
W centrum Katowic pojedziesz tylko 30 km/h
Od poniedziałku mieszkańcy Katowic muszą rozważnie wciskał pedał gazu w swoich samochodach. Obowiązuje tam bowiem strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h. To pomysł lokalnych władz w celu poprawy bezpieczeństwa oraz jakości życia.
Urząd Miasta w Katowicach prowadzi od kilku dni kampanię informacyjną pod hasłem „Przebojowa 30 w Katowicach”. Rozpoczęło się to prewencyjnymi działaniami policji, która zatrzymuje kierowców przekraczających prędkość w strefie. Zamiast mandatów wręczą ulotki informacyjne i lizaki. Cała akcja potrwa do września. Potem zacznie się już normalne karanie według taryfikatora.
Włodarze miasta są przekonani, że ograniczenie prędkości do 30 km/h poprawi bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi także płynność ruchu w centrum. Dodatkowo ma to wpłynąć na polepszenie jakości życia, dzięki mniejszemu hałasowi i stężeniu spalin.
Miasto postawiło na projekt „Tempo 30” ze względu na politykę rowerową. W miejscach, gdzie nie ma możliwości wydzielenia dodatkowych pasów ruchu dla rowerów, będzie można połączyć je z ruchem samochodowym.
Za wprowadzenie strefy ograniczenia do 30 km/h miasto zapłaciło około 150 tys. zł. W ramach tego zmieniono sygnalizację świetlną, zastosowano tzw. spowalniacze ruchu polegające na zwężeniu drogi oraz ustawiono znaki drogowe.
Strefa obejmuje obszar ograniczony autostradą A4 oraz ulicami: Francuską, Mikołowską, Drogową Trasą Średnicową oraz ulicami Sokolską i Dudy-Gracza. Wyjątkiem są niektóre fragmenty ulic śródmieścia oraz arterie wyprowadzające ruch z centrum – Mikołowska, Francuska, Sokolska, gdzie można jeździć z prędkością 50 km/h.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: