
Volvo wprowadza bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych. Technologia przyszłości działa już dziś
Stajesz na miejscu parkingowym i ładujesz się bezprzewodowo. Koniec z kablami i szukaniem wolnej stacji ładowania. Brzmi zbyt pięknie? Tak wkrótce może wyglądać rzeczywistość. Volvo wprowadza właśnie indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych.
Nie ma chyba nic prostszego niż zajęcie miejsca parkingowego. A jeśli będzie to specjalne miejsce parkingowe, które dodatkowo naładuje nasz samochód? Nawet krótka wizyta w sklepie pozwoli na szybkie zwiększenie zasięgu, co znacznie ułatwi użytkowanie samochodu na prąd.
Volvo, w ramach programu testowania alternatywnych opcji ładowania, testuje nową technologię ładowania bezprzewodowego, która umożliwia kierowcom pojazdów elektrycznych wygodne ładowanie z mocą ponad 40 kW bez wysiadania z samochodu.

Volvo testuje technologię bezprzewodowego ładowania
Volvo nawiązało współpracę z Carbonline, największym przewoźnikiem taksówkarskim w Szwecji, aby testować nowe rozwiązanie. Flota specjalnie przygotowanych do obsługi bezprzewodowego ładowania Volvo XC40 Recharge wyjechała na drogi Göteborga w Szwecji, gdzie będzie przechodzić intensywne testy w codziennej eksploatacji. Prace badawcze mają trwać trzy lata.
Testy na miejskich ulicach pozwolą ocenić potencjał technologii bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych. Weryfikacja technologii w codziennym użyciu umożliwi znalezienie wszystkich wad oraz zalet indukcyjnego ładowania.

Bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych – jak to działa?
Specjalne miejsca parkingowe wyposażone są w specjalne „płyty” do ładowania indukcyjnego. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad ładowarką wbudowaną w ulicę. „Stacja ładowania” przesyła energię przez podkładkę ładującą, która jest odbierana przez odbiornik w samochodzie. Maksymalna moc ładowania na tę chwilę sięga 40 kW, co jest porównywalne z gorszymi ładowarkami DC.
Testowe Volvo XC40 pokonają setki tysięcy kilometrów
Carbonline zamierza bardzo intensywnie użytkować te samochody, a Volvo będzie starannie sprawdzało kondycję pojazdów. Elektryczne Volvo XC40 będą jeździć po drogach około 12 godzin dziennie i, w założeniu, mają przejechać około 100 000 kilometrów rocznie.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: