
W tym aucie wymiana oleju kosztuje 90 tys.zł i trwa 27 godzin!
Cykliczna wymiana oleju i filtra oleju w aucie to czynności niezwykle istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdego pojazdu. Podczas pracy silnika olej zużywa się, a na filtrze osadzają się zanieczyszczenia. W większości aut wymiana oleju jest łatwa i można zrobić to samodzielnie...
Bugatti Veyron ma 8-litrowy silnik W16, które generuje ponad 1000 KM. Wymiana oleju w tym aucie kosztuje ponad 20 tysięcy dolarów, czyli około 90 tysięcy złotych. Pewien właściciel Veyrona postanowił zaoszczędzić i sam wymienić olej.
Okazuje się, że wymiana oleju w Bugatti Veryon do najprostszych nie należy…
By móc odkręcić jeden z 16 (!) korków spustowych, trzeba najpierw rozkręcić podwozie, które jest całkowicie płaskie.
By móc rozkręcić podwozie, trzeba na początek… zdjąć koła. Później trzeba wziąć się za karbonowe nadkola, spoiler oraz gigantyczną pokrywę silnika. Dopiero wtedy można „odkręcić” podwozie, a następnie w końcu spuścić olej, co wcale nie jest łatwe, bo jest on bardzo gęsty.
Później jest już z górki… wystarczy wymienić filtry powietrza, zmienić filtr oleju i… zmontować to wszystko z powrotem.
Serwis przewiduje na wymianę oleju aż 27 godzin. Wymiany oleju trzeba dokonywać raz na rok lub co 10 tysięcy kilometrów.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: