Karolina Chojnacka

Toyota Aygo X – mały crossover o niewielkiej mocy. Rewolucja w segmencie A?

Aygo X, to nowy miejski crossover segmentu A od Toyoty, który już wkrótce wyjedzie na drogi. Zaskakuje wyglądem, ale rozczarowuje, gdy zajrzymy pod maskę.

Toyota Aygo X to reprezentant miejskiego segmentu A, który w nie przypomina klasycznego przedstawiciela tej grupy. Japończycy mocno zmienili proporcje nadwozia i zwiększyli prześwit. W ten sposób powstał jeden z najmniejszych crossoverów na rynku. Nowe Aygo bazuje bowiem na tej samej platformie GA-B w architekturze TNGA co Yaris oraz Yaris Cross – pełnoprawni przedstawiciele segmentu B.

Toyota Aygo X
Toyota Aygo X, fot. materiały prasowe / Toyota

Nowy crossover ma 3700 mm długości, 1740 mm szerokości i 1510 mm wysokości, co oznacza, że jest o 235 mm dłuższe, 125 mm szersze i 50 mm wyższe od poprzednika. Rozstaw osi jest większy od Aygo drugiej generacji o 90 mm i bagażnik, który teraz zmieści 231 litrów, co jest wynikiem lepszym o 63 litry. Podwozie nowego modelu umożliwia zastosowanie 18-calowych kół. Promień skrętu Aygo X wynosi 4,7 m

Toyota Aygo X wyróżnia się szeregiem ciekawych detali. To przede wszystkim ostro narysowane światła LED, wysoko poprowadzona linia okien i pokaźne nadkola wyłożone ochronnym plastikiem, które budzą skojarzenia z przedstawicielami wyższych segmentów rynku.

Toyota Aygo X
Toyota Aygo X, fot. materiały prasowe / Toyota

Wnętrze samochodu jest minimalistyczne. Znajduje się tu typowa dla tanich samochodów niepełna tapicerka i niezbyt urozmaicony kokpit. Uwagę zwraca przede wszystkim9-calowy, dotykowy ekran, który może obsługiwać łączność z Apple CarPlay i Android Auto, nawigację czy system audio JBL.

Toyota Aygo X
Toyota Aygo X, fot. materiały prasowe / Toyota

Na uwagę zasługują  systemy wsparcia kierowców dostępne w ramach standardowego pakietu Toyota Safety Sense z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, aktywnym tempomatem, asystentem utrzymania pasa ruchu czy systemami pomagającymi uniknąć kolizji. Większość z nich jest nowością w segmencie A. Aygo X otrzymało także dodatkowe usprawnienia poprawiające bezpieczeństwo bierne, w tym wzmocnienia nadwozia skutecznie pochłaniające siłę uderzenia.

Toyota Aygo X – gama jednostek napędowych

Toyota Aygo X napędzana przez 1-litrowy silnik benzynowy o mocy 72 KM, który może być parowany z 5-stopniowym automatem lub bezstopniową skrzynią S-CVT. W obu przypadkach samochodzik od 0 do 100 km/h ma rozpędzać się w granicach 15,5 sekundy.

Toyota Aygo X
Toyota Aygo X, fot. materiały prasowe / Toyota

Co warte podkreślenia, Aygo X nie będzie miało zbyt wielu rywali w wymierającym powoli segmencie A. Pytanie tylko czy cena pozostanie równie atrakcyjna jak dotychczas, bo to głównie ona przyciągała klientów do salonów Toyoty. Zgodnie z przewidywaniami pierwsze sztuki Aygo X powinny trafić do salonów w 2022 roku.

Komentarze:

Arek - 5 listopada 2021

Zdecydowanie na plus jest to że będzie mieć safety sense, dobrze, że dbają o bezpieczeństwo.

Odpowiedz

Bartosz - 5 listopada 2021

A to będzie sztos auto 🙂

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze