Toyota Verso 2014 – silnik od BMW, nowe kolory i wnętrze

W zeszłym roku Toyota Verso przeszła facelifting, a juz japoński producent ją odświeża. Co się dokładnie zmieni?

W 2013 roku Toyota zaprezentowała zmodernizowanego minivana Verso, opracowanego przez Toyotę wyłącznie na rynek europejski. Od tego momentu za rozwój projektu w całości odpowiada europejski oddział koncernu.

Galeria zdjęć Toyota Verso 2014 kliknij tu.

Dziś Verso uchodzi za praktyczny model rodzinny, oferujący obszerne wnętrze dla siedmiu osób, przy kompaktowych rozmiarach zewnętrznych.

Minivan Toyota Verso w 2014 roku otrzymuje nowy silnik wysokoprężny 1.6  D-4D, kolor nadwozia, wzór felg aluminiowych, wykończenie wnętrza, oraz zmodyfikowany system multimedialny Toyota Touch 2.

Przeczytaj nasze testy modeli Toyota:
test Toyota Priusczytaj tu;
test Toyota Yaris Hybridczytaj tu.
Toyota Verso 2014
fot. Toyota

Nowy silnik 1.6 D-4D
Od 2014 roku pod maską Verso debiutuje nowa jednostka wysokoprężna 1.6 D-4D. Silnik pochodzi z gamy BMW (pisałyśmy o tym tu) i został skonfigurowany z 6-stopniową skrzynią biegów Toyoty. Rozwija moc 112 KM przy 4000 obr./min., oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750 – 2250 obr./min. Sprint do setki zajmuje Verso 12,7 sekundy, a prędkość maksymalna osiągana jest przy 185 km/h.

Według producenta zużycie paliwa wynosi teraz średnio 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Pomaga w tym system Stop & Start, stosowany w Verso po raz pierwszy. Inżynierowie Toyoty opracowali nowe systemy elektronicznego sterowania jednostką, oraz nowe koło dwumasowe, dzięki któremu obniżony został poziom hałasu i drgań.

Obecnie w Polsce Verso jest oferowane z czteroma silnikami do wyboru: wysokoprężnymi 1.6 D-4D (112 KM), 2.0 D-4D (124 KM), oraz benzynowymi 1.6 Valvematic (132 KM) i 1.8 Valvematic (147 KM).

Nowy wygląd
Dwubryłowe nadwozie Verso powstało z połączenia koncepcji Under Priority i Keen Look, czyli dwóch aktualnych tendencji stylistycznych Toyoty. Wraz z face-liftingiem z 2013 roku nabrało więcej wyrazu.

W 2014 roku Verso będzie dostępne z 10 kolorami nadwozia, w tym nowym, brązowym. Pojawia się także nowy wzór felg aluminiowych w rozmiarze 16- i 17-cali.

Toyota Verso 2014
fot. Toyota

We wnętrzu dostępne są nowe wzory i kolory tapicerek materiałowych, zmieniony drążek zmiany biegów, oraz system kontroli ciśnienia kół. Nowością jest także system multimedialny Toyota Touch 2, który zastąpił dotychczasową wersję Toyota Touch. Podobnie jak do tej pory, integruje system audio, obsługę telefonu za pomocą Bluetooth, kamerę cofania, czy nawigację satelitarną. Od tej pory dostępny jest obraz 3D nawigacji, oraz wyższa rozdzielczość wyświetlacza. Podobnie jak w ubiegłym roku, nawigacja będzie oferowana w pakiecie promocyjnym z trzecim rzędem siedzeń za jedyne 990 zł (Pakiet Family).

Sprzedaż Toyoty Verso w Polsce
Toyota Verso jest od lat jednym z najbardziej popularnych minivanów w Polsce. Rok 2013 zakończyła ze sprzedażą 1008 egzemplarzy, co dało jej trzecie miejsce w segmencie. W styczniu 2014 roku jest już liderem rynku, z niemal dwukrotnie wyższą sprzedażą niż drugi Citroen C4 Picasso. Po pierwszym miesiącu sprzedaży w 2014 roku Verso ma ponad 22-procentowy udział w swoim segmencie.

Toyota Verso 2014
fot. Toyota

Najnowsze

Rajd Polski 2014: 23 OS’y i sensacyjny Gołdap

23 odcinki specjalne liczące blisko 360 kilometrów będą mieli do pokonania zawodnicy startujący w Lotos 71. Rajdzie Polski. Cztery próby sportowe zostaną po raz pierwszy w historii rajdu rozegrane na Litwie.

Całkowicie nowe są również trzy odcinki na terenie Polski. Aż czterokrotnie kibice będą mogli podziwiać rywalizację na Mikołajki Arenie, torze zlokalizowanym obok bazy rajdu, parku serwisowego i Rally Fan Parku.
– Przygotowaliśmy w tym roku całkowicie nowe odcinki specjalne, a kilka innych poddaliśmy zmianom. Tylko jeden oes będzie miał taki sam przebieg jak w 2009, kiedy to Rajd Polski był również rundą mistrzostw świata. Na nowych trasach o twardej nawierzchni nie brakuje szybkich i technicznych partii oraz widowiskowych hopek. Jestem przekonany, że trasa przypadnie do gustu startującym zawodnikom, zachwyci kibiców, a fotoreporterzy i operatorzy kamer znajdą wspaniałe miejsca dla uwiecznienia rywalizacji najlepszych kierowców światowego czempionatu – powiedział Jarosław Noworól, dyrektor zawodów.

Czwartek, 26 czerwca to pierwszy dzień rajdu, którego uroczysta inauguracja nastąpi o godzinie 16:00 w urokliwym centrum Mikołajek. Tego samego dnia trzy odcinki specjalne, w tym pierwsze spotkanie przy sztucznym świetle na Mikołajki Arenie.

W piątek, 27 czerwca dojdzie do debiutu Litwy w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Po starcie w Mikołajkach nowy odcinek Wieliczki na terenie Polski i cztery próby na Litwie, w tym liczący ponad 34 kilometry Kapciamiestis. Dodatkowy serwis zostanie zlokalizowany w słynnym kurorcie Druskienniki. Podczas trasy powrotnej do Mikołajek powtórne spotkanie z próbą Wieliczki, a zanim załogi zjawią się w parku serwisowym będą od godziny 22:00 po raz drugi rywalizowały na Mikołajki Arenie.
Trzeciego dnia, w sobotę, 28 czerwca na zawodników czeka aż dziewięć odcinków specjalnych, w tym sensacyjnie zapowiadająca się zupełnie nowa próba Gołdap z gigantyczną hopą. To najdłuższy oes w rajdzie liczący ponad 35 kilometrów i zlokalizowany w pobliżu granicy z Rosją (Obwód Kaliningradzki). Dwukrotnie przejeżdżana próba Babki to także nierozgrywany nigdy wcześniej odcinek. Trzecia odsłona rywalizacji na Mikołajki Arenie tym razem przy świetle dziennym, o godzinie 15:00. W późnych godzinach wieczornych, podobnie jak w czwartek i piątek, atrakcyjny dla kibiców, trwający 45 minut serwis rajdowych samochodów.
Triumfatorów LOTOS 71. Rajdu Polski poznamy w niedzielę, 29 czerwca we wczesnych godzinach popołudniowych. Tego dnia na zawodników czekają jeszcze cztery próby sportowe z ostatnim pojedynkiem na Mikołajki Arenie. Rywalizację zakończy transmitowany na żywo w telewizji Power Stage Baranowo, który premiuje dodatkowymi punktami (3-2-1) trzy najlepsze załogi. Trasa podzielonego na trzy etapy rajdu liczy 1699 kilometrów, w tym 23 odcinki specjalne o długości blisko 360 km.
Harmonogram czasowy LOTOS 71. Rajdu Polski został zamieszczony na www.rajdpolski.pl w dziale dla zawodników. Jego opublikowanie oznacza jednocześnie, iż żaden zawodnik startujący w rajdzie nie może już znaleźć się na trasie któregokolwiek odcinka specjalnego.
 Obecność będzie oznaczała niedozwolone zapoznanie z trasą. O strefach zabronionych informują również opublikowane mapy.

Najnowsze

Wystawa motocykli i skuterów w Warszawie już w piątek!

Motocykle, skutery, quady, a także szeroka oferta części i akcesoriów motocyklowych zostaną zaprezentowane w warszawskim Centrum MT Polska podczas VI edycji Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów w zbliżający się weekend.

Producenci i dealerzy motoryzacyjni przez trzy dni będą prezentować fanom jednośladów wiele nowości przygotowanych na tegoroczny sezon. Wydarzenie odbędzie się w dniach 28 lutego – 2 marca przy ul. Marsa 56c.

Wśród wystawców znajdzie się wiele znanych marek, w tym chociażby BMW, Yamaha, Ducati, Triumph, Intermotors czy Intercars. Pierwszy raz na targach w Polsce zostanie zaprezentowany Harley-Davidson 2014 Trike Tri Glide Ultra. Na fanów tych motocykli czekać również będą inne modele jak na przykład wyprodukowany w stylu retro Harley-Davidson Sportster 883 Roadster XL883R czy też cruiser z rodziny Dark Custom – Harley-Davidson Dyna Fat Bob FXDF.

Naszą relację z ubiegłorocznych targów – kto był, a kogo zabrakłoczytaj tu.

Zwolennicy włoskiej marki Ducati będą mogli zobaczyć m.in. nowy Ducati Monster 1200, a także Ducati Panigale 1199 Superleggera wyprodukowany w limitowanej wersji 500 sztuk na cały świat.

Z kolei BMW zaprezentuje m.in. – BMW K 1600 GTL Exclusive i nowy motocykl turystyczny BMW R 1200 RT.

Yamaha pokaże natomiast nowy motocykl na sezon 2014 – MT-07 oraz nowe sportowe dziedzictwo tej marki XV950/R.

Poza tym na stoiskach znajdzie się wiele propozycji akcesoriów motoryzacyjnych jak kaski, kurtki czy też rękawiczki.

Na miejsce można dojechać samochodem – obiekt zapewnia parking na 1500 miejsc i stały postój taksówek. Można też skorzystać z komunikacji miejskiej – w sąsiedztwie kursuje 11 miejskich linii autobusowych z różnych punktów stolicy, pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej – linia S1 relacji Pruszków – Otwock oraz pociągi Kolei Mazowieckich ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego.

W warszawskim Centrum MT Polska odbędzie się VI edycja Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów już w zbliżający się weekend.
fot. Motocaina.pl

Najnowsze

Rajd Aïcha des Gazelles – startuje 13 pań z Renault

15 marca 2014 roku siedem załóg grupy Renault wystartuje z Trocadéro we Francji w nowej edycji Rajdu Aïcha des Gazelles. Panie usiądą za kierownicami Dacii Duster.

Trzynaście „Gazeli”, będących współpracowniczkami Grupy Renault, będzie rywalizować w kategoriach crossover i 4×4. Od 1990 roku Rajd Aïcha des Gazelles jest jedynym w stu procentach kobiecym rajdem międzynarodowym. Każdego roku na marokańską pustynię przyjeżdża 320 uczestniczek (tj. 160 załóg), które biorą udział w wyścigu na orientację, wymagającego wytrzymałości, zaradności i współpracy. Na mecie kryterium oceny nie jest prędkość przejechania trasy, ale liczba przebytych kilometrów i – pośrednio – emisja CO2.

Do udziału w tegorocznym rajdzie, który potrwa dziewięć dni (od 19 do 27 marca), w kategorii crossover wytypowano dwanaście współpracowniczek Renault. Spośród 130 ochotniczek w listopadzie ubiegłego roku, na podstawie dossier, jury wstępnie wybrało 50 kandydatek. Tym 25 parom z całego świata postawiono jeden cel: być częścią załogi, która weźmie udział w rajdzie!  Podczas weekendu, od 22 do 24 listopada, drużyny uczestniczyły w eliminacjach.

Zawodniczki Rajdu Aïcha des Gazelles
fot. Renault

Zawodniczki oceniano biorąc pod uwagę ich sprawność fizyczną i psychiczną: zdolności sportowe, wytrwałość, determinację, odporność, odwagę, solidarność, lecz także umiejętność wspólnego podejmowania decyzji, zwalczania stresu, taktyczne podejście do terenu. O ich kondycję fizyczną zadbała Karine Baillet, mistrzyni w wielodyscyplinarnych rajdach sportowych. Ochotniczki zdobywały sprawność fizyczną (kulturystyka, bieganie, orientacja w terenie), wiedzę związaną z mechaniką pojazdów (sprawdzanie poziomu płynu chłodzącego i oleju itp.), pokonywały tor z przeszkodami i brały udział w warsztatach psychologicznych. „Gazele”, dumne z tego, że reprezentują Renault, inspirują wiele kobiet i mężczyzn pracujących dla Grupy. Grupa wspiera rozwój osobisty i zawodowy swoich pracowniczek, realizując tym samym założenia programu women@renault, którego głównym celem jest promowanie kobiet w firmie. Program ten, wdrożony w trzynastu krajach, przyniósł już wymierne efekty. Opiera się na dwóch filarach: społeczności złożonej z 4000 członków i elementach zarządzania zasobami ludzkimi, a jego celem jest zwiększenie liczby kobiet wśród pracowników oraz ich rozwój.

Celem Rajdu Aïcha des Gazelles jest przejechanie danej trasy tak, by na liczniku było jak najmniej kilometrów. Aby pokonać pustynię, zapewnić trwałość sprzętu i spełnić warunki bezpieczeństwa, samochody – dodałam Dacia Duster (w kategorii crossover) zostały przygotowane w centrum budowy prototypów w Technocentre. Pojazdy poddano specyficznym adaptacjom technicznym (wzmocnione zawieszenie oraz aluminiowe płozy pod tylnym mostem). Samochody wyposażono także w świetlny kompas na desce rozdzielczej, drugie koło zapasowe, urządzenie Terratrip do precyzyjnego pomiaru dystansu (z dokładnością 20 metrów na 1 km).

Prototyp Dacia Duster 4×4 również zaprojektowano specjalnie do rajdu. Struktura została ponownie całkowicie „przespawana”, dodano wzmocnienie podtrzymujące zawieszenie tylne i przednie. Pojazd podniesiono o 80–120 mm (w zależności od regulacji dostosowanych do bieżących potrzeb). Powiększono także rozstaw kół o 25 mm z każdej strony. Większe koła zostały wyposażone w opony terenowe 225/75R16. Silnik o mocy niemal 200 CV połączono z sekwencyjną sześciobiegową skrzynią biegów. Z przodu i z tyłu dodano przekładnie różnicowe o limitowanym poślizgu.

PODSTAWOWE LICZBY

–     17,6% pracowników Grupy Renault stanowią kobiety (w 1999 roku 10%),

–      w 2013 roku 20% kluczowych stanowisk w Grupie Renault zajmowały kobiety (w 2012 roku 17%),

–      34% pracowników w dziale sprzedaży nowych samochodów we Francji to kobiety (w 2009 roku 14%),

–      80% pracowników zatrudnionych w dziale sprzedaży Dacia stanowią kobiety,

–      od 2010 roku około 400 kobiet skorzystało z co najmniej jednej części programu women@renault:

Aby śledzić wyniki warto odwiedzić bloga http://gazelles-womenrenault.com/blog/?lang=fr

Najnowsze

Top Gear w „Fineasz i Ferb”, czyli animacji dla dzieci! Film

Fineasz i Ferb. Słyszeliście o takiej bajce? Jeśli jeszcze nie mieliście okazji, to zapewne informacja o niej dotrze do was niedługo. Powód: w odcinku tejże serii, zatytułowanym Live and let drive głosów użyczą…gwiazdy programu Top Gear.

Richard Hammond w Phineas and Ferb.

Jeden z filmów o Jamesie Bondzie nosił tytuł „Live and let die” (Żyj i pozwól umrzeć). Twórcy amerykańskiej bajki „Phineas and Ferb” postanowili nieco ten tytuł zmodyfikować i… tak powstał odcinek ”Live and let drive” (Żyj i pozwól jeździć). Skąd nasze zainteresowanie tym tematem? Odpowiedź jest bardzo prosta. Chodzi o bohaterów tego odcinka, w tym przypadku trzech spikerów / komentatorów wyścigów samochodowych, którym głosu użyczą kolejno: Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond.

Richard Hammond przewozi chorą Emilię Lamborghinifilm zobaczysz tu.

Już 1 marca, znana całemu światu trójka prowadzących najchętniej oglądanego program w historii telewizji, dołączy do znanego z serialu „Chirurdzy” Patricka Dempseya (swoją drogą Patrick jest wielbicielem starych bolidów formuły 1) i przeniesiemy się wraz z nimi w animowany świat księstwa Montevillebad. Walka między dobrem a złem w tym odcinku będzie toczyła się w ramach jednego z samochodowych Gran Prix, odbywającego się właśnie w tym księstwie.

Richard Hammond w Phineas and Ferb

Adrian, Ian i Nigel – to bajkowe imiona naszych bohaterów. Ciekawe, jak motoryzacyjne gwiazdy sprawdzą się w tym formacie.

O niedawnym sporze Top Gear z duńskim producentem aut Zenvo czytaj tutaj.

Richard Hammond powiedział ostatnio, że jego córkom nie imponuje wcale to, co wyczynia w programie Top Gear. Za to udział w tej animacji uznały za ”super cool”.

W Internecie już huczy od komentarzy, że może to być najlepsza część tej bajkowej serii. Przekonamy się już za kilka dni. Tymczasem, żeby wprowadzić się w nastrój, można obejrzeć pewien wywiad, który z Hammondem jakiś czas temu przeprowadzili właśnie Fineasz i Ferb.

Jak widać panowie pomiędzy kręceniem kolejnych odcinków TG i dbaniem o aktualność postów w ramach różnych społecznych komunikatorów mają jeszcze trochę wolnego czasu na dodatkowe inicjatywy. Ku naszej radości.

Richard Hammond, Jeremy Clarkson i James May jako Adrian, Ian i Nigel w animacji Fineasz i Ferb.

Najnowsze