roweru, poprzez skuter, buggi, szayowóz, quad, motocykl, po samochód – praca, nauka i zabawa. Charakter takiego wypoczynku jest zbliżony do obozów przetrwania, podczas których trzeba wykazać się wytrwałością i samodzielnością.

fot. Motowakacje

Młodzieżowy obóz motoryzacyjny    12-16 lat         (12 dni)
Program obozu obejmuje codzienny kontakt z motoryzacją: zapoznanie z budową i działaniem różnych pojazdów oraz naukę jazdy motorowerem, quadem, gokartem i samochodem. Każdy dzień to kolejne wyzwania dla przyszłych kierowców. Uczestnicy sukcesywnie przygotowują się do egzaminu na kartę motorowerową. Po pozytywnym zaliczeniu testu oraz jazdy skuterem, otrzymują zaświadczenie uczestnictwa w kursie i zdaniu egzaminu na kartę motorowerową. W programie ponadto: gry terenowe, zabawy integracyjne, zajęcia sportowe, plażowanie i kąpiel na basenie, ogniska, wycieczki rowerowe.        

NASZA REKOMENDACJA                                       

fot. Motowakacje

Wakacyjna szkoła rajdowa    16 – 18 lat       (12 dni)
Obóz dla pasjonatów sportów motorowych, którzy marzą o karierze kierowcy sportowego.
Młodzi adepci (nie jest wymagane prawo jazdy) pod okiem trenerów poznają budowę i działanie samochodu, zasady bezpiecznego kierowania samochodem oraz tajniki jazdy sportowej: wyścigowej i rajdowej. Próbują swoich sił za kierownicą sportowego Fiata 126P, „mocnego” BMW i prawdziwego rajdowego Renault Megane Coupe. Zajęcia odbywają się na bezpiecznym, zamkniętym terenie lotniska. W programie również: karting, rallycross, motocross, zajęcia sportowe, basen, wycieczki rowerowe, gry terenowe, podstawy ratownictwa.        

Motowakacje organizuje Automobilklub Wrocławski, zajęcia prowadzą instruktorzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy oraz trenerzy sportów motorowych. Całodobową opiekę nad uczestnikami sprawują wykwalifikowani wychowawcy.
    
Więcej informacji można znaleźć w zakładce „motoWAKACJE” na www.moto.redeco.pl

Terminy na lato 2009:

Młodzieżowy Obóz Motoryzacyjny   

28 czerwca – 9 lipca

11 lipca – 22 lipca

24 lipca – 4 sierpnia

Wakacyjna Szkoła Rajdowa

28 czerwca – 9 lipca

11 lipca – 22 lipca

24 lipca – 4 sierpnia

fot. Motowakacje

Taki wyjazd może nie rozwiązać całkowicie problemu rozwijania motopasji u dziecka, chłonięcia przez nie wiedzy na temat wszystkiego, co związane z motoryzacją, od kolekcjonowania modeli aut i motocykli, zbieractwa wszelkich czasopism, katalogów, czy motowydawnictw, aż po fascynację samym prowadzeniem pojazdów silnikowych. Jednak każdy krok, który umożliwia rodzicom rozpoznanie, co najbardziej pociąga ich pociechę, zbliża ich do udzielania odpowiednio sprofilowanej pomocy i kształtowania – być może unikalnego talentu latorośli i poźniejszych jego sukcesów w danej dziedzinie.

Zobacz film z motowakacji. Kliknij tu.

Najnowsze

Piąte zwycięstwo Jensona Buttona

Nie ma wątpliwości, że Brawn GP jest w tym sezonie najlepszym zespołem. Kolejne podwójne zwycięstwo, tym razem na torze w Monaco pokazuje, że samochód brytyjskiego teamu i jego kierowcy nie dają szans konkurentom. 

Po zakończeniu wyścigu o GP Monaco widzowie mieli okazję obserwować niecodzienną sytuację. Kolejne zwycięstwo w sezonie 2009 Jenson Button przypieczętował rundą honorową, biegnąc po torze z alei serwisowej do schodów Pałacu Księcia Monako, aby odebrać puchar.

Rubens Barrichello i Jenson Button
fot. Brawn GP

Drugi kierowca Brawn GP Rubens Barrichello już na starcie wyprzedził Kimiego Raikkonena. Nie był jednak w stanie dogonić swojego kolegi z zespołu. 277 występ Brazylijczyka w wyścigach Formuły 1 przyniósł mu drugie miejsce w GP Monaco.  W podziw wprawia elastyczna i sprawnie wprowadzana w życie strategia brytyjskiego zespołu. Pomimo konieczności wcześniejszej niż przewidywano zmiany opon w bolidzie Jensona Buttona, dzisiejszy zwycięzca nie stracił pozycji lidera przez cały wyścig.

Do walki na Circuit de Monaco włączyli się kierowcy Ferrari. Kimi Raikkonen zdobywając trzecie miejsce po raz pierwszy w tym sezonie stanął na podium. Felippe Massa zameldował się na mecie na czwartej pozycji.  

GP Monaco to niestety kolejny nieudany wyścig dla BMW Sauber. Robert Kubica nie był w stanie sprawnie wystartować, prawdopodobnie z powodu problemów ze sprzęgłem. Zespół założył, że Polak odwiedzi swoich mechaników podczas całego wyścigu tylko 1 raz. Już na drugim okrążeniu jednak Robert musiał pojawić się w pit lane, aby wymienić przebitą tylną oponę. Nie był to koniec kłopotów. Wyścig zakończył się dla Roberta na 28. okrążeniu z powodu awarii układu hamulcowego.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Liczba okrążeń

Czas

Poz. start

Punkty

1

22

Jenson Button

Brawn GP

78

1:40:44,282

1

10

2

23 

Rubens Barrichello

Brawn GP

78

+7,6 sek

3

8

3

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

78

+13,4 sek

2

6

4

 3

Felipe Massa

Ferrari

78

+15,1 sek

5

5

5

 14

Mark Webber

Red Bull

78

+15,7 sek

8

4

6

 16

Nico Rosberg

Williams

78

+33,5 sek

3

7

 7

Fernando Alonso

Renault

78

+37,8 sek

9

2

8

 11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

78

+65,0 sek

14

 1 

9

  21

Giancarlo Fisichella

Force India

78

+1 okrążenie

13

10

 17

Timo Glock

Toyota

77

+1 okrążenie

19

11

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

77

+1 okrążenie

16

12

1

Lewis Hamilton

McLaren

77

+1 okrążenie

 20 

13

9

Jarno Truli

Toyota

77

+1 okrążenie

18

14

 20

Adrian Sutil

Force India

77

+1 okrążenie

15

15

 17

Kazuki Nakajima

Williams

76 wypadek

10

Wyc.

 2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

51 wypadek 7

Wyc.

Robert Kubica

BMW Sauber

28

układ hamulcowy

17

Wyc.

15 

Sebastian Vettel

Red Bull

15 wypadek 4

Wyc.

Nelsinho Piquet

Renault

10

wypadek

12 

Wyc.

12 

Sebastien Buemi

Torro Rosso

10

wypadek

11 

Najnowsze

Jenson Button ponownie z pole position

Brawn GP jest zdecydowanym liderem tego sezonu. Zarówno Jenson Button jak i Rubens Barrichello nie mieli najmniejszego problemu z zagwarantowaniem sobie czołowych pozycji startowych przed jutrzejszym wyścigiem o GP Monako.

Jenson Button, Brawn GP
fot. Brawn GP

Mimo, że to Rubens Barrichello obchodzi dziś swoje 37 urodziny i z pewnością marzył o tym, żeby wyprzedzić swojego kolegę z zespołu, to trzecia pozycja startowa jest przecież świetnym prezentem
i zarazem preludium do GP Monaco. Jenson Button po raz czwarty w tym sezonie wywalczył pierwsze miejsce startowe. Na dwie minuty przed zakończeniem Q3 kolejność była jeszcze nieco inna. Bardzo szybkie okrążenia zaliczali Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Jenson Button i Kimi Raikkonen. Fin przewodził stawce jeszcze na kilkanaście sekund przed końcem regulaminowego czasu. W ostatnim momencie pole position odebrał mu kierowca Brawn GP. Mimo wszystko druga pozycja Raikkonena i piąta Massy świadczy o tym, że zespół Ferrari wraca do formy do jakiej przywykliśmy w zeszłym sezonie. Trudno oprzeć się także wrażeniu, że nie tyle Jenson Button był znacznie szybszy i zdobył pole position, co Sebastian Vettel utknąwszy w ruchu na ulicach Monaco musiał zwolnić, stracił siłę docisku, przyczepność i nie był już wstanie poprawić swojego czasu. Czy znacznie lżejszy bolid Sebastiana Vettela będzie w stanie walczyć od razu na starcie z samochodami Brawn GP i Ferrari?

Co by tu jeszcze zmienić?
fot. BMW Motorsports

Niestety, nie ulega poprawie sytuacja BMW Sauber. Oprócz tego, że na zatłoczonym torze
w Monaco Robert Kubica miał kłopoty z dogrzaniem opon, jak sam stwierdził, jego samochód po prostu źle się prowadzi. Polak miał do tego pecha, kiedy pod koniec Q1 mając być może szanse na uzyskanie wyniku pozwalającego mu na zakwalifikowanie się do następnej sesji znalazł się w strefie, gdzie Timo Glock nie opanował samochodu i zatrzymał się w okolicach La Piscina, co spowodowało pojawienie się żołtej flagi. Dr Mario Theissen przyznał,
że niezależnie od rodzaju używanego ogumienia
i zastosowanych ustawień, od trzech wyścigów zespół nie może dopracować odpowiedniej przyczepności bolidów. Po kwalifikacjach, szef techniczny BMW Sauber Willy Rampf powiedział, że mimo dokonywanych zmian inżynierowie nie mogą znaleźć właściwego balansu samochodów. Sfrustrowany Nick Heidfeld narzekał, że zmiany dokonane w jego samochodzie po treningach pogorszyły nawet sytuację i co gorsze, zespół nie wie jakie są tego przyczyny.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba
okrążeń

1

22

Jenson Button

BrawnGP

1:15,210

1:15,016

1:14,902

25

2

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:15,746

1:14,514

1:14,927

31

3

23

Rubens Barrichello

BrawnGP

1:15,425

1:14,829

1:15,077

26

4

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:15,915

1:14,879

1:15,271

27

5

3

Felipe Massa

Ferrari

1:15,340

1:15,001

1:15,437

28

6

16

Nico Rosberg

Williams

1:15,094

1:14,846

1:15,455

23

7

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:15,495

1:14,809

1:15,516

24

8

14

Mark Webber

Red Bull

1:15,260

1:14,825

1:15,653

20

9

7

Fernando Alonso

Renault

1:15,898

1:15,200

1:16,009

24

10

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:15,930

1:15,579

1:17,344

28

11

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:15,834

1:15,833

17

12

 8

Nelsinho Piquet

Renault

1:16,013

1:15,837

22

13

 21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:16,063

1:16,146

18

14

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:16,120

1:16,281

19

15

20

Adrian Sutil

Force India

1:16,248

1:16,545

19

16

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:16,264

4

17

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:16,264

11

18

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:16,405

12

19

9

Jarno Trulli

Toyota

1:16,548

11

20

10

Timo Glock

Toyota

1:16,788

12

Waga bolidów podana przez FIA i przeliczenia według zużycia paliwa na 1 okrążenie wg zespołu Williams – 1,723 kg

Poz. startowa

Kwalifikacje

Kierowca

Waga (kg)

Paliwo (kg)

Liczba okrążeń

1

1

Jenson Buton

647,5

42,5 23

2

2

Kimi Raikkonen

644

39 21

3

3

Rubens Barrichello

648

43 23

4

4

Sebastian Vettel

631,5

26,5 14

5

5

Felipe Massa

643,5

38,5 21

6

6

Nico Rosberg

642

37 20

7

7

Heikki Kovalainen

644

39 21

8

8

Mark Webber

646,5

41,5 23

9

9

Fernando Alonso

654

49 27

10

10

Kazuki Nakajima

668

63 35

11

11

Sébastien Buemi   

670*

65 36

12

12

Nelson Piquet

673,1*

68,1 38

13

13

Giancarlo Fisichella

693*

88 50

14

14

Sébastien Bourdais  

699,5*

94,5 53

15

15

Adrian Sutil   

670*

65 36

16

17

Nick Heidfeld

680*

75 42

17

18

Robert Kubica

696*

91 51

18

19

Timo Glock

700,8*

95,8 54

19

20

Jarno Trulli

688,3*

83,3 47

20

16

Lewis Hamilton

645,5*

40,5 22

* ilości paliwa podane przez zespoły

Lewis Hamilton
fot. Mercedes

Lewis Hamilton zakwalifikował się do GP Monaco na szesnastej pozycji. Jak sam przyznał po kwalifikacjach – rozbił swój bolid ponieważ za późno zaczął hamować przed zakrętem Mirabeau. Dodatkowo, z powodu konieczności wymiany skrzyni biegów, a co za tym idzie zgodnej z przepisami kary, wystartuje z ostatniego miejsca. Kierowca McLaren Mercedes będzie przy tym mieć ponad dwukrotnie mniej paliwa niż kilku jadących przed nim zawodników. Z pewnością będzie chciał wyprzedzać swoich konkurentów w początkowym stadium wyścigu. Zobaczymy więc być może jak to się robi na wąskim torze w Monaco.

Z powyższej tabeli wynika, że kierowcy zespołu Red Bull będą mieć
w niedzielnym wyścigu zupełnie odmienne strategie. Mark Webber startujący z ósmego pola ma w swoim samochodzie taką samą ilość paliwa jak startujący z pierwszej pozycji kierowca Brawn GP Jenson Button. Sebastian Vettel zjedzie natomiast na dotankowanie o dziewięć okrążeń wcześniej. Dwie różne taktyki? Może któraś odniesie sukces…

Najbardziej zatankowanym bolidem ruszy do wyścigu Timo Glock. Po zupełnie nieudanych kwalifikacjach, z ładunkiem paliwa, przeznaczonym na 3/4 dystansu należy mieć nadzieję, że zaraz po starcie nie wyprzedzi go samochód bezpieczeństwa…

Najnowsze

Renault najszybsze w Monaco

Tym razem to nie Nico Rosberg z zespołu Williams był najlepszym kierowcą sesji treningowej. Po raz pierwszy od początku sezonu były mistrz świata Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas w trakcie przygotowań do GP Monaco.

Widok na Circuit de Monaco
fot. Brawn GP

Podczas sobotniego treningu najlepszy czas uzyskał kierowca Renault Fernando Alonso. Było to jednocześnie najszybsze okrążenie Circuit de Monaco we wszystkich trzech sesjach treningowych. Wśród najlepszych zawodników znaleźli się oczywiście Jenson Button i Rubens Barrichello z zespołu Brawn GP.
W pierwszej dziesiątce zmieścili się także zawodnicy Ferrari i McLaren Mercedes. Niestety, zabrakło między nimi kierowców BMW Sauber.

 

 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
 okrążeń

1

7

Fernando Alonso

Renault

1:15,164

24

2

22

Jenson Button

Brawn GP

1:15,233

0.069

29

3

2

Heikki Kovalainen

McLaren

1:15,278

0.114

24

4

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:15,286

0.122

26

5

3

Felipe Massa

Ferrari

1:15,293

0,129

23

6

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:15,382

0,218

25

7

1

Lewis Hamilton

McLaren

1:15,389

0,225

23

8

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:15,722

0,558

23

9

16

Nico Rosberg

Williams

1:15,758

0,594

23

10

14

Mark Webber

Red Bull

1:15,985

0,821

24

11

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:16,103

0,939

22

12

20

Adrian Sutil

Force India

1:16,228

1,064

20

13

11

Sébastien Bourdais

Toro Rosso

1:16,301

1,137

23

14

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:16,317

1,153

29

15

8

Nelson Piquet

Renault

1:16,382

1,218

27

16

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:16,432

1,268

22

17

10

Timo Glock

Toyota

1:16,527

1,363

29

18

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:16,599

1,435

26

19

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:16,661

1,497

22

20

9

Jarno Trulli

Toyota

1:16,810

1,646

26

Najnowsze

Widowiskowe ExtremeMoto w Warszawie

W miniony weekend, 23 i 24 maja, na warszawskim lotnisku Bemowo odbyło się ExtremeMoto, czyli wielkie święto wszystkich fanów motorowych sportów ekstremalnych.

fot. ExtremeMoto

„ExtremeMoto” zorganizowano na terenie warszawskiego lotniska Bemowo, gdzie przez 2 dni odbywały się pokazy i turnieje rozmaitych motorowych sportów ekstremalnych, w tym:
– turniej streetbike freestyle, określanego również mianem stunt
– widowiskowe skoki freestyle motocross
– pokazy driftingu i tunningu samochodowego
– prezentacja niezwykłych pojazdów i osobistości świata motorowego.

Nowością w tegorocznej formule były zawody w cyklu Mistrzostw Polski Supermoto.

Pokaz swoich możliwości dał Maciej Polody, jeden z najlepszych drifterów w Europie. Leszek Kuzaj, wielokrotny Mistrz Polski w rajdach samochodowych
przygotował pokaz jazdy Subaru Impreza. Od Macieja Oleksowicza, kierowcy rajdowego, można było dowiedzieć się, jak mechanicy serwisują i naprawiają samochody na rajdowych trasach. Pojawił się też Paweł Szkopek, uczestnik motocyklowych Mistrzostw Polski i Europy oraz Mistrzostw Świata Superbike i Supersport. Na ExtremeMoto przyjechał też
Grzegorz Staszewski ze swoją Corvettą Stingray, najszybszym w Polsce samochodem biorącym udział w wyścigach na ¼ mili.

Fani sportów motorowych mogli nie tylko obejrzeć samochody i motocykle, ale również spotkać się z każdym z kierowców i zawodników oraz zdobyć ich autografy. Na odwiedzających strefę Castrol czekały też konkursy jazdy na symulatorach rajdowych. Najlepsi mieli szansę wygrać emocjonującą przejażdżkę u  boku kierowców z teamu Castrol.

Ceny wejściówek i harmonogram dni ExtremeMoto 2009 na Bemowie

Wejście na ExtremeMoto 2009  kosztowało każdego dnia 25 zł od osoby. Opłatę należało wnieść bezpośrednio przy bramie w momencie wjazdu na imprezę. Bilet ulgowy- 15 zł (przysługuje dzieciom do lat 14 za okazaniem legitymacji szkolnej).

W sobotę – 23 maja 2009 – Harmonogram atrakcji ExtremeMoto 2009 był następujący:

Sobota (od 10:00 do 19:00) Start Strefa
Supermoto (trening) 09:00-11:00 1/2/3
Monster truck 11:00-11:15 9
Stunt Skuterowy (trening) 11:00-12:00 4
FMX 11:15-11:45 2
Castrol Show 11:45-12:00 1
PRZERWA 12:00-12:15
Stunt (eliminacje) 12:15-13:30 1
Drift Castrol 12:30-12:45 4
Monster Truck 13:00-13:15 9
KTM-Stunter / X-BOW 13:30-13:45 1
PRZERWA 13:45-14:15
Stunt (eliminacje cz. 2) 14:15-15:30 1
Stunt Skuterowy (trening) 15:00-16:00 4
Otomoto/ Motoallegro 15:30-15:45 1
Castrol Show 15:45-16:00 1
FMX 16:00-16:25 2
Red Bull Pojedynek Stylów 16:25-16:45 1/2/3
Drift Castrol 16:55-17:10 4
Supermoto (1. trening kwalif.) 16:45-19:00 1/2/3

 W niedzielę – 24 maja 2009 – Harmonogram atrakcji ExtremeMoto 2009 był następujący:

Niedziela (od 10:00 do …) Start Strefa
Supermoto (2gi trening kwal.) 8:00-10:00 1/2/3
Supermoto 10:00-12:00 1/2/3
Monster Truck 11:00-11:15 9
Stunt Skuterowy puchar ZIPP 11:00-12:00 4
FMX 12:00-12:20 2
PRZERWA 12:20-12:35
Castrol Show 12:35-12:50 1
Otomoto/ Motoallegro (pokaz) 12:50-13:00 1
Drift Castrol 13:10-13:25 4
Stunt (zawody) 13:00-14:30 2
Monster Truck 14:00-14:15 9
KTM-Stunter / X-BOW 14:30-14:45 1
Castrol Show 14:45-15:00 1
PRZERWA 15:00-15:15
FMX 15:15-15:45 2
Drift Castrol 15:30-15:45 4
Supermoto 15:45-17:45 1/2/3

 HARMONOGRAM IMPREZY G-SHOCK X-TREME 2009 (strefy 5, 6, 7, 8)

SOBOTA
Trial rowerowy G-SHOCK X-TREME PRO RIDERS
Dirty Style G-SHOCK
Skate
Gokarty IMOLA
Zapisy (10:30-11:00)
Eliminacje (11:00-13:00)
Jazda dla publiczności (13:00-16:00)
Dekoracja (18:00)
Trening (10:00-12:30)
Jam kwalifikacyjny kat. Expert (13:00-15:00)
Pokazy kat. PRO (15:00-16:00)
Jazda dla publiczności (16:00-18:00)
Trening (10:00-11:30)
Konkurs Best trick (12:00-13:00)
Trening (13:00-15:00)
Konkurs Best trick (15:30-16:30)
Dekoracja (18:00)
Jazda dla publiczności (10:00-12:30)
Puchar G-SHOCK’a (13:00-15:00)
Rozdanie nagród – dekoracja (15:30-16:00)
Jazda dla publiczności (16:00-18:00)
NIEDZIELA
Trial rowerowy – Pierwsza Runda Pucharu Polski
Dirty Style G-SHOCK
Skate
Gokarty IMOLA
Zapisy (10:00-11:00)
Eliminacje (11:30-14:30)
Finał kat. JUNIOR (13:00-16:00)
Finał kat. SENIOR (16:30-17:30)
Dekoracja (18:00)
Trening (10:00-13:00)
Jam kwalifikacyjny kat. PRO (13:30-15:30)
Pokazy kat. PRO (15:00-16:00)
Finały (16:00-17:00)
Dekoracja (18:00)
Trening (10:00-11:30)
Konkurs Best trick (12:00-13:00)
Trening (13:00-15:00)
Konkurs Best trick (15:30-16:30)
Dekoracja (18:00)
Jazda dla publiczności (10:00-12:30)
Puchar G-SHOCK’a (13:00-15:00)
Rozdanie nagród – dekoracja (15:30-16:00)
Jazda dla publiczności (16:00-18:00)

Atrakcje i konkurencje ExtremeMoto 2009 odbywały się na kilku niezależnych torach. Na torze głównym zlokalizowano obok siebie tor do Streetbike Freestyle (stunt) oraz tor FMX. Oprócz toru głównego były dostępne: tor do driftu samochodowego, tor dla Monster Truck oraz tory do trialu rowerowego, wyścigów gokartów, tor dirt style oraz do skate best trick. Poniżej prezentujemy mapę, pokazującą rozmieszczenie poszczególnych torów.

fot. ExtremeMoto

Najnowsze