Volkswagen Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Zobaczcie zdjęcia!
Volskwagen Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie. Jak wam się podoba?
Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in otrzymał w nazwie przyrostek eHybrid. Systemowa moc wyjściowa silnika elektrycznego i silnika benzynowego z turbosprężarką (TSI) to 160 kW / 218 KM.
Hybrydowy układ napędowy plug-in został pomyślany w taki sposób, że Nowy Multivan eHybrid uruchamia się domyślnie w trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną i dzięki temu zwłaszcza krótkie trasy pokonuje nie generując emisji dwutlenku węgla. Dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się oszczędny silnik benzynowy TSI.
Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM. W przyszłym roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy wyjściowej 110 kW/150 KM.
Wszystkie wersje układów napędowych są standardowo zestawiane z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG. 6-biegowa skrzynia biegów DSG modelu eHybrid (DQ400E), to skrzynia opracowana specjalnie z myślą o układzie hybrydowym plug-in.
W Nowym Multivanie znacząco zwiększyła się liczba systemów wsparcia kierowcy. W zależności od specyfikacji, może ona obejmować ponad 20 układów. Zawsze montowane funkcje standardowe to: Car2X (lokalny system ostrzegania), system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z funkcją awaryjnego hamowania City Emergency Braking, wspomaganie wymijania z nowym asystentem skrętu, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa Lane Assist oraz tempomat.
Do nowych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna), tworząc nowy układ, który znacznie zwiększa łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo w drodze.
Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.
Załadowany po dach za trzecim rzędem siedzeń Multivan w wersji bazowej, może zabrać 469 litrów bagażu. Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Jeżeli wykorzystana zostanie cała przestrzeń ładunkowa, aż do pierwszego rzędu foteli, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem).
Na centralnej linii wzroku i obsługi umieszczono 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowego kokpitu „Digital Cockpit” oraz 10-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Po raz pierwszy w Multivanie rzeczywisty, 360-stopniowy obraz otoczenia pojazdu jest widoczny na wyświetlaczu infotainment jako widok Area View (dostępny opcjonalnie). System ten ułatwia parkowanie i manewrowanie. W centralnym miejscu, między cyfrowym kokpitem a systemem infotainment, na wspólnej czarnej powierzchni o wysokim połysku umieszczono nowy, minimalistyczny, elektroniczny przełącznik biegów.
Przegląd wszystkich systemów wsparcia w nowym Multivanie:
– tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop & Go
– system obserwacji otoczenia Area View (widok obszaru wokół pojazdu dostarczany z czterem kamer)
– ostrzeganie o pojeździe nadjeżdżającym z tyłu Rear Traffic Alert wraz z asystentem zmiany pasa ruchu
– wspomaganie wjazdu pod górę Hill Start Assist
– system Car2X (lokalny system ostrzegawczy)
– asystent w nagłych wypadkach Emergency Assist (wspomagane zatrzymanie w sytuacjach awaryjnych)
– ESC z ABS, ASR i EDS
– ochrona boczna
– system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z funkcją awaryjnego hamowania City Emergency Braking
– tempomat z ogranicznikiem prędkości
– asystent jazdy IQ.DRIVE Travel Assist (jazda automatyczna, poziom 2)
– asystent pasa ruchu Lane Assist (system zapobiegający zjeżdżaniu z pasa ruchu)
– asystent świateł Light Assist (sterowanie światłami drogowymi)
– system ostrzegania kierowcy Driver Alert System
– system automatycznego hamowania po kolizji
– asystent parkowania
– system ParkPilot (ostrzeżenia o odległości)
– proaktywny system ochrony kierowcy i pasażerów
– widok otoczenia z tyłu pojazdu (kamera cofania)
– system monitorowania ciśnienia w oponach
– asystent jazdy przy bocznym wietrze Cross Wind Assist
– asystent zmiany pasa ruchu Side Assist wraz z systemem ostrzegania podczas wysiadania
– asystent manewrowania z przyczepą Trailer Assist
– dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?