Volkswagen Golf R – nowy flagowy model
Od początku 2013 roku na rynku zadebiutowały już Golfy GTI, GTD, Variant i TDI BlueMotion. Teraz Volkswagen kontynuuje ofensywę produktów nowym okrętem flagowym tej serii – Golfem R.
To sportowe auto jest napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI (221 kW), mocniejszym o 30 KM, lecz oszczędniejszym o 18 procent, w porównaniu z jego poprzednikiem. Tak jak we wszystkich trzech wcześniejszych Golfach R, także w nowym modelu moc silnika z turbodoładowaniem jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4Motion ze sprzęgłem Haldex piątej generacji.
O dynamikę dba także zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz „ESC Sport” – z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym. Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia można znaleźć m.in. udoskonaloną adaptacyjną regulację zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem „Race”.
Volkswagen Golf R |
![]() |
fot. Volkswagen
|
![]() |
fot. Volkswagen
|
Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG) ten klasyczny sprint zajmuje Golfowi R 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Mimo mocy zwiększonej o 30 KM, udało się obniżyć zużycie paliwa z 8,5 litra u poprzednika do 7,1 l/100 km. Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Jeżeli w Golfie R zamontowana jest opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG), średnie spalanie wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km lub 18 procent. Golf R wyposażony jest w system Start-Stop i tryb rekuperacji.
![]() |
fot. Volkswagen
|
W nowym Golfie R zastosowano całą gamę zaprojektowanych specjalnie dla niego rozwiązań. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich, Golfa R wyróżniają takie elementy, jak seryjne reflektory biksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego „U”), ciemnoczerwone światła tylne i dwustrumieniowy układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami. We wnętrzu tego Golfa R znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.
![]() |
fot. Volkswagen
|
Najmocniejszy Golf R w historii pojawi się na rynku w wersji trzy- i pięciodrzwiowej w czwartym kwartale tego roku.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: