Victoria Hett – kanadyjska mistrzyni motocrossu

Kanadyjska zawodniczka Victoria Hett, postanowiła nie zamykać sezonu i pod koniec roku 2011 rozpoczęła serię wyścigów British Columbia's Premier. Jechała w wysoce konkurencyjnej klasie średniej razem z najszybszymi kanadyjskimi zawodnikami klasy Pro i zakończyła wyścig na świetnym, trzecim miejscu!

 

Victoria Hett
fot. materiały zawodniczki

To był pierwszy raz w historii Kanady! Zawodniczka nigdy nie zajeła miejsca na podium w klasie średniej!

Victoria startowała w OHSS (Okanagan Hare Scrambles Series), w którym miała do pokonania kilkanaście tras. W tym wyścigu, wielokrotnie zajmowała miejsce na podium (zdobywając również kilka razy pierwsze miejsca). Jako pierwsza kobieta wygrała całą serię zawodów klasy średniej!

Poza British Columbia, Victoria rywalizowała też w dwóch głównych zawodach Endurocross (jednym z nich było AMA Geico Endurocross w Waszyngtonie) oraz w serii CEC (kanadyjskie Enduro Championship).
Tym razem postanowiła rzucić wyzwanie samej sobie i wziąć udział w wyścigu „ekspertów”, rywalizując z wieloma najlepszymi kanadyjskimi zawodnikami płci męskiej. Jak twierdzi zawodniczka, wyścigi w tej manjmocniejszej klasie „A”, motywują ją do pracy nad wytrzymałością i umiejętnościami, które potem przydają się w wyścigach 6 – dniowych, gdzie rywalami są największe talenty Kanady.

Już w 2010 roku, na zawodach ISDE, Victoria została pierwszą kanadyjską kobietą, która w pełni konkurowała z mężczyznami, zakończyła wyścig i otrzymała medal. Zawodniczka zapowiada, że udoskonala swoje umiejętności i kontynuuję dobrą passę, aby jako pierwsza kanadyjska kobieta przywieźć do domu złoty medal areny międzynarodowej – na zawodach ISDE (International Six Days Enduro), które odbędą się w Saksonii (Niemcy) we wrześniu 2012 roku.

Gratulujemy Victorii sukcesów i czekamy na kolejne w 2012 roku! Oby więcej takich kobiet w sporcie motorowym.

.

Najnowsze

Audi Junior quattro i rowerek biegowy

Na targach zabawek w Norymberdze Audi prezentuje paletę swoich produktów przeznaczonych dla dzieci. Od śliniaczka, przez śpioszki, sanki, po samochód dziecięcy, odwiedzający zanurzą się w świat motoryzacji dla najmłodszych.

Targi zabawek w Norymberdze należą do wiodących targów branży zabawkarskiej i rekreacyjnej. W dniach od 1 do 6 lutego około 2 700 międzynarodowych wystawców zaprezentuje tam swoje produkty.
Na stoisku Audi będzie można odkryć świat zabawek marki z czterema pierścieniami – zarówno dla starszych, jak i młodszych dzieci.

Główną atrakcją na stoisku targowym Audi jest „Audi Junior quattro”, wykonany zgodnie z trendami nowej stylizacjii marki. Ta mała wyścigówka ma ostre kontury, sportowe nadkola oraz tapicerowane siedzisko.

Z kolei prototyp modelu „Competition Kit” oferuje dodatkowo elektryczne światła LED. Jego sportowy wygląd oparty jest na pakiecie Competition Kit Audi A1.

Prototyp „Audi Kinder Laufrad” to rowerek biegowy, który kilkoma ruchami można szybko i łatwo przekształcić w hulajnogę.

fot. Audi
fot. Audi

Na mroźną porę roku zaprezentowano sanki „Audi Snow Bob”, których linia przypomina legendarne samochody z lat 30. Na targach prezentowana jest również kolekcja dziecięca Heritage – od koszulki polo po kurtkę – nawiązująca do sukcesów wyścigowych marki Audi w latach 80. Wspólna kolekcja dziecięca Audi i Käthe Kruse została poszerzona o śliniak, zegarek z pozytywką, misia – kierowcę wyścigowego oraz śpioszki.

Specjalną atrakcją wśród prezentowanych modelików będzie Audi A6 Avant w skali 1:87. Ekskluzywna edycja w beżu, limitowana jest do 500 sztuk. Zwiedzający zobaczą też model A1 Pullback, czy pluszowego misia Audi – Motorsport.

Najnowsze

Kobieca załoga śmigłowca wojskowego w Afganistanie

Pierwsza w historii wojskowości, w pełni damska załoga śmigłowca, zostaje wysłana na misję w Afganistanie!

Cztery kobiety, pod przewodnictwem pani pilot, która otrzymała zaszczytny Krzyż Lotniczy w Iraku (ang. Distinguished Flying Cross  – brytyjskie odznaczenie wojskowe przyznawane lotnikom Royal Air Force za „akt lub akty męstwa, odwagi lub poświęcenia w obliczu wroga w czasie aktywnych działań w powietrzu”), są w drodze do Helmand. Będą latać jednym z sześciu nowych śmigłowców Merlin (AgustaWestland AW101).

Kobiety będą przewoziły żołnierzy do walki i ratowały rannych żołnierzy, same często ryzykując własne życie i przebywając pod ciężkim ostrzałem.

Sierżant Stephanie Cole – lat 24 i sierżant Wendy Donald – lat 31, pochodząca z Liverpoolu, zostały przeszkolone w zakresie korzystania z ciężkiego karabinu maszynowego.

Porucznik Michelle Goodman, która otrzymała DFC za uratowanie rannego żołnierza w ogniu w Basrze w 2008 roku powiedziała, że ciągnie ją do walki, pomimo niebezpieczeństwa (Goodman była pierwszą kobietą, której zostało nadane DFC i jest weteranem czterech wypraw do Iraku. To będzie jej pierwszy raz w Afganistanie).

– Wszystkie wykonujemy swoją pracę profesjonalnie, nawet w najbardziej wymagających warunkach i nie sądzę, by bycie kobietą w jakikolwiek sposób to zmieniało – komentują żołnierki.

Czyżby powoli „kobieca intuicja” i profesjonalizm zostały doceniana również w powietrzu?

Warto pamiętać, że w lotnictwie polskim służyło kilka pań-kapitanów samolotów wojskowych. Dziś niestety jest ich coraz mniej…

Najnowsze

Verva Racing Team rekrutuje także kobiety!

Do zespołu Verva Racing Team dołączy wkrótce jeden z najbardziej obiecujących polskich kierowców wyścigowych. Kim będzie? Może kobietą? Okaże się to już za miesiąc, gdy rozstrzygnie się startujący 31 stycznia otwarty nabór na drugiego, obok Giermaziaka, reprezentanta polskich barw w Porsche Supercup.

fot. Orlen

Orlen po raz kolejny ocenia potencjał i daje szanse młodym polskim zawodnikom. Tym razem koncern poszedł o krok dalej i ogłasza w pełni otwarty nabór na nowego kierowcę Verva Racing Team. Już we wtorek 31 stycznia otworzą się drzwi do wielkich wyścigów dla młodych utalentowanych polskich adeptów sportu motorowego, którzy otrzymają szansę na reprezentowanie biało-czerwonych barw na torach Formuły 1. Na przesłanie zgłoszeń kandydaci będą mieli czas do 8 lutego bieżącego roku.

Zaproszenie do uczestnictwa w procesie rekrutacyjnym kierowane jest do kierowców z polskim obywatelstwem w wieku 17-26 lat, posiadających licencję wyścigową, udokumentowane doświadczenie w międzynarodowych seriach wyścigowych oraz spełniających wymagania formalne, konieczne do startów w serii Porsche Supercup, takie jak przygotowanie wyścigowe do rywalizacji w samochodach zamkniętych oraz odpowiednia budowa ciała (mniej niż 189 cm wzrostu i 90 kg wagi).

Nabór do zespołu VERVA Racing Team składać się będzie z czterech etapów. Pierwszym będzie przesłanie wypełnionych i podpisanych dokumentów: kwestionariusza oraz regulaminu, dostępnych na stronie vervaracingteam.pl. W drugiej fazie, spośród wszystkich przesłanych kwestionariuszy spełniających wymogi formalne, rada ekspertów wyłoni od 3 do 5 kandydatów, którzy wezmą udział w testach na torze wyścigowym, będących trzecim etapem rekrutacji. Na koniec rada we współpracy z Orlenem wybierze zawodnika, który dołączy do zespołu jako pełnoprawny członek załogi Verva Racing Team.

Ekipa Verva Racing Team zachęca utalentowanych kierowców do przesyłania zgłoszeń. Zawodnicy Porsche Supercup startują tuż przed Grand Prix Formuły 1. Udział w wyścigach tego formatu to olbrzymi prestiż dla kierowców, którzy będą mieli szansę zapoczątkować międzynarodową karierę wyścigową i zmierzyć się z najlepszymi zawodnikami na świecie w swojej kategorii. Sukcesy Kuby Giermaziaka są dowodem na to, że zespół jest najlepszym miejscem do realizacji tych marzeń.

Szczegóły, wymogi formalne, regulamin oraz kwestionariusz dotyczące postępowania rekrutacyjnego dostępne są na stronie organizatora.

Najnowsze

Odśnieżaj auto – grozi Ci mandat

Choć kodeks drogowy nie mówi bezpośrednio o kwestii konieczności oczyszczania samochodu ze śniegu i lodu, kierowca może zostać ukarany za zakrywanie świateł, urządzeń sygnalizacyjnych czy tablic rejestracyjnych.  

fot. Motocaina

Nawet niewielka warstwa śniegu czy lodu na przedniej szybie powoduje zmniejszenie widoczności. A zalegający na dachu auta śnieg może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze, gdy zostanie zdmuchnięty na jadący z tyłu pojazd.

W czasie zimy każdy kierowca powinien zarezerwować sobie przynamniej kilka minut na oczyszczenie samochodu ze śniegu i lodu zanim ruszy nawet w najkrótszą podróż. Odpowiednie odśnieżenie auta to kwestia bezpieczeństwa nie tylko naszego, ale także innych uczestników ruchu drogowego. Niedokładne oczyszczenie lusterek czy szyb wpływa na zmniejszenie widoczności, pozostawienie warstwy śniegu na światłach zmniejsza odległość z jakiej są zauważalne.

Choć wielu kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy, pozostawienie śniegu np. na dachu samochodu jest również niebezpieczne i może skutkować wypadkiem. W czasie jazdy warstwa śniegu może zostać zdmuchnięta prosto na przednią szybę pojazdu znajdującego się za nami. W takiej sytuacji kierowca nie tylko straci na chwilę widoczność, ale może także gwałtownie zahamować w reakcji na to niespodziewane zdarzenie.

Odśnieżanie samochodu przy bardzo niskich temperaturach jest wyjątkowo uciążliwe, a kierowcy chcąc przyspieszyć wykonywanie tej czynności mogą posunąć się do bardzo niekonwencjonalnych metod odmrażania szyb. Nigdy nie powinniśmy polewać zamarzniętej szyby gorącą wodą, bo może pęknąć. Zimą pamiętajmy o wożeniu ze sobą odpowiedniej skrobaczki, a w wyjątkowo chłodne dni uzbrójmy się w cierpliwość podczas usuwania lodu z szyb. Ważne jest również, aby przed rozpoczęciem jazdy sprawdzić, czy wycieraczki nie przymarzły do szyby.

Już będąc w drodze nie należy zapominać o zapewnieniu sobie odpowiedniego oczyszczania przedniej szyby. Jeśli ktoś jeszcze nie wymienił wadliwych bądź zużytych wycieraczek na nowe oraz nie zadbał o dobrany do warunków atmosferycznych płyn do spryskiwacza, należy to koniecznie zrobić jak najszybciej. Poprawne działanie wycieraczek i spryskiwacza zapewni odpowiednią widoczność w czasie opadów śniegu.

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

 

Najnowsze