
Volkswagen Golf Alltrack już dostępny w Polsce! W standardzie 200 KM i napęd 4MOTION
Golf Alltrack to skrzyżowanie Golfa Varianta i SUV-a, dlatego Volkswagen standardowo wyposaża go w stały napęd na cztery koła (4MOTION). Zwiększony prześwit i liczne detale stylistyczne sprawiają, że Golf Alltrack nawiązuje wyglądem do samochodów uterenowionych.
Volkswagen systematycznie rozszerza gamę modeli Golfa ósmej generacji. Do oferty dołączył własnie nowy Golf Alltrack, seryjnie wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION.
Golf Alltrack to model, który przestronność i praktyczność Golfa Varianta łączy z wyglądem i terenowymi właściwościami SUV-ów. Dlatego seryjnie jest wyposażony w układ przeniesienia napędu na cztery koła, silnik wysokoprężny o mocy 147 kW (200 KM), 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową oraz w płytę chroniącą silnik.
Na liście wyposażenia standardowego Golfa Alltrack znaleźć można między innymi. Digital Cockpit Pro – cyfrowy, personalizowany zestaw wskaźników z komputerem pokładowym; system nawigacji Discover Media z usługą „Streaming&Internet” oraz liczne rozwiązania wpływające na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, w tym system Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, czy aktywny tempomat ACC.
Przeczytaj też: Volkswagen Golf debiutuje w wersjach Variant oraz Alltrack
Dwulitrowa jednostka napędowa TDI oferowana dla Golfa Alltrack jest teraz wyposażana w dwa umieszczone jeden za drugim katalizatory SCR z osobnymi wtryskami czynnika AdBlue (tzw. Twindosing).
Pierwszy katalizator znajduje się blisko silnika, dlatego szybko uzyskuje optymalną temperaturę roboczą. Dzięki temu krótko po uruchomieniu jednostki napędowej jej spaliny są skutecznie oczyszczane; umieszczenie katalizatora blisko silnika ma również zalety podczas jazdy, w sytuacji gdy jednostka napędowa nie jest mocno obciążona. Drugi katalizator SCR znajduje się pod podłogą, a ponieważ jest oddalony od silnika spaliny przed tym katalizatorem są nawet o 100 stopni Celsjusza chłodniejsze.
Drugi katalizator pracuje najefektywniej gdy jednostka napędowa jest mocno obciążona, np. podczas jazdy autostradą lub gdy pojazd ciągnie przyczepę. Tak więc – niezależnie od stopnia obciążenia silnika – jeden z dwóch katalizatorów SCR zawsze pracuje w optymalnym zakresie temperatur, by zapewnić skuteczne oczyszczanie spalin z tlenków azotu, powstają wtedy jedynie woda i azot, który jest nieszkodliwy.
Przeczytaj też: Volkswagen Golf R zaprezentowany. 320 KM, niecałe 5 sekund do „setki” i tryb do driftowania
Najnowsze
-
Kolizja podczas jazdy na suwak – kto ponosi odpowiedzialność?
Kolizja podczas jazdy na suwak to niestety dość częsta sytuacja na polskich drogach. Okazuje się, że Polacy nie do końca potrafią sobie radzić z ustaleniem, kto ma pierwszeństwo i dochodzi do stłuczek. Co mówi na ten temat prawo? -
Mapa wypadków śmiertelnych – wakacje 2022 – ile już osób zmarło na polskich drogach i gdzie?
-
Picie alkoholu w samochodzie NA POSTOJU – w 2022 roku można czy nie?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Jakie spodnie damskie i buty są obecnie mocne?
Zostaw komentarz: