Site icon Motocaina

URODZINOWY KONKURS: Odpowiedz na pytanie i zgarnij świetną książkę motoryzacyjną!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"24880";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Aby wygrać jedną z książek wystarczy odpowiedzieć na pytanie: „Którą książkę chciałabyś/chciałbyś wygrać i dlaczego?”. Liczymy na waszą szczerość, kreatywność i pomysłowość! Prosimy o odpowiedzi w komentarzach, umieszczonych zarówno za pomocą Facebooka pod artykułem na motocaina.pl (może decydować również liczba like’ów Twoich znajomych pod Twoim komentarzem), jak i korzystając z naszego systemu komentowania pod konkursem. Nagrodzimy pięć najciekawszych odpowiedzi konkursowe!

Konkurs organizowany jest od dnia 1 kwietnia 2020 r. od godz. 12:00 do dnia 5 kwietnia r. do godz. 23:59 poprzez stronę internetową o adresie www.motocaina.pl. Ogłoszenie wyników: 7 kwietnia 2020 r. Regulamin konkursu dostępny poniżej w pliku PDF. 

NAGRODY KONKURSOWE

A gdyby tak porzucić wszystko i przejechać samotnie motocyklem przez Afrykę? 15 miesięcy. 19 krajów. 42 000 kilometrów. Jedna kobieta, która ciągle chce więcej. Heather Ellis ma 28 lat, kiedy w jej głowie pojawia się szalona myśl, aby udać się na motocyklową wyprawę po Afryce. Nieważne, że nigdy wcześniej nie wybrała się na tak długodystansową eskapadę, ani że nigdy nie była w Afryce. Zaledwie rok później znajduje się w porcie w Durbanie, skąd rusza ukochaną Yamahą TT600 w przygodę życia. Przemierza góry Ruwenzori i Kilimandżaro. Pozostawiając za sobą tumany piachu, gna przez pustynie północnej Kenii, gdzie wpada wprost na uzbrojonych bandytów. Zostaje ocalona przez spracowanych rybaków łowiących w jeziorze Rudolfa. Nieprzerwanie pędzi dalej i zwiedza egzotyczne zakamarki. Na każdym etapie podróży pomaga jej lokalna ludność, której przedstawiciele uczą Heather na czym polega duch ubuntu – uniwersalna więź przyjaźni i współistnienia.

Najsłynniejszy polski kierowca rajdowy dzieli się w przystępny i ciekawy dla każdego kierowcy sposób swoim bogatym doświadczeniem za kierownicą. Prowadzona w formie wywiadu narracja wiedzie nas przez różne meandry współczesnej motoryzacji. Hołowczyc ciekawie opowiada o samochodach, jak je kupować, jak dbać o ich sprawność i jak radzić sobie za kierownicą niezależnie od pory roku. Każdy kierowca znajdzie dla siebie coś interesującego. Mistrz kierownicy opisuje też swoje wrażenia z podróży drogami wielu europejskich krajów, przekazując Czytelnikowi wiele praktycznych wskazówek. Książkę zamyka leksykon pojęć, o których każdy kierowca amator powinien mieć pojęcie.

Autobiografia Webbera rozpoczyna się od historii, która była – jak określił to kierowca – „ostatnim gwoździem do trumny” w jego relacjach z kierownictwem zespołu Red Bull Racing. Następnie Mark opowiada o stronie technicznej prowadzenia bolidu F1. Po tym krótkim wstępie, podobnie jak ma to miejsce w większości autobiografii, powraca do czasów dzieciństwa i przedstawia swoją historię chronologicznie.

„Mark Webber. Moja Formuła 1” to szczera i bezkompromisowa lektura. Książka jest obszerna, momentami dosyć szczegółowa, zdecydowanie przeznaczona dla fanów samego Webbera, jak i Formuły 1. Pozostałym czytelnikom lektura może się czasem dłużyć, gdyż wątki czysto sportowe zdecydowanie przeważają nad tymi prywatnymi, choć i tej sfery Australijczyk – na szczęście – nie pomija.

Przez 13 lat, 22 sezony i 175 odcinków Richard Porter pracował jako scenarzysta Top Gear; to on współtworzył scenariusz tego najlepszego programu motoryzacyjnego na świecie, od niewyemitowanego nigdy odcinka pilotowego po ostatni topgearowy występ Jeremy’ego Clarksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya w maju 2015 roku. W tym czasie – niszcząc samochody, wywołując incydenty dyplomatyczne, podpalając przyczepy kempingowe i mało nie pozbawiając życia jednego z prezenterów – ekipa Top Gear z rosnącym niedowierzaniem obserwowała, jak jej program z niepozornego, niszowego show BBC2 dla maniaków motoryzacji staje się globalnym, znanym w każdym zakątku świata telewizyjnym fenomenem.

Odkąd w 2003 roku Czarny Stig zniknął za burtą lotniskowca HMS „Invincible”, 350 milionom widzów Top Gear na całym świecie nie dawało spokoju jedno pytanie: kim jest Człowiek w Białym Kombinezonie? Przez siedem lat dzielił pokój z bielizną Jeremy’ego Clarksona, pracą doktorską Jamesa Maya oraz lakierem do włosów Richarda Hammonda. Jego podobizna widnieje na milionach przeróżnych gadżetów… w tym na dość osobliwych czekoladowych pisankach. Przejechał tor Dunsfold szybciej niż Nigel Mansell, Lewis Hamilton i Jenson Button. Na legendarnym torze programu Top Gear uczył wyścigowej jazdy setki gwiazd, w tym Toma Cruise’a i Lionela Richiego, a także niewidomego weterana brytyjskiej armii.

REGULAMIN KONKURSU 

Exit mobile version