Karolina Chojnacka

Via Baltica wydłuża się o kolejne kilometry. To przykład, jak unijny budżet łączy Europę

Kolejne fragmenty międzynarodowego korytarza transportowego łączącego kraje bałtyckie z zachodnią Europą - Via Baltica są sukcesywnie oddawane do użytku kierowców.

W poniedziałek, 9 sierpnia, udostępniono kierowcom prawie 35 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S61, od węzła Kolno poprzez drugą jezdnię obwodnicy Stawisk i dalszy nowy odcinek do obwodnicy Szczuczyna. To kolejny fragment międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, po odcinku Śniadowo – Łomża Południe, który przekazano w tym roku kierowcom do użytkowania.

Via Baltica – przykład, jak unijny budżet łączy Europę

Realizowana droga ekspresowej S61 jest jedną ze strategicznych inwestycji drogowych – znajduje się bowiem w Transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T (od ang. Trans-European Transport Network). Udostępnione kierowcom dwa odcinki od węzła Kolno do Stawisk oraz od Stawisk do Szczuczyna, wraz z oddanym do użytku trzy tygodnie temu fragmentem Śniadowo – Łomża Południe wydłużą sieć TEN-T o około 51 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej.

Elisa Ferreira, europejska Komisarz ds. spójności i reform, wyznaje:

S61 jest przykładem jak unijny budżet łączy Europę. Bardzo cieszę się z otwarcia kolejnych 34 km trasy, tak długo wyczekiwanej zarówno przez mieszkańców, jak i przejeżdżających tranzytem. Ta droga jest ważna nie tylko dla Polski. W wymiarze europejskim stanowi część sieci łączącej państwa Bałtyckie z Polską i dalej z Europą Zachodnią i Południową, a także przyczyni się do nieskrępowanego przepływu towarów w ramach korytarza Morze Północne – Morze Bałtyckie.

Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze