Toyota i-Road – elektryczny trzykołowiec
Podczas Geneva Motor Show Toyota pokazała połączenie motocykla i samochodu. Czy to jest rzeczywiście idealny miejski pojazd?
Pomysł połączenia motocykla i samochodu nie jest nowy, jednak coraz częściej widzimy pojazdy łączące najlepsze cech jednośladów i czterokołowców. Nowa Toyota ma tylko 85 cm szerokości. Pojazd ma zatem pozwalać na łatwiejsze poruszanie się w korkach. Dzięki pełnej karoserii nie ma potrzeby zakładania kasku motocyklowego, a kierowca jest chroniony przed warunkami atmosferycznymi panującymi na zewnątrz. Co ciekawe, trzykołowa Toyota przechyla się jak jednoślad w zakrętach.
![]() |
fot. Toyota
|
Toyota i-Road napędzana jest silnikiem elektrycznym. Bateria pozwala na przejechanie około 30 mil, o ile jedziemy z prędkością 30 km/h. Prędkość maksymalna jest bardzo podobna do tej, jaką osiągają skutery o pojemności 50 ccm, czyli około 45 km/h. Pełne naładowanie baterii trwa 3 godziny. Te dane nie powalają na kolana, ale gdyby producentowi udało się zwiększyć zasięg trzykołowca, stałby się on całkiem ciekawą alternatywą dla małego skutera.
![]() |
fot. Toyota
|
Produkcja modelu i-Road jeszcze się nie rozpoczęła dlatego nie znamy ani detali technicznych dotyczących tego pojazdu, ani jego ceny.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
zarąbiste ciekawe w jakiej cenie