Konrad Maruszczak

Nowy Triumph Tiger 900 mocno podnosi poprzeczkę

Lepsze osiągi, wydajniejszy silnik i nowa gama modelowa. Oto co oferuje nowy Triumph Tiger 900 2024.

Spis treści

Triumph Tiger 900 ma poprawiony silnik, hamulce i bogatsze wyposażenie

W trzycylindrowym silniku Tigera 900 zaszły znaczące zmiany – zaktualizowane elementy silnika dostarczają 13% wzrost mocy maksymalnej w stosunku do poprzedniej generacji, dając 108 KM oraz wyższy moment obrotowy wynoszący 90 Nm. Nowy silnik oferuje także łatwiejszą w opanowaniu moc przy niskich obrotach. Silnik Tigera 900 pomimo wzrostu mocy w całym zakresie obrotów, ma spalać 9% mniej paliwa niż poprzednik.

Triumph Tiger 900 ma teraz wzmocnione hamulce dla lepszej kontroli i krótszej drogi hamowania, oraz nowy system ostrzegania podczas nagłego hamowania, który aktywuje światła awaryjne.

Na pokładzie znajdziemy też duży 7-calowy wyświetlacz TFT z nowymi grafikami i systemem menu oraz ładowarką USB-C w kokpicie, a także łącznością Bluetooth – My Triumph w standardzie we wszystkich modelach.

Nowy Triumph Tiger 900 jest dostępny w czterech wersjach

Gama Tigera 900 posiada nowe nadwozie, z nowym dziobem, kokpitem i panelami bocznymi. Całości dopełnia odświeżony design z nowymi grafikami.

Fotele zaprojektowano tak, by dostarczać więcej komfortu podczas pokonywania długich tras. Z 20 mm regulacją wysokości siedzenia dla wszystkich modeli i akcesoryjną, obniżoną, podgrzewaną kanapą, która oferuje możliwość redukcji wysokości o kolejne 20 mm.

Poprawiono także amortyzowany system mocowania kierownicy, który dodaje komfortu podczas jazdy, a pozycja kierownicy w wersji Rally Pro została przesunięta o 15 mm w stronę kierowcy. Ta niewielka zmiana podnosi komfort podczas jazdy na siedząco, zwiększają kontrolę oraz precyzję prowadzenia w pozycji stojące, w trakcie jazdy w terenie.

Nowa rodzina Tigera 900 składa się z modeli GT, GT Pro oraz Rally Pro – w każdym z motocykli jest spora lista ulepszeń:

  • Zoptymalizowany cornering ABS i kontrola trakcji działająca w zakrętach wraz z jednostką IMU
  • Do sześciu trybów jazdy w tym Road, Rain, Sport, Off-Road oraz tryb Rider dla modeli GT Pro, Rally Pro, oraz dedykowany tryb Off-Road Pro (dostępny tylko w Rally Pro)
  • W pełni LED-owe oświetlenie ze światłami do jazdy dziennej w przedniej lampie oraz kompaktowym oświetleniem z tyłu
  • Quickshifter Triumph Shift Assist (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
  • Podgrzewane manetki i siedzenia (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
  • Hamulce Brembo Stylema® Monobloc
  • Ulepszone zawieszenie:
    • GT posiada w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z ręczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłuGT Pro oferuje w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z elektroniczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłu
    • Rally Pro to w pełni regulowany widelec Showa 45 mm USD typu kartridż o skoku 240 mm z przodu, z manualną regulacją napięcia wstępnego, odbicia i kompresji, oraz w pełni regulowany amortyzator z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia z tyłu o skoku 230 mm
  • Regulowana szyba i siedzenie regulowane w zakresie 20 mm
  • 20-litrowy zbiornik paliwa

Do nowego Triumpha Tiger 900 dostępnych jest ponad 50 akcesoriów

W pełni wyposażony pakiet Performance oferuje nowy tłumik Akrapovič, pierwszy z całej linii wspólnie zaprojektowanych układów wydechowych. Tytanowy wydech z karbonową końcówką „odchudza” motocykl o 1kg, a także sprawia, że oferuje jeszcze lepszy dźwięk. Pakiet zawiera przednie i tylne „dynamiczne” kierunkowskazy oraz obrabiane maszynowo podnóżki typu adventure.

Pakiet Protection zawiera kluczowe akcesoria, w tym dolne i górne gmole silnika, tank pad, osłonę pompy, osłony widelca, terenową osłonę chłodnicy oraz przedniej lampy. Pakiety Trekker i Expedition to dwa różne, skrojone na wymiar opcje bagażu na długodystansowe podróże lub wyprawy przebiegające poza utartym szlakiem.

Triumph Tiger 900 2024 – ceny w Polsce

Klienci już teraz mogą składać zamówienia w salonach Triumpha, a pierwsze motocykle pojawiają się u dealerów w lutym 2024 roku.

  • Triumph Tiger 900 GT –  64 995 zł
  • Triumph Tiger 900 GT Pro – 72 995 zł
  • Triumph Tiger 900 Rally Pro – 75 995 zł

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze