Toyota i-Road – elektryczny trzykołowiec
Podczas Geneva Motor Show Toyota pokazała połączenie motocykla i samochodu. Czy to jest rzeczywiście idealny miejski pojazd?
Pomysł połączenia motocykla i samochodu nie jest nowy, jednak coraz częściej widzimy pojazdy łączące najlepsze cech jednośladów i czterokołowców. Nowa Toyota ma tylko 85 cm szerokości. Pojazd ma zatem pozwalać na łatwiejsze poruszanie się w korkach. Dzięki pełnej karoserii nie ma potrzeby zakładania kasku motocyklowego, a kierowca jest chroniony przed warunkami atmosferycznymi panującymi na zewnątrz. Co ciekawe, trzykołowa Toyota przechyla się jak jednoślad w zakrętach.
![]() |
fot. Toyota
|
Toyota i-Road napędzana jest silnikiem elektrycznym. Bateria pozwala na przejechanie około 30 mil, o ile jedziemy z prędkością 30 km/h. Prędkość maksymalna jest bardzo podobna do tej, jaką osiągają skutery o pojemności 50 ccm, czyli około 45 km/h. Pełne naładowanie baterii trwa 3 godziny. Te dane nie powalają na kolana, ale gdyby producentowi udało się zwiększyć zasięg trzykołowca, stałby się on całkiem ciekawą alternatywą dla małego skutera.
![]() |
fot. Toyota
|
Produkcja modelu i-Road jeszcze się nie rozpoczęła dlatego nie znamy ani detali technicznych dotyczących tego pojazdu, ani jego ceny.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
zarąbiste ciekawe w jakiej cenie