
Toyota GR Yaris na sterydach. 500 KM mocy, a tylko 3 cylindry
Toyota GR Yaris przerobiona przez Brytyjczyków SVM to prawdziwe szaleństwo. Potężną moc 500 KM mają ujarzmić hamulce od GT-R.
Toyota GR Yaris i 500 KM pod maską? Na pierwszy rzut oka brzmi niedorzeczne, ale to prawda. Inżynierowie pokazali, jaki potencjał drzemie w tym maluchu.
Seryjna Toyota GR Yaris robi wrażenie. Turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik o mocy 260 KM, napęd na cztery koła i 100 km/h na liczniku po 5,5 sekundach. Okazuje się, że z małego hatchbacka można wycisnąć jeszcze więcej.
Zobacz: Toyota GR Yaris nadal dostępna w Polsce
Brytyjska firma SVM przygotowała jeszcze mocniejsze wcielenie tego modelu. W zależności od zatankowanego paliwa, Toyota GR Yaris dysponuje mocą od 420 do 500 KM. Takie zmiany wymagały kilku przeróbek pod maską.

Zainstalowano tam hybrydową turbosprężarkę opracowaną specjalnie przez specjalistów z SVM. Do tego dołożono nowy wydech, karbonowy dolot od Venturi, a także nową odmę. Całość spina zmodyfikowane oprogramowanie do ECU przygotowane przez Bailey Performance.
Takie zmiany pociągnęły za sobą daleko idące konsekwencje. Auto otrzymało nowe zawieszenie i karbonowo-ceramiczne hamulce przeszczepione od Nissana GT-R R35. Średnica tarczy hamulcowej wynosi 400 mm, a na zdjęciach widać, że ledwie mieszczą się pod szprychowymi felgami.

Okazuje się, że trzy cylindry mogą mieć naprawdę dobre brzmienie. Specjalnie zaprojektowany układ wydechowy dostarcza rasowego pomruku, którego można posłuchać na poniższym filmie. Wydech posiada homologację drogową.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Komentarze:
ZZR1400 - 1 kwietnia 2022
Szkoda tylko że tak słabo przyspiesza i nie przekracza 300 km/h, autko dla nobliwej mocno starszej damy. Dla mężczyzn (nie mylić z „mężczyznami”) i kobiet przed 80- tką robią motocykle.
kazik - 28 marca 2022
jeździłbym, 500KM wbija w fotel, a GR jest bardzo zwrotne i dobrze trzyma sie w zakrętach, można się bawić
jakakik - 28 marca 2022
wow to jest szaleństwo