Volkswagen Passat Variant w specjalnej wersji R-Line Edition

Debiut zmodernizowanego Passata w Genewie Volkswagen świętuje prezentując wersję specjalną - Passata Varianta R-Line Edition dostępnego w limitowanej serii 2000 egzemplarzy.

Passat Variant 4MOTION R-Line Edition jest dostępny z nowym lakierem o nazwie „Szary Kamień Księżycowy”. Do tego koloru dobrano czarne elementy – w oczy rzuca się przede wszystkim dach lakierowany na wysoki połysk. Czarne są również spojler na krawędzi dachu, relingi uraz obudowy lusterek zewnętrznych. Lakierowane na wysoki połysk i także czarne są ponadto obramowania bocznych szyb, dyfuzor z tyłu nadwozia, ramki wokół reflektorów oraz ozdobne listwy. Do kolorystyki auta dopasowano ciemne LED-owe lampy z tyłu oraz błyszczące lakierowaną czernią 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Czarny kolor dominuje również we wnętrzu auta – kierowca i pasażer siedzą na sportowych fotelach R-Line; ich centralną część pokryto tapicerką ze skóry Nappa, boki natomiast skórą o odmiennej strukturze. Ze szczotkowanej stali wykonano pedały, z tego samego materiału zrobiono również progi (z logiem R-Line).

Passat z serii Limited Edition jest ponadto wyposażony seryjnie w Digital Cockpit (cyfrowe wskaźniki) oraz pokryty szklaną taflą 9,2-calowy ekran systemu nawigacyjnego „Discover Pro” ze wbudowaną kartą SIM . Dzięki nowej App-Connect po raz pierwszy bezprzewodowo, za pośrednictwem Bluetooth i Apple CarPlay.

Inne elementy wyposażenia seryjnego to między innymi matrycowe reflektory IQ.Light, system Area View prezentujący obraz otoczenia samochodu oraz najnowsza wersja zawieszenia adaptacyjnego DCC. Samochód ma napęd na cztery koła i do wyboru silnik TDI o mocy 240 KM lub TSI osiągający 272 KM. Przedsprzedaż Passata R-Line Edition rozpocznie się w Europie w maju.

Najnowsze

Audi R8 V10 Decennium – w hołdzie dla silnika

Jednostka V10 o mocy 620 KM, brązowe dodatki stylistyczne wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz ograniczona ilość wyprodukowanych egzemplarzy - Audi świętuje sukces silnika V10 specjalną wersją R8, limitowaną do 222 egzemplarzy. Nazwa „Decennium” pochodzi z łaciny i oznacza „dekadę”.

Limitowana wersja występuje jako coupe, polakierowane w szarym kolorze Daytona grey (dostępne jest też sześć innych barw) z efektem matowym. Frezowane 20-calowe felgi oraz kolektor dolotowy silnika 5.2 FSI wykończone są z kolei w matowym brązie. Przedni spojler, progi i dyfuzor mają barwę błyszczącej czerni, a pierścienie i znaczki Audi umieszczone na karoserii są czarne. Obudowy bocznych wlotów powietrza i obudowy zewnętrznych lusterek zrobione są  z błyszczącego włókna węglowego.

Wnętrze Audi R8 V10 Decennium jest w całości utrzymane w czerni z dodatkami z błyszczącego włókna węglowego. Pikowane fotele sportowe są błyszcząco czarne, a przeszycia kontrastową nicią w barwie błyszczącej miedzi mają kształt rombów. Dźwignia zmiany biegów, kierownica pokryta Alcantarą z czarną wstawką na godzinie 12 oraz podłokietniki również mają przeszycia o kolorze miedzi.

Logo „Decennium” zdobi konsolę środkową, drzwi, wstawki z błyszczącego włókna węglowego na progach oraz projektor świetlny logo w drzwiach. Znaczek na konsoli środkowej wyraźnie odróżnia się od utrzymanego w kolorze błyszczącego włókna węglowego otoczenia: jest częściowo matowy, a ten rodzaj matu otrzymano metodą opatentowaną przez koncern z Ingolstadt. Matowiona powierzchnia obrabiana jest wg. tej metody specjalnym proszkiem o grubości ziaren rzędu tysięcznych milimetra. Światło w drzwiach wyświetla na nawierzchni drogi logo „Decennium” oraz kolejny numer limitowanej serii, którym opatrzony został ten konkretny egzemplarz. Jak we wszystkich Audi R8, standardem są Audi virtual cockpit i system nawigacji MMI navigation plus.

Sercem Audi R8 V10 Decennium jest wolnossący silnik 5.2 FSI. 620 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 580 Nm, dosłownie wystrzeliwują limitowany model od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna tego pojazdu to 331 km/h.

Najnowsze

Nowy Peugeot 208 zaskakuje nie tylko wyglądem

Nowy Peugeot 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupy PSA, określanej skrótem CMP. Przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala zastosowanie silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego.

Dostępny od samego początku elektryczny napęd nowego Peugeota e-208 zapewnia moc 136 KM oraz moment obrotowy 260 Nm. Przyspieszenie tej wersji od 0 do 100 km/h trwa 8,1 s. Do wyboru są trzy tryby jazdy – eco (zapewniający maksymalny zasięg), normal (dla optymalnego komfortu podczas codziennego użytkowania) oraz sport (ukierunkowany na osiągi i doznania z jazdy). Dostępne są również dwa tryby hamowania, włączane za pomocą dźwigni zmiany biegów i sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora.

Peugeot e-208 jest wyposażony w akumulator o pojemności 50 kWh i pozwala na przejechanie do 340 km (według normy WLTP) Baterie mają 8-letnią gwarancję lub przebieg 160 tys. km po których zachowają minimum 70% pojemności. Dostępne są trzy tryby ładowania akumulatora z klasycznego gniazda domowego (czas 16 godzin, ze wzmocnionego gniazda Green Up Legrand), ze stacji Wall Box (pełne naładowanie w 5 godzin i 15 minut prądem trójfazowym (11 kW) lub w ciągu 8 godzin prądem dwufazowym (7,4 kW) oraz z publicznej stacji ładowania (przy ładowarce 100 kW naładowanie akumulatora do 80% trwa 30 minut).

Benzynowe wersje nowego 208 napędzają silniki 3-cylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l – PureTech 75 (z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach), PureTech 100 (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8) i PureTech 130 (z automatyczną skrzynią EAT8). Silnik wysokoprężny to 4-cylindrowa jednostki o pojemności skokowej 1.5 BlueHDi 100 (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach).

Nowy Peugeot 208 jest dłuższy, szerszy i niższy od obecnej wersji. Ma wyróżniającą się, sportową sylwetkę, którą podkreślają długie i płynnie zarysowane linie nadwozia oraz szerokie błotniki. W wersji GT Line lub GT nadkola wyposażone są w lakierowane na czarno poszerzenia. W wersjach z najbogatszym wyposażeniem 17-calowe felgi są zdobione przykręcanymi wkładkami, które można spersonalizować.

Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka przód samochodu zręcznie łączy elementy nawiązujące do stylistyki nowego 508 w dolnej części nadwozia, z charakterystycznym układem świateł (zależnie od wersji) przypominającym ślady trzech pazurów. Zarys przedniego zderzaka tworzy jedna linia obejmująca w centralnej części wlot powietrza o unikatowym kształcie. Jest on harmonijnie wbudowany w zderzak z centralnie umieszczonym logo lwa. Tył nowego 208 został wyposażony w czarną listwę, która biegnie przez całą szerokość pokrywy bagażnika i łączy tylne światła z trzema śladami lwich pazurów, świecącymi się w dzień i w nocy (stale świecąca sygnatura świetlna). W dolnej części zderzaka znajduje się również dyfuzor wykończony lśniącym czarnym lakierem oraz, w zależności od wersji silnikowej, uzupełniony chromowanymi końcówkami rury wydechowej.

Nowe 208 czerpie inspirację z modelu koncepcyjnego Fractal i wyposażony jest w nową generację systemu Peugeot i-Cockpit. Wykorzystuje on ten sam trzypoziomowy układ co w pozostałych modelach marki. Zależnie od poziomu wyposażenia, na panelu wirtualnych zegarów ukazują się informacje odczytywane na dwóch poziomach. Przed górnym ekranem cyfrowym informacje są wyświetlane na wzór hologramu. W centralnej części, nad przełącznikami, znajduje się ekran dotykowy o przekątnej 5, 7 lub 10 cali, w zależności od poziomu wyposażenia lub wybranych opcji.

Nowy Peugeot 208 znajdzie się w sprzedaży na jesieni 2019 roku. Już niedługo w wybranych krajach będzie można zarezerwować samochód w wersji spalinowej i elektrycznej online na specjalnej stronie internetowej.

Najnowsze

Seat el-Born – zapowiedź seryjnego elektryka

Seat prezentuje pierwszy w pełni elektryczny model el-Born. Samochód hiszpańskiej marki łączy w sobie kluczowe rozwiązania i technologie, które będą przyszłością motoryzacji: napęd elektryczny, system autonomicznej jazdy, potrzeby shared-mobility oraz łączność z siecią.

Seat el-Born to pierwszy w 100% elektryczny pojazd zbudowany na platformie MEB zaprojektowanej przez Volkswagena. Samochód przyjął nazwę jednej z najbardziej ikonicznych dzielnic Barcelony, która stała się źródłem inspiracji dla projektantów i inżynierów z Seata. Produkcja seryjna rozpocznie się w 2020 roku w niemieckim Zwickau.

Sercem modelu el-Born jest 204-konny silnik elektryczny zasilany zestawem akumulatorów o wydajności 62 kWh. Dzięki tym parametrom, zasięg el-Born to 420 km (wg normy WLTP), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy. Z kolei specjalnie zaprojektowana ładowarka pozwala na naładowanie akumulatorów do 80% w 47 minut.

Zapewnienie dobrego zasięgu nie byłby on możliwy bez odpowiedniej aerodynamiki pojazdu. Osiągnięto ją m.in. dzięki przeniesieniu niżej wlotów powietrza chłodzących akumulatory czy wpasowaniu logo Seata w karoserię samochodu. Efektywny przepływ powietrza umożliwiają również wloty zaprojektowane przy nadkolu, które dodatkowo zapewniają chłodzenie klocków hamulcowych.

We wnętrzu el-Borna dominują opływowe kształty, które nadają mu lekkości. Po środku deski rozdzielczej zaprojektowano cyfrowy kokpit z 10-calowym ekranem z dostępem do sieci, informacji oraz multimediów. Komfort jazdy zapewniają fotele ze zintegrowanymi zagłówkami dla wszystkich pasażerów oraz dodatkowo wygospodarowana przestrzeń na bagaże.

W Seacie el-Born wprowadzono drugi poziom jazdy autonomicznej, który pozwala na częściową automatyzację manewrów i przejęcie kontroli podczas kierowania, przyspieszania i zwalniania. Auto wyposażone jest również w  asystenta parkowania Intelligent Park Assist. Seata el-Born będzie można zobaczyć podczas tegorocznego International Motor Show w Genewie.

Najnowsze

Hybrydowa Kia Niro przeszła modernizację

Odświeżone Niro wyróżnia się nowymi detalami w stylistyce nadwozia i lepszej jakości materiałami we wnętrzu. Zmiany objęły wersję hybrydową i hybrydową Plug-In.

Pod względem stylistyki nadwozia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in nawiązują do wyglądu elektrycznego e-Niro. Crossover otrzymał nowe zderzaki z przodu oraz z tyłu i przeprojektowano projekcyjne reflektory, w których znajdują się teraz charakterystyczne światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. W ofercie są również opcjonalne reflektory w całości wykonane w technice LED. Od nowa zaprojektowano światła LED z tyłu, a nowy tylny zderzak otrzymał srebrną listwę oraz mieści w narożnikach nowe światła odblaskowe i przeciwmgielne.

W kabinie Niro wprowadzono szereg drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów. Górna część deski rozdzielczej jest wykończona miękkim w dotyku materiałem, a na całej tablicy rozdzielczej znajduje się sporo wstawek w kolorze błyszczącej czerni wykończonych srebrnymi lub chromowanymi elementami. Do Niro po faceliftingu Kia oferuje także system multimedialny z nowym opcjonalnym panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników. W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami.

Wnętrze odświeżonego Niro jest dostępne z nowymi pakietami kolorystycznymi do wyboru. W zależności od wyposażenia i rynku, hybrydowy crossover może być wykończony elementami w kolorach czerwono-pomarańczowym lub bordowym. Do pierwszego zestawu zaprojektowano kontrastowe szwy w kolorze czerwonym, do drugiego – w kolorze fioletowym. Drugi zestaw kolorystyczny obejmuje nową tapicerkę siedzeń z perforowanej skóry w kolorze bordowym, podłokietniki w drzwiach w tym samym kolorze i deskę rozdzielczą wykończoną elementami w kolorze matowego chromu.

Niro po faceliftingu oferuje szeregu systemów asystujących, które zwiększają bezpieczeństwo podróżowania. Dostępny już wcześniej aktywny tempomat wzbogacono o funkcję Stop & Go, dzięki której Niro potrafi zatrzymać się, jeśli samochód przed nim się zatrzyma i ruszyć, jeśli ruszy auto przed nim. System Lane Following Assist, umożliwiający jazdę autonomiczną na poziomie drugim, działający w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h, w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in jest oferowany po raz pierwszy.

Sprzedaż odświeżonej Kia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in rozpocznie się w Polsce w drugiej połowie 2019 roku.

Najnowsze