Toyota Camry namieszała na rynku limuzyn
Popularność Camry dostępnej wyłącznie z napędem hybrydowym dowodzi, że układ silnika benzynowego i elektrycznego swobodnie konkuruje na rynku ze standardowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Choć Camry zastąpiła w gamie Toyoty Avensisa, tak naprawdę reprezentuje wyższy segment. Nowy hybrydowy sedan jest od następcy Cariny E znacznie większy. Ma 488 cm długości (+13 cm w porównaniu z Avensisem), 194 cm szerokości (+3 cm) i rozstaw osi na poziomie 282 cm (+12 cm). Dach znajduje się za to nieco niżej, bo na wysokości 145 cm (-3 cm). Bagażnik nowego sedana Toyoty mieści 524 litry. Pomimo większych wymiarów, bogatszego wyposażenia i montażu baterii napędu hybrydowego, masa Camry wzrosła w porównaniu do Avensisa tylko o około 120 kg.
Napęd hybrydowy Toyoty Camry to sposób na niskie spalanie, który lepiej sprawdza się w mieście niż silnik Diesla. Układ 2,5-litrowego silnika benzynowego Dual VVT-i nowej generacji o mocy 177 KM oraz 120-konnego motoru elektrycznego rozpędza auto do setki w 8,3 s. Auto dysponuje łączną mocą 218 KM, a przy tym zużywa średnio od 5,3 l/100 km benzyny (według nowego standardu WLTP). Tak dobry wynik to efekt rekordowej, 41-procentowej wydajności cieplnej silnika benzynowego oraz takiego zaprogramowania napędu, aby jak najczęściej korzystał wyłącznie z silnika elektrycznego. Motor ten dysponuje 202 Nm momentu obrotowego w pełnym zakresie pracy, dlatego nowa hybryda startuje spod świateł z przyjemnym kopem, nie zostawiając za sobą kłębów spalin. Swoją dynamikę zawdzięcza również 6-stopnowej automatycznej przekładni Sequential Shiftmatic.
Układ hybrydowy czwartej generacji oszczędza energię na dwa sposoby. Jest ona odzyskiwana podczas hamowania – wówczas za spowalnianie auta odpowiada generator, zastępując w tej roli hamulce. Drugi sposób polega na utrzymywaniu silnika benzynowego w optymalnym zakresie obrotów, nawet jeśli generowana przez niego moc jest większa niż potrzeba do napędzania samochodu. Ta nadwyżka jest kierowana do generatora, a następnie w postaci prądu do baterii. Sedan otrzymał nowo opracowany akumulator niklowo-wodorkowy o większej mocy i pojemności w porównaniu do oferowanej m.in. w USA Camry poprzedniej generacji. Mniejsze rozmiary baterii pozwoliły schować ją pod tylną kanapą. Oszczędzony prąd jest wykorzystywany przez silnik elektryczny podczas ruszania i jazdy w trybie EV oraz do wspomagania silnika benzynowego w dynamicznym przyspieszaniu.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: