Volvo Concept Coupe – pierwszy krok do nowego XC90

Volvo przedstawiło Concept Coupe, które oficjalnie zadebiutuje podczas targów we Frankfurcie. Prototyp pokazuje, w jakim duchu będzie zaprojektowany przyszły model XC90. Koncepcyjny pojazd wykorzystuje płytę podłogową SPA i silnik Drive-E, jakie już za kilkanaście miesięcy trafią do modeli produkcyjnych.

Przed premierą SUV-a firma pokaże trzy auta koncepcyjne zwiastujące nowy design Volvo. Pierwszy z nich to Concept Coupe, który na żywo zostanie zaprezentowany podczas najbliższych targów IAA we Frankfurcie. Następnie w styczniu 2014 roku w Detroit pokazany zostanie SUV – Concept XC. Ostatnie debiutuje kombi, czy raczej shooting brake. Za rok, podczas targów w Paryżu, odsłonięty zostanie nowy XC90.

Volvo Concept Coupe
fot. Volvo

Concept Coupe z przyszłym XC90 łączy sporo elementów. Podstawowym jest nowa, skalowalna płyta podwoziowa SPA. Concept Coupe mierzy 4,5 metra, a przyszły XC90 będzie o pół metra dłuższy. Drugim wspólnym elementem są jednostki napędowe Drive-E. W przyszłości źródłem napędu flagowych aut Volvo będą rzędowe jednostki 4-cylindrowe. Silniki benzynowe będą miały moce od stu kilkudziesięciu do trzystu kilkudziesięciu koni mechanicznych. Moce Diesli będą sięgały dwustu kilkudziesięciu koni mechanicznych. Do wyboru będą hybrydy stworzone w oparciu o silniki benzynowe lub Diesla. Coupe otrzymało turbodoładowany silnik benzynowy  o pojemności dwóch litrów wsparty silnikiem elektrycznym napędzającym koła tylne. Łączna moc tych jednostek wynosi 400 KM, a moment obrotowy – 600 Nm.

fot. Volvo

Stylistycznie Concept Coupe nawiązuje do P1800. Z boku dopatrzymy się charakterystycznego przetłoczenia. Ale są też zupełnie nowe akcenty. Z przodu bardzo wyrazistym elementem są światła do jazdy dziennej o kształcie położonej litery T. Takie reflektory będzie miał XC90. Podobne będą także światła tylne. Z zewnątrz pojawi się także znaczny odstęp między przednim nadkolem a drzwiami przednimi. Obecnie ten motyw jest charakterystyczny dla aut tylnonapędowych. W środku znajdziemy zegary w postaci dwóch okrągłych wyświetlaczy TFT, których czcionka  nawiązuje do tej, jaką zastosowano w modelu P1800 pół wieku temu. Na pasach bezpieczeństwa pojawił się napis „Since 1959”. Ciekawą ideą jest także zastąpienie gąszczu pokręteł na konsoli środkowej jednym, dużym ekranem dotykowym. Na środku pozostało jedno pokrętło ze szlifowanego kryształu. Kryształowa jest także gałka zmiany biegów. Wiele z tych elementów trafi niebawem do nowego XC90.

Za nową linię stylistyczną marki odpowiada Thomas Ingenlath. Jego auto koncepcyjne wskazuje kierunek, jakim mają podążać samochody Volvo.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze