Volvo Group Trucks podsumowuje 2016 rok

Bez wątpienia rok 2016 był bardzo dobrym rokiem dla branży, a Volvo Trucks Polska może zaliczyć go do szczególnie udanych.

Jednym z sukcesów był rekordowy wynik sprzedaży – już w październiku firma przekroczyła swój historyczny rekord 3399 sprzedanych pojazdów o dmc 16t i powyżej, by dwa miesiące później zamknąć rok liczbą 4519 sztuk sprzedanych w tym najważniejszym dla niej segmencie. Sukces ten potwierdza, że w wysoce konkurencyjnym świecie, w którym decyzje o zakupach są powodowane coraz częściej względami racjonalnymi, niż emocjonalnymi, marka Volvo Trucks korzystnie wyróżnia się na tle konkurencji, pozostając zaufanym liderem i partnerem, na którym Klienci zawsze mogą polegać.

Z rekordową sprzedażą 4519 szt. samochodów ciężarowych w segmencie pojazdów o dmc 16 t i powyżej, firma Volvo Trucks Polska odnotowała udział w rynku na poziomie 18,5%, zajmując drugie miejsce w rankingu wielkości sprzedaży w tym segmencie (vs. IV w roku 2015). Warto podkreślić, że w 2016 roku ten rekordowy wynik sprzedaży wzrósł, rok do roku, o ponad 37%, przy prawie 21%-owym wzroście całego rynku. Na sukces ten złożyło się wiele czynników – przede wszystkim doskonała, indywidualnie dostosowana do potrzeb klientów oferta niezwykle wydajnych, bezpiecznych i ekonomicznych pojazdów ciężarowych Volvo Trucks i towarzyszących im usług. Nie bez znaczenia jest również ciężka praca wykonana przez znacznie przeorganizowany, w kierunku podniesienia efektywności pracy Reprezentantów Handlowych, zespół sprzedaży i jej kontynuacja w roku ubiegłym. W 2016 roku firma zwiększyła również, w stosunku do lat ubiegłych, udział sprzedaży pojazdów ze stoku.

Osiągnięty przez Volvo Trucks Polska doskonały wynik sprzedaży cieszy firmę szczególnie, wziąwszy pod uwagę utrzymujący się w ubiegłym roku trend w podejściu klientów do decyzji zakupowych – a mianowicie tendencję do minimalizacji kosztów i ryzyka oraz podejmowania tych decyzji głównie na podstawie analizy ekonomicznej, przy coraz mniejszej lojalności w stosunku do dotychczasowych dostawców. Firma odnotowała również fakt, że przy braku odpowiedniej ilości kierowców na rynku, decyzje zakupowe były niejednokrotnie podejmowane również z większym uwzględnieniem preferencji kierowców co do marki. Doskonałe wyniki polska organizacja Volvo Trucks osiągnęła również w odniesieniu do swojej oferty produktów miękkich – firma uzyskała wzrost zarówno jeśli chodzi o sprzedaż kontraktów serwisowych – o 38%, jak i liczbę pojazdów objętych telematyką – tu wzrost wyniósł 40%.

Rok 2016 był dla Volvo Trucks w Polsce rokiem szczególnego skupienia na tematach związanych z ekonomika paliwową, bezpieczeństwem i wydajnością, co znalazło swoje odzwierciedlenie w realizowanych przez firmę kampaniach sprzedażowych oraz aktywnościach marketingowych i komunikacyjnych.

The Drivers’ Fuel Challenge 2016
Z myślą o ekonomice paliwowej i promowaniu ekonomicznego stylu jazdy wśród kierowców samochodów ciężarowych, w 2016 roku powrócił, po rocznej przerwie, organizowany przez Volvo Trucks konkurs The Drivers’ Fuel Challenge.
W jego ubiegłorocznej, 5. już na rynku polskim edycji, poza rywalizacją krajową, rozegrane zostały również finały: regionalny – w ramach rynku Baltic Sea Market, którego częścią jest polska organizacja Volvo Trucks oraz finał globalny.
Zwycięzca rozegranego na torze w Bednarach, na początku czerwca polskiego finału konkursu – Piotr Krahel zajął drugie miejsce w zorganizowanym dzień później, również w Bednarach finale konkursu dla rynku Baltic Sea Market. Tym samym, Piotr Krahel znalazł się w trójce najlepszych kierowców z rynku Baltic Sea Market, którzy na początku września wzięli udział w Globalnym Finale The Drivers’ Fuel Challenge 2016, w Göteborgu (Szwecja). Zwycięstwo w The Drivers’ Fuel Challenge 2016 było nie lada wyczynem. W finale konkursu rywalizowało ze sobą 28 najlepszych kierowców z całego świata, wyłonionych w finałach regionalnych i krajowych, spośród ponad 12 000 uczestników. W trakcie globalnego finału konkursu, reprezentujący Polskę Piotr Krahel uzyskał doskonały – drugi najniższy wynik zużycia paliwa w pierwszej, porannej rundzie kwalifikacyjnej, jednak do zakwalifikowania się do dalszej rywalizacji zabrakło mu punktów bonusowych za czas przejazdu. Jednocześnie, sam fakt dotarcia polskiego reprezentanta do Globalnego Finału uznać należy za ogromne osiągnięcie i potwierdzenie jego doskonałych umiejętności w jeździe ekonomicznej.
Warunkiem powodzenia w konkursie było jednak osiągnięcie dużej prędkości średniej przy jak najniższym zużyciu paliwa. A skoro o tym mowa – to właśnie umożliwia Volvo FH wyposażone w niedawno udoskonalony układ napędowy.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze