VW Polo samochodem roku!
Na wyniki plebiscytu Car of The Year 2010 czekałyśmy już od kilku miesięcy i wreszcie znamy zwycięzcę. Jury składające się z 59 dziennikarzy przyznało ten prestiżowy tytuł Volkswagenowi Polo. Dlaczego zdeklasował konkurencję?
VW Polo – Car of The Year 2010 |
![]() |
fot. Frendl
|
Nasz test VW Polo można było przeczytać na naszym portalu wcześniej; pisałyśmy wtedy o jego zaletach, które być może teraz zadecydowały o zwycięstwie „mini Golfa” nad inymi, mocnymi konkurentami.
Plebiscyt Car of the Year jest jednym z najstarszych i najbardziej prestiżowych konkursów w Europie. Od 1964 roku wyróżniane są najlepsze nowości motoryzacyjne. Poprzednio Volkswagen uzyskał ten tytuł w 1992 roku: wówczas nowy Golf trzeciej generacji zwyciężył przed Oplem Astrą i Citroënem ZX. W tegorocznym konkursie swoje głosy oddało
59 jurorów z 23 krajów europejskich. Polo wygrało przed Toyotą IQ, zdobywając 347 punktów; pokonało także m.in Mercedesa-Benz Klasy E czy zapowiadającego się na wielki hit Opla Astrę IV, która zajeła trzecie. Na czwartym miejscu uplasowała się równie udana Skoda Yeti (testy wszystkich nagrodzonych samochodów już niebawem na Motocaina.pl).
Volkswagena doceniono za wysoki poziom bezpieczeństwa, właściwości jezdne oraz solidność. Obecny niecałe pół roku na rynku samochód wygrał już wiele testów porównawczych.
Nowe Polo znalazło uznanie nie tylko w oczach sędziów. Od momentu wprowadzenia na rynek, tj. od maja bieżącego roku, wpłynęło na niego ponad 130.000 zamówień. Auto jest dostępne w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej, w trzech rodzajach wyposażenia i z 8 wariantami silników. Zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,3 litrów w modelu BlueMotion czyni z niego najoszczędniejszy i najbardziej ekologiczny pięcioosobowy samochód na świecie.
Zwycięzcy gratulujemy!
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: