Uważaj – polska droga!
Przyszłoroczne, pierwsze wydanie Europejskiego Atlasu Bezpieczeństwa Drogowego wydaje się kamieniem milowym w dyskusjach o poprawie bezpieczeństwa na drogach. W pięciostopniowej skali aż 55% polskich dróg uznano za najniebezpieczniejsze!
| Na razie tylko plany… |
![]() |
|
Fot. Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot
|
Europejski Atlas Bezpieczeństwa Drogowego to zainicjowane przez zachodnioeuropejskie automobilkluby społeczne, tworzenie atlasu dróg wraz z ich klasyfikacją. W Polsce atlas zostanie przygotowany przy wsparciu Polskiego Związku Motorowego oraz Fundacji Politechniki Gdańskiej.
Przygotowywania trwają, a ich pierwsze wyniki wołają o pomstę do nieba. W pięciostopniowej, kolorowej skali, aż 55% polskich dróg uznano za najniebezpieczniejsze (czarne) i tym samym stwarzające bardzo duże ryzyko. 23% określono mianem „ryzyka dużego”, podróżując 16% dróg narażamy się na ryzyko średnie, małe ryzyko grozi nam tylko na 6% dróg, a 1% dróg to drogi…. o bardzo małym ryzyku. Czy to jakiś koszmar?
PZM łączy te niekorzystne statystyki z liczebnością autostrad i dróg ekspresowych w Polsce – przyglądając się mapie Polski rzeczywiście trudno się spodziewać, by przy tak małej liczbie „szybkich i szerokich” kilometrów mogło być u nas bezpiecznie.
I co dalej? Stworzenie atlasu stanu naszych dróg nie poprawi, ale może mieć dobry wpływ na świadomość czyhających na kierowców niebezpieczeństw. W Polsce jazda samochodem jest prawie 10 razy bardziej niebezpieczna od podróżowania drogami Francji czy Niemiec, podróżujmy więc mając to na uwadze.
Źródło: PZM
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem

Zostaw komentarz: