Karolina Chojnacka

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake dostępne w wersji R! Cena? Ponad 200 tysięcy złotych!

Zaawansowany technologicznie turbodoładowany silnik 2.0 TSI o mocy 320 KM sprawia, że Arteon R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy.

Volkswagen konsekwentnie powiększa ofertę wersji silnikowych flagowej limuzyny dostępnej w dwóch wersjach nadwozia – Arteona i Arteona Shooting Brake. Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny. Arteon i Arteon Shooting Brake wyróżniają się w swojej klasie zupełnie nową stylistyką.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Topowy Arteon R, zaprojektowany przez dział Volkswagena R, jest napędzany przez silnik EA888 evo4 – najnowszą ewolucję zaawansowanej technologicznie jednostki napędowej z turbodoładowaniem.

2.0-litrowy silnik TSI już przy 2100 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Na stałym poziomie utrzymuje się on do 5350 obr./min., dzięki czemu zakres użytecznych obrotów silnika jest bardzo szeroki. Maksymalną moc silnik ten generuje w zakresie od 5350 do 6500 obr./min. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach. O sprawności układu napędowego świadczy niskie zużycie paliwa obu modeli R – od 8,9 l/100 km (cykl mieszany, wg WLTP). Arteon R, niezależnie od wersji nadwozia, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem R Performance prędkość maksymalna Arteona i Arteona Shooting Brake wynosi 270 km/h.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Przeczytaj też: Nowy Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake już dostępne do zamawiania. Znamy ceny!

Arteon R jest wyposażony w innowacyjny napęd na cztery koła z systemem, który rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między dwoma tylnymi kołami, co zdecydowanie zwiększa zwinność flagowej limuzyny Volkswagena. Wpływ nie tylko na rozdział momentu obrotowego, ale również na zakres działania układów stabilizujących oraz na dynamikę jazdy ma również kierowca poprzez wybór profilu jazdy. Bezpośredni dostęp do najbardziej sportowego ustawienia wszystkich parametrów układu napędowego zapewnia niebieski przycisk R na wielofunkcyjnej sportowej kierownicy. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, układ kierowniczy i systemy asystujące są natychmiast przełączane w tryb wyścigowy Race, co zmienia charakter Arteona z samochodu klasy Gran Turismo na samochód sportowy.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Z zewnątrz Arteona R i Arteona R Shooting Brake wyróżniają nowo zaprojektowane zderzaki w stylistyce R (z dużymi wlotami powietrza z przodu i dyfuzorem z tyłu), matowe obudowy lusterek w kolorze chromu, logo R wyświetlane na ulicy po otwarciu drzwi, układ hamulcowy R Performance z niebieskimi zaciskami (z logo R na zaciskach z przodu) i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (model Sebring). Opcjonalnie są dostępne 19-calowe koła (wzór Adelaide) i 20-calowe obręcze kół (model Estoril). Nowy jest również układ wydechowy Volkswagena R z dwiema trapezowymi metalowymi końcówkami rur wydechowych po każdej stronie dyfuzora.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Jadąc tylko w trybie elektrycznym, czyli nie emitując lokalnie żadnych szkodliwych substancji, Arteon w obydwu wersjach nadwozia może rozpędzić się do 140 km/h. Przy wyższych prędkościach do pracy włącza się oszczędny czterocylindrowy silnik TSI (benzynowy turbo). Zasięg na energii elektrycznej obydwu wersji Arteona dopasowano do typowych zachowań współczesnych kierowców. Jak wynika z badań niemieckiego Ministerstwa ds. Ruchu Drogowego i Infrastruktury 95 procent kierowców pokonuje codziennie trasę krótszą niż 50 kilometrów. Wynika z tego, że Arteon eHybrid oraz Arteon Shooting Brake eHybrid mogą ją przejechać korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego.

Moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego wynosząca 218 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm zapewniają znakomite osiągi. Każda z wersji Arteona przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h. Liczą się jednak właściwości wykorzystywane na co dzień – elektryczny silnik natychmiast po uruchomieniu uzyskuje wysoki moment obrotowy; w połączeniu z benzynowym TSI działa ponadto jak elektryczny „booster” zapewniając dodatkową dawkę mocy. Hybrydowy zespół napędowy plug-in pracuje niezwykle cicho.

Przeczytaj też: Volkswagen Passat i Arteon pod nóż także w Europie!

eHybrid w wersjach Elegance i R-Line. Arteon eHybrid i Arteon Shooting Brake są oferowane w dwóch bogatszych wersjach wyposażenia Elegance i R-Line. Pierwsza z nich ma bardziej luksusowy styl, druga – sportowy. W obydwu wersjach Arteon jest wyposażany w 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, diodowe reflektory z funkcją Light Assist (automatyczna zmiana świateł), tzw. dynamiczne światła kierunkowskazów w tylnych lampach oraz w charakterystyczne tylko dla tych wersji elementy przedniej części nadwozia.

Alcantara, skóra, prawdziwe drewno i metale szlachetne. Wnętrze hybrydowych Arteonów zdobią stosowane seryjnie aplikacje z alcantary/skóry, prawdziwego drewna (Elegance) lub metalu (R-Line), nakładki na pedały o wyglądzie aluminium oraz dotykowe pola na pokrytej skórą wielofunkcyjnej kierownicy. W wyposażeniu seryjnym obydwu wersji wyposażeniowych znajdują się ponadto system wyboru trybów jazdy, podgrzewanie przednich foteli oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu (Park Assist).

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Każdy Arteon, nie tylko R czy hybrydowy, jest również wyposażony w aktywny tempomat, w system monitorowania przestrzeni przed autem, system rozpoznawania znaków drogowych i sportowe, a zarazem komfortowe progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Spośród urządzeń znajdujących się we wnętrzu do seryjnego wyposażenia należą cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit Pro), system multimedialny Ready2Discover z usługą Streaming&Internet oraz 8,0-calowym ekranem, tuner cyfrowego radia DAB+ oraz podświetlane dotykowe pola do obsługi regulowanej elektronicznie automatycznej klimatyzacji.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Ceny Arteona eHybrid zaczynają się od 199 190 złotych. Arteon Shooting Brake w hybrydowej wersji typu plug-in jest droższy o 5 000 złotych. Za Arteona R trzeba zapłacić od 249 090 zł. Dopłata do Arteona Shooting Brake w wersji R wynosi 6 000 zł.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze