Volvo, które spala niecałe 2 litry na 100 km
Jeżeli nie lubicie wyrzucać pieniędzy w błoto i cenicie sobie auta, które mało palą, to z pewnością jeździcie samochodem z turbodieslem pod maską. Czasy jednak się zmieniają, a za chwilę wśród największych „dusigroszy" popularne będą hybrydy z dieslem, tak jak np. to Volvo V60.
![]() |
fot. Volvo
|
Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie, Volvo zaprezentuje pierwszą hybrydę silnika diesla z napędem elektrycznym – Volvo V60 Plug-in. Ma być to pierwszy samochód w historii Volvo z rekordowo niskim zużyciem paliwa – 1,9 l/100 km. Zaletą tego auta, obok niskiej emisji spalin (50g/km) i zużycia paliwa jest możliwość przebycia dystansu 50 kilometrów korzystając tylko i wyłącznie energii elektrycznej.
Przednie koła hybrydy V60 będą napędzane przez silnik turbodiesla o pojemności 2.4 litra i mocy 215 KM, z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 440 Nm. Z kolei tylna oś została wyposażona w elektryczny napęd ERAD (Electric Rear Axle Drive) o mocy 70 KM. Samochód wyposażono także w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.
By prawdziwi miłośnicy motoryzacji zaczęli myśleć w sposób ekologiczny, należy zaproponować im możliwość prowadzenia samochodu ekologicznego ze sportowym zacięciem. Hybryda V60 posiada wszystkie cechy prawdziwego sportowego kombi. My tylko nieco podkręciliśmy to auto za pomocą nowoczesnych technologii – powiedział Stefan Jacoby, Prezes Volvo Cars.
Hybryda Volvo V60 zostanie zaprezentowana podczas konferencji prasowej w Genewie 1 marca 2011 r. Z kolei jego produkcja rozpocznie się w 2012 roku. Na razie nie znamy jednak najważniejszych konkretów – kiedy pojawi się w polskich salonach Volvo V60 oraz ile będzie kosztować.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: