Volvo wprowadza bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych. Technologia przyszłości działa już dziś
Stajesz na miejscu parkingowym i ładujesz się bezprzewodowo. Koniec z kablami i szukaniem wolnej stacji ładowania. Brzmi zbyt pięknie? Tak wkrótce może wyglądać rzeczywistość. Volvo wprowadza właśnie indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych.
Nie ma chyba nic prostszego niż zajęcie miejsca parkingowego. A jeśli będzie to specjalne miejsce parkingowe, które dodatkowo naładuje nasz samochód? Nawet krótka wizyta w sklepie pozwoli na szybkie zwiększenie zasięgu, co znacznie ułatwi użytkowanie samochodu na prąd.
Volvo, w ramach programu testowania alternatywnych opcji ładowania, testuje nową technologię ładowania bezprzewodowego, która umożliwia kierowcom pojazdów elektrycznych wygodne ładowanie z mocą ponad 40 kW bez wysiadania z samochodu.
Volvo testuje technologię bezprzewodowego ładowania
Volvo nawiązało współpracę z Carbonline, największym przewoźnikiem taksówkarskim w Szwecji, aby testować nowe rozwiązanie. Flota specjalnie przygotowanych do obsługi bezprzewodowego ładowania Volvo XC40 Recharge wyjechała na drogi Göteborga w Szwecji, gdzie będzie przechodzić intensywne testy w codziennej eksploatacji. Prace badawcze mają trwać trzy lata.
Testy na miejskich ulicach pozwolą ocenić potencjał technologii bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych. Weryfikacja technologii w codziennym użyciu umożliwi znalezienie wszystkich wad oraz zalet indukcyjnego ładowania.
Bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych – jak to działa?
Specjalne miejsca parkingowe wyposażone są w specjalne „płyty” do ładowania indukcyjnego. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad ładowarką wbudowaną w ulicę. „Stacja ładowania” przesyła energię przez podkładkę ładującą, która jest odbierana przez odbiornik w samochodzie. Maksymalna moc ładowania na tę chwilę sięga 40 kW, co jest porównywalne z gorszymi ładowarkami DC.
Testowe Volvo XC40 pokonają setki tysięcy kilometrów
Carbonline zamierza bardzo intensywnie użytkować te samochody, a Volvo będzie starannie sprawdzało kondycję pojazdów. Elektryczne Volvo XC40 będą jeździć po drogach około 12 godzin dziennie i, w założeniu, mają przejechać około 100 000 kilometrów rocznie.
Najnowsze
-
Testuję najmniejsze Volvo EX30 nad jeziorem Como – dlaczego Polacy i Włosi się za nim oglądają?
Dziś zabieram was na wspólną przejażdżkę Volvo EX30 po malowniczych trasach wokół włoskiego jeziora Como. Mają tu swoje rezydencje m.in. Madonna, George Clooney, Brad Pitt i Sylvester Stallone. To limonkowe auto pasuje tutaj idealnie! Samochód na poskręcanych jak loki Jarno Trulliego* serpentynach wokół jeziora, odwraca wzrok włoskich kierowców, tak czułych na wysublimowany, motoryzacyjny design. Także […] -
Policja testuje najbardziej wyjątkowy radiowóz w Polsce. 400 tys. zł to mało
-
Parkujesz samochód pod prąd? W tym przepisie jest pułapka na kierowców
-
Czy motocyklista może omijać korek, jadąc między samochodami? Tych przepisów wielu nie rozumie
-
Wyprzedzam inny pojazd. Czy mogę na moment przekroczyć prędkość?
Zostaw komentarz: