Karolina Chojnacka

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake dostępne w wersji R! Cena? Ponad 200 tysięcy złotych!

Zaawansowany technologicznie turbodoładowany silnik 2.0 TSI o mocy 320 KM sprawia, że Arteon R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy.

Volkswagen konsekwentnie powiększa ofertę wersji silnikowych flagowej limuzyny dostępnej w dwóch wersjach nadwozia – Arteona i Arteona Shooting Brake. Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny. Arteon i Arteon Shooting Brake wyróżniają się w swojej klasie zupełnie nową stylistyką.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Topowy Arteon R, zaprojektowany przez dział Volkswagena R, jest napędzany przez silnik EA888 evo4 – najnowszą ewolucję zaawansowanej technologicznie jednostki napędowej z turbodoładowaniem.

2.0-litrowy silnik TSI już przy 2100 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Na stałym poziomie utrzymuje się on do 5350 obr./min., dzięki czemu zakres użytecznych obrotów silnika jest bardzo szeroki. Maksymalną moc silnik ten generuje w zakresie od 5350 do 6500 obr./min. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach. O sprawności układu napędowego świadczy niskie zużycie paliwa obu modeli R – od 8,9 l/100 km (cykl mieszany, wg WLTP). Arteon R, niezależnie od wersji nadwozia, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem R Performance prędkość maksymalna Arteona i Arteona Shooting Brake wynosi 270 km/h.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Przeczytaj też: Nowy Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake już dostępne do zamawiania. Znamy ceny!

Arteon R jest wyposażony w innowacyjny napęd na cztery koła z systemem, który rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między dwoma tylnymi kołami, co zdecydowanie zwiększa zwinność flagowej limuzyny Volkswagena. Wpływ nie tylko na rozdział momentu obrotowego, ale również na zakres działania układów stabilizujących oraz na dynamikę jazdy ma również kierowca poprzez wybór profilu jazdy. Bezpośredni dostęp do najbardziej sportowego ustawienia wszystkich parametrów układu napędowego zapewnia niebieski przycisk R na wielofunkcyjnej sportowej kierownicy. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, układ kierowniczy i systemy asystujące są natychmiast przełączane w tryb wyścigowy Race, co zmienia charakter Arteona z samochodu klasy Gran Turismo na samochód sportowy.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Z zewnątrz Arteona R i Arteona R Shooting Brake wyróżniają nowo zaprojektowane zderzaki w stylistyce R (z dużymi wlotami powietrza z przodu i dyfuzorem z tyłu), matowe obudowy lusterek w kolorze chromu, logo R wyświetlane na ulicy po otwarciu drzwi, układ hamulcowy R Performance z niebieskimi zaciskami (z logo R na zaciskach z przodu) i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (model Sebring). Opcjonalnie są dostępne 19-calowe koła (wzór Adelaide) i 20-calowe obręcze kół (model Estoril). Nowy jest również układ wydechowy Volkswagena R z dwiema trapezowymi metalowymi końcówkami rur wydechowych po każdej stronie dyfuzora.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Jadąc tylko w trybie elektrycznym, czyli nie emitując lokalnie żadnych szkodliwych substancji, Arteon w obydwu wersjach nadwozia może rozpędzić się do 140 km/h. Przy wyższych prędkościach do pracy włącza się oszczędny czterocylindrowy silnik TSI (benzynowy turbo). Zasięg na energii elektrycznej obydwu wersji Arteona dopasowano do typowych zachowań współczesnych kierowców. Jak wynika z badań niemieckiego Ministerstwa ds. Ruchu Drogowego i Infrastruktury 95 procent kierowców pokonuje codziennie trasę krótszą niż 50 kilometrów. Wynika z tego, że Arteon eHybrid oraz Arteon Shooting Brake eHybrid mogą ją przejechać korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego.

Moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego wynosząca 218 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm zapewniają znakomite osiągi. Każda z wersji Arteona przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h. Liczą się jednak właściwości wykorzystywane na co dzień – elektryczny silnik natychmiast po uruchomieniu uzyskuje wysoki moment obrotowy; w połączeniu z benzynowym TSI działa ponadto jak elektryczny „booster” zapewniając dodatkową dawkę mocy. Hybrydowy zespół napędowy plug-in pracuje niezwykle cicho.

Przeczytaj też: Volkswagen Passat i Arteon pod nóż także w Europie!

eHybrid w wersjach Elegance i R-Line. Arteon eHybrid i Arteon Shooting Brake są oferowane w dwóch bogatszych wersjach wyposażenia Elegance i R-Line. Pierwsza z nich ma bardziej luksusowy styl, druga – sportowy. W obydwu wersjach Arteon jest wyposażany w 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, diodowe reflektory z funkcją Light Assist (automatyczna zmiana świateł), tzw. dynamiczne światła kierunkowskazów w tylnych lampach oraz w charakterystyczne tylko dla tych wersji elementy przedniej części nadwozia.

Alcantara, skóra, prawdziwe drewno i metale szlachetne. Wnętrze hybrydowych Arteonów zdobią stosowane seryjnie aplikacje z alcantary/skóry, prawdziwego drewna (Elegance) lub metalu (R-Line), nakładki na pedały o wyglądzie aluminium oraz dotykowe pola na pokrytej skórą wielofunkcyjnej kierownicy. W wyposażeniu seryjnym obydwu wersji wyposażeniowych znajdują się ponadto system wyboru trybów jazdy, podgrzewanie przednich foteli oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu (Park Assist).

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Każdy Arteon, nie tylko R czy hybrydowy, jest również wyposażony w aktywny tempomat, w system monitorowania przestrzeni przed autem, system rozpoznawania znaków drogowych i sportowe, a zarazem komfortowe progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Spośród urządzeń znajdujących się we wnętrzu do seryjnego wyposażenia należą cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit Pro), system multimedialny Ready2Discover z usługą Streaming&Internet oraz 8,0-calowym ekranem, tuner cyfrowego radia DAB+ oraz podświetlane dotykowe pola do obsługi regulowanej elektronicznie automatycznej klimatyzacji.

Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R

Ceny Arteona eHybrid zaczynają się od 199 190 złotych. Arteon Shooting Brake w hybrydowej wersji typu plug-in jest droższy o 5 000 złotych. Za Arteona R trzeba zapłacić od 249 090 zł. Dopłata do Arteona Shooting Brake w wersji R wynosi 6 000 zł.

Najnowsze

Robert Kubica pojedzie w wyścigu Daytona

High Class Racing potwierdził skład kierowców na styczniowy wyścig Rolex 24 w Daytonie. W tym roku w barwach duńskiego zespołu gościnnie pojedzie Robert Kubica. Daytona to obok Le Mans 24 jeden z najważniejszych wyścigów długodystansowych na świecie, rozgrywany na Florydzie nieprzerwanie od 1962 roku.

Robert Kubica, który w sezonie 2021 nadal będzie testowym kierowcą zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN występującego w Formule 1, poprowadzi prototyp Oreca 07 Gibson LMP2.

Jestem bardzo wdzięczny za szansę, jaką otrzymałem od High Class Racing. Zaproszenie do startu na torze Daytona International Speedway będzie dla mnie nowym wyzwaniem. W swojej karierze skupiałem się do tej pory na wyścigach sprinterskich. Co prawda przed czterema laty startowałem w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, ale musiałem się wycofać z powodu problemów technicznych. Ten wyścig będzie ode mnie wymagał zupełnie innego podejścia opartego na pracy zespołowej, świetnej wytrzymałości i przygotowaniu fizycznym. Nowością będzie dla mnie także samochód Oreca LMP2 – wskazuje Kubica.

Duński zespół High Class Racing uzupełnią w tym roku: austriacka gwiazda serii DTM – Ferdinand Habsburg oraz Duńczycy Anders Fjordbach i Dennis Andersen.

Jestem podekscytowany całym wyścigiem i otoczką wokół niego. Daytona to dla mnie kolejna okazja, żeby ścigać się na najwyższym poziomie z zawodnikami światowej klasy. Już nie mogę się doczekać pracy z tak wspaniałym zespołem. Teraz skupiam się na tym, żeby jak najlepiej przygotować się do startu – dodaje Kubica.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Aprilia Tuono 660 – agresywny i sportowy charakter w nowej odsłonie

Długo wyczekiwany Tuono 660 przenosi legendarną Aprilię Tuono V4 do segmentu silników o średniej pojemności.

Godny następca niezrównanego Tuono V4 1100, nowy Tuono 660 łączy w sobie łatwą do opanowania moc i lekkość, zapewniając doskonałą wydajność dostępną dla wszystkich, wyrafinowaną architekturę podwozia i elektroniczny pakiet sterowania pochodzący bezpośrednio z Tuono V4.

Aprilia Tuono 660 obejmuje koncepcje sportowej wszechstronności, łatwości i przyjemności jazdy, które Aprilia wprowadza dla nowego pokolenia entuzjastów jazdy motocyklem.

Aprilia Tuono 660

Tuono 660 ma ten sam agresywny i sportowy styl, co cała rodzina Tuono, które podkreślają jego dynamiczny i sportowy charakter, nawet gdy jest zaparkowany.

Tuono 660 może pochwalić się konstrukcją zapewniającą lekkość, na którą składają się rama i wahacz, oba z odlewanego ciśnieniowo aluminium. Regulowany system zawieszenia Kayaba ma dedykowaną konfigurację. Wysoka kierownica i wymiary architektury podwozia odróżniają Tuono 660 od RS, zapewniając całkowitą kontrolę, responsywność i zwinne prowadzenie.

Aprilia Tuono 660

Przeczytaj też: Aprilia RSV4 FW-GP – MotoGP w zasięgu ręki

Dwucylindrowy silnik najnowszej generacji, mały i lekki, jest dzieckiem doświadczeń zdobytych na potężnej Aprilii V4, z której wywodzi się filozofia konstrukcji i podstawowe koncepcje techniczne. Korekcja czasu spalania wynosząca 270 ° pozwala osiągnąć charakter i żwawość, które tak bardzo kochają motocykliści. Końcowa przekładnia jest krótsza niż w RS 660, co zapewnia większą responsywność i szybkość.

Aprilia Tuono 660

Motocykl posiada elektroniczny akcelerator Ride-by-Wire, który zapewnia najlepsze zarządzanie zestawem elektronicznych elementów sterujących APRC. Obejmuje on wielopoziomową kontrolę trakcji, tempomat czy system ABS. Aby łatwo zarządzać wszystkimi elektronicznymi elementami sterującymi za pomocą kolorowego zestawu wskaźników TFT, Aprilia dostroiła pięć trybów jazdy (trzy przeznaczone do jazdy po drogach i dwa do jazdy po torze): kierowca musi tylko wybrać opcję, która najlepiej interpretuje jego styl jazdy, zawsze pozostawiając możliwość ich dostosowania.

Przeczytaj też: Motocykle i skutery na prawko kat. B: modele i ceny na polskim rynku

Tuono 660 będzie dostępny w trzech wariantach kolorystycznych: Concept Black, Iridium Grey oraz zupełnie nowym i atrakcyjnym Acid Gold, popularnym już w RS 660, kolorze nigdy wcześniej nie widzianym w motocyklowym świecie, który wyznacza nowe standardy w interpretacji sportowego charakteru.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Zebrano 47 milionów dolarów, które przyspieszą rozwój pojazdów autonomicznych

Oxbotica, światowy lider w dziedzinie oprogramowania pojazdów autonomicznych, ogłosił zakończenie wartej 47 milionów dolarów inwestycji, która ma na celu wdrożenie uniwersalnej platformy oprogramowania autonomicznego na całym świecie.

Finansowanie ma przyspieszyć komercyjne wdrożenie przez Oxbotica światowej klasy platformy autonomicznego oprogramowania w wielu branżach i na kluczowych rynkach. Dzięki inwestorom finansowym i strategicznym w Australii, Chinach, Wielkiej Brytanii i USA, Oxbotica znajduje się obecnie w centrum globalnego ekosystemu autonomii.

Oxbotica została założona w 2014 roku przez profesorów Uniwersytetu Oksfordzkiego, Paula Newmana i Ingmara Posnera. Od tego czasu firma rozwinęła się z brytyjskiego start-upu robotyki do jednej z wiodących na świecie firm tworzącej oprogramowania pojazdów autonomicznych.

Paul Newman, CTO i założyciel Oxbotica, powiedział:

Mamy wizję, technologię, zespół, widzimy rynki i mamy klientów.

Produkt Oxbotica to platforma oprogramowania zapewniająca Universal Autonomy. Ponoć jest szybki we wdrożeniu, niskoenergetyczny, bezproblemowy, niezależny od sprzętu i ma zastosowanie w szerokiej gamie typów pojazdów, zarówno na drogach, jak i poza nimi. Zaawansowana technologia obsługuje unikalny poziomy model B2B firmy Oxbotica, zapewniając operatorom, integratorom i producentom funkcjonalność autonomii i elastyczność, której potrzebują.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Wiemy, kiedy Chevrolet zaprezentuje zelektryfikowanego pick-upa podobnego do Silverado!

To już za kilka dni...

General Motors wrzuca wyższy bieg, jeśli chodzi o jego elektryczną ofensywę.

Dyrektor generalna Mary Barra wygłosi przemówienie otwierające targi Consumer Electronics Show (CES) w 2021 roku, a Chevrolet zaprezentuje swój zelektryfikowany pick-up.

Targi CES 2021 rozpoczną się już 12 stycznia. Wydarzenie odbędzie się online.

Chevrolet

Znawcy, znający plany producenta samochodów, powiedzieli Bloombergowi, że przemówienie Barry podkreśli istotę elektryfikacji pojazdów. Prezes General Motors, Mark Reuss, również wygłosi przemówienie, a po jego wypowiedzi zostanie puszczony film, przedstawiający kilka przyszłych produktów firmy, w tym to, co źródła określają jako „plug-in pick-up Chevroleta, niektóre modele Cadillaca i pojazdy innych marek ”.

Eksperci zakładają, że elektryczny pick-up od Chevroleta ma między innymi rzucić wyzwanie Cybertruckowi Tesli czy Fordowi F-150. Prawdopodobnie, będzie to udoskonalona wersja pojazdu zaprezentowanego na początku 2020 roku, bardzo futurystycznie wyglądającego samochodu, podobnego do obecnej generacji Silverado.

Przeczytaj też: Elektryczny pick-up od Chevroleta. Znamy pierwsze szczegóły!

Najnowsze