Tragiczny wypadek motocyklisty. Nikt nie mógł nic zrobić

Największym wrogiem każdego motocyklisty jest brak rozsądku i brawura. Oto bardzo smutny tego przykład.

Jak wynika z zapisu monitoringu, z drogi podporządkowanej wyjechał kierujący Renault, kiedy po chwili nagle uderzył w niego motocyklista. Widać wyraźnie, że poruszał się z bardzo dużą prędkością i trudno tu mówić o wymuszeniu ze strony osobówki. Motocyklista spadł z maszyny, prosto pod koła jadącego z naprzeciwka samochodu, który również widać na nagraniu, jak zatrzymuje się po uderzeniu w płot.

Motocyklista niestety poniósł śmierć na miejscu. Według informacji portalu Kalisz24 INFO, ofiarą był 20-latek, który nie posiadał uprawnień do kierowania motocyklem. Jego kolega, który jechał za nim, zdążył bezpiecznie się zatrzymać.

Najnowsze

Wóz strażacki spowodował kolizję

Pojazdy uprzywilejowane mają szczególne przywileje na drodze, ale nie znaczy to, że nie muszą uważać na innych uczestników ruchu.

Na nagraniu z kamery motocyklisty widać moment, w którym wóz strażacki z impetem wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym świetle i uderza w prawidłowo jadący samochód osobowy. Strażacy natychmiast wyskoczyli z wozu, aby pomóc osobom, które mogły ucierpieć w kolizji.

W zdarzeniu całą winę ponosi kierowca straży pożarnej. Pojazd uprzywilejowany ma prawo wymagać, aby inni kierujący ułatwili mu przejazd, ale nie może jechać jakby miał w każdej sytuacji bezwzględne pierwszeństwo.

Najnowsze

Orlen Baja Poland 2019. Ponad 100 załóg zmierzy się z ekstremalną 500-kilometrową trasą!

Ponad 500 km odcinków specjalnych, wielkie gwiazdy rajdów cross country i polscy pretendenci do zwycięstwa. Blisko 100 załóg zmierzy się z 11. edycją Orlen Baja Poland 2019, która po raz ósmy jest rundą Pucharu Świata FIA.

Lista zgłoszeń zapowiada niesamowite emocje. Blisko 100 załóg chce mierzyć się z trasą Orlen Baja Poland 2019, a wśród faworytów jest argentyński duet Orlando Terranova/Bernard Ronaldo Graue, który prowadzi w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Argentyńczyk pojedzie Mini, czyli podobną maszyną jak polscy pretendenci do zwycięstwa – Kuba Przygoński z pilotem Timo Gottschalkiem oraz Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją. To między tą trójką może rozegrać się walka o zwycięstwo w rajdzie.

W pucharze Dacia Duster Elf Cup o drugie zwycięstwo w sezonie powalczy znany kucharz Pascal Brodnicki. Wyjątkową atrakcją będzie też rajdowa ciężarówka. Czeskie trio Martin Macik, Frantisek Tomasek, David Svanda przywiezie do Polski swoje IVECO Powerstar. Nie zabraknie zawodników na quadach i motocyklistów, wśród których są przedstawiciele Orlen Teamu, czyli Maciej Giemza i Adam Tomiczek. 

Na zawodników czeka siedem odcinków specjalnych o długości 514,86 km. W piątek atrakcje dla kibiców – start honorowy w Szczecinie i 7 km prolog. Prawdziwe ściganie zacznie się w sobotę, gdy rajd przeniesie się na teren poligonu w Drawsku Pomorskim. Organizatorzy wytyczyli 220 km trasy, z którą zawodnicy będą się mierzyć dwukrotnie. W niedzielę cztery odcinki specjalne o długości niespełna 60 km wytyczone na terenie gminy Dobra oraz meta na wyspie Łasztownia w Szczecinie.

Najnowsze

Seat Tarraco FR PHEV: hybrydowy plug-in o sportowej sylwetce

Seat wprowadza po raz pierwszy do sportowej wersji wyposażenia FR hybrydową technologię napędową typu plug-in. Tarraco FR PHEV zadebiutuje we wrześniu na światowych targach IAA we Frankfurcie.

Zaprojektowany i opracowany w zakładach Seata w Martorell Seat Tarraco powstaje w niemieckim Wolfsburgu, w sercu Grupy Volkswagen. Dzięki wprowadzeniu hybrydowego napędu plug-in Seat Tarraco zyska dodatkową wydajność, stając się bardziej zrównoważoną alternatywą dla spalinowych SUV-ów.

Układ napędowy, który składa się z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 110 kW, silnika elektrycznego o mocy 85 kW i zestawu akumulatorów litowo-jonowych o mocy 13 kWh, zapewnia kierowcom możliwość adaptacji do różnych trybów jazdy. Hybrydowy układ napędowy pozwala użytkownikom jeździć w trybie czysto elektrycznym przez ponad 50 km, zmniejszając emisję spalin do zera, albo połączyć efektywność silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym. 

Wygląd zewnętrzny pojazdu uległ widocznym modyfikacjom: poszerzono nadkola, usportowiono tylny spojler, a także zastosowano charakterystyczne dla wersji FR 19-calowe felgi aluminiowe, które mogą zostać wymienione na wersję 20-calową. Specjalnie dla hybrydowego modelu wprowadzono nowy kolor nadwozia – Fura Grey.

Dzięki najnowszej generacji systemowi multimedialnemu Seata, który korzysta z nowego ekranu o przekątnej 9,2 cala, poziom cyfryzacji SUV-a wkracza na wyższy poziom. Wprowadzone do pojazdu technologie optymalizują poziom informacji zwrotnych docierających do kierowcy i zapewniają wszystkim podróżującym łączność z siecią.

Pasażerowie siedzący z przodu Tarraco FR PHEV będą podróżować w bardzo komfortowych warunkach dzięki zamontowanym elektrycznym, sportowym fotelom. Kierowca będzie dodatkowo mógł skorzystać z wmontowanej w siedzenie funkcji pamięci. Seryjna produkcja Tarraco FR oraz jego odmiany PHEV rozpocznie się w połowie 2020 roku.

Najnowsze

Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomicznymi samochodami

Toyota i Suzuki podpisały umowę o zawarciu sojuszu kapitałowego, na którym będzie się opierało ich długofalowe partnerstwo. Obie firmy wniosą do współpracy swoje atuty i najbardziej zaawansowane technologie oraz będą współdziałały na nowych polach, w tym w dziedzinie autonomicznych samochodów.

Oba koncerny przystąpiły do rozmów o partnerstwie w październiku 2016 roku. 20 marca 2019 roku Toyota i Suzuki ogłosiły, że rozpoczną współpracę w zakresie opracowywania produktów, wdrażania produkcji oraz wzajemnego udostępniania technologii, takich jak technologie zelektryfikowanych napędów Toyoty oraz budowy kompaktowych samochodów Suzuki.

Branża motoryzacyjna znajduje się w momencie transformacji na niespotykaną dotąd skalę, zarówno ze względu na systematycznie zaostrzane regulacje chroniące środowisko, jak również nowe modele biznesowe i zaangażowanie w rozwój mobilności koncernów i start-upów spoza branży motoryzacyjnej. Toyota i Suzuki planują wspólnie zapewnić sobie zrównoważony rozwój i przygotować się na nowe wyzwania, stojące przed motoryzacją. Obie firmy będą zacieśniać współpracę na nowych polach i dzielić się swoimi najlepszymi rozwiązaniami i praktykami, jednocześnie pozostając konkurentami na rynku. Współpraca obejmie m.in. systemy autonomicznego prowadzenia.

Najnowsze