Katarzyna Frendl

Od jutra trasa S7 w okolicach Płońska z utrudnieniami

Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, 19 września rozpoczną się prace w okolicach węzła Ciechanów - trasa S7 z utrudnieniami.

Zmiany w organizacji ruchu na obwodnicy Płońska w ciągu S7 nastąpią w jutrzejszy poniedziałek (19 września), kiedy zamknięta zostanie łącznica węzła Ciechanów (relacja Ciechanów – Gdańsk) na obwodnicy Płońska w ciągu S7. Wykonawca S7 Pieńki – Płońsk będzie realizował roboty na styku istniejącej trasa S7 z nowo wybudowanym odcinkiem. Prace będą polegały na sfrezowaniu nawierzchni, ułożeniu nowej i wykonaniu oznakowania poziomego. Ponadto zamontowane zostaną bariery energochłonne.

Trasa S7

Objazd zamkniętej łącznicy węzła Ciechanów poprowadzony zostanie przez węzeł Płońsk na obwodnicy Płońska. Ponadto ciąg główny zostanie zwężony. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po 1 pasie ruchu w obu kierunkach. Będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 60 km/h.

Trasa S7

GDDKiA szacuje, że do końca września br. prace zostaną zrealizowane.

Trasa S7 – organizacja ruchu

Od połowy sierpnia udostępniono do ruchu ostatnie 9 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Kierowcy mają już do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. Nowa trasa S7 ma liczyć łącznie 71 km.

Udostępnienie S7 w układzie dwujezdniowym do ruchu nie oznacza jednak zakończenia prac. Na odcinku pomiędzy węzłem Dłużniewo i obwodnicą Płońska kierowcy mogą korzystać z obu pasów jezdni w kierunku Warszawy z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.

Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne:

  • Napierki – Mława (ok. 14 km),
  • Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km),
  • Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km),
  • Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km).

Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki – Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.

W ramach inwestycji powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów:

  • Mława Północ,
  • Mława Wschód,
  • Mława Południe (obecnie można na nim zawrócić, a pełną funkcjonalność zyska po wybudowaniu drogi wojewódzkiej nr 544),
  • Żurominek,
  • Strzegowo Północ,
  • Strzegowo Południe,
  • Glinojeck,
  • Pieńki Rzewińskie,
  • Dłużniewo.
Trasa S7

Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP):

  • Pepłowo I,
  • Pepłowo II,
  • Ćwiklinek,
  • Dłużniewo.

Nawierzchnia drogi jest wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.

Koszty trasy S7 i dofinansowanie z Unii Europejskiej

Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł.

Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki – Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława – Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze