Volvo, które spala niecałe 2 litry na 100 km

27 stycznia 2011
Jeżeli nie lubicie wyrzucać pieniędzy w błoto i cenicie sobie auta, które mało palą, to z pewnością jeździcie samochodem z turbodieslem pod maską. Czasy jednak się zmieniają, a za chwilę wśród największych „dusigroszy" popularne będą hybrydy z dieslem, tak jak np. to Volvo V60.


fot. Volvo

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie, Volvo zaprezentuje pierwszą hybrydę silnika diesla z napędem elektrycznym -  Volvo V60 Plug-in. Ma być to pierwszy samochód w historii Volvo z rekordowo niskim zużyciem paliwa - 1,9 l/100 km. Zaletą tego auta, obok niskiej emisji spalin (50g/km) i zużycia paliwa jest możliwość przebycia dystansu 50 kilometrów korzystając tylko i wyłącznie energii elektrycznej.

Przednie koła hybrydy V60 będą napędzane przez silnik turbodiesla o pojemności 2.4 litra i mocy 215 KM, z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 440 Nm. Z kolei tylna oś została wyposażona w elektryczny napęd ERAD (Electric Rear Axle Drive) o mocy 70 KM. Samochód wyposażono także w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

By prawdziwi miłośnicy motoryzacji zaczęli myśleć w sposób ekologiczny, należy zaproponować im możliwość prowadzenia samochodu ekologicznego ze sportowym zacięciem. Hybryda V60 posiada wszystkie cechy prawdziwego sportowego kombi. My tylko nieco podkręciliśmy to auto za pomocą nowoczesnych technologii - powiedział Stefan Jacoby, Prezes Volvo Cars.

Hybryda Volvo V60 zostanie zaprezentowana podczas konferencji prasowej w Genewie 1 marca 2011 r. Z kolei jego produkcja rozpocznie się w 2012 roku. Na razie nie znamy jednak najważniejszych konkretów - kiedy pojawi się w polskich salonach Volvo V60 oraz ile będzie kosztować.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!