Kamila Nawotnik

„The Eight” z pakietem sportowym od AC Schnitzer

Wskrzeszone rok temu BMW serii 8 już teraz w swojej najmocniejszej odmianie zostawia w tyle konkurentów. Jakby tego było mało, “The Eight” jest szybszy niż większość pozostałych serii BMW w wersji M i trudno sobie wyobrazić, jak mógłby być jeszcze lepszy. Właśnie tu do akcji wkracza AC Schnitzer.

To taka mała przystawka dla tych, którzy z niecierpliwością wyczekują pełnowymiarowego M8. Niemiecka firma tuningowa z Akwizgranu, która ostatnio “grzebała” chociażby przy elektrycznym i8, tym razem postanowiła wziąć na warsztat “Ósemkę” i udoskonalić jej osiągi.  

I tak oto wzmocnienia doczekały się oba aktualnie dostępne warianty silnikowe. Turbodoładowany diesel 3.0 R6, który napędza model 840d, dzięki ulepszeniom Schnitzera potrafi rozwinąć moc 380 KM (279 kW) i 780 Nm, zamiast dotychczasowych 320 KM (235 kW) i 680 Nm. Do tego dochodzi zmieniona stylistyka obudowy silnika, objawiająca się m.in. umieszczonym na pokrywie logo firmy.  

W przypadku topowego M850i wizyta na motoryzacyjnej siłowni w Akwizgranie oznacza wzrost mocy potężnej 4.4 V8 z seryjnych 530 KM (390 kW) do 620 KM (456 kW) i dodatkowe 90 Nm momentu obrotowego (łącznie aż 840 Nm). Podrasowany układ wydechowy obejmuje natomiast sportowy tłumik z podwójnymi klapami wzmacniającymi głęboki, rasowy dźwięk wydobywający się z czterech pokrytych karbonem końcówek. Dla fanów rajdowej akustyki przewidziano także zestaw z podłużną rurą, przeznaczony głównie na tor.  

Równie dużo dzieje się także w kwestii wizualnej. W skład pakietu wchodzą aluminiowe nakładki na pedały i zaprojektowane specjalnie dla “The 8” niskoprofilowe, antracytowo-srebrne kute felgi 20″ AC3 ze stopów lekkich (245/35 przód i 275/30 tył) lub antracytowe AC1 (245/35 przód i 285/30 tył). Zawieszenie obniżono o 2 cm, a do nadwozia dodano elementy z włókna węglowego, wzmacniające aerodynamikę auta. Mowa o rozbudowanym przednim splitterze (w dwóch wersjach – homologowanej i nie), nakładkach na progi, skrzydłach bocznych, wlotach powietrza oraz imponujących tylnym spojlerze i emblematach Schnitzera. Wisienką na torcie jest światło stopu na wzór tego w bolidach Formuły 1, umieszczone w centralnej części karbonowego dyfuzora, nadającego całości agresywny, wybitnie sportowy efekt. Wszystkie elementy zostały oczywiście porządnie przetestowane i objęte kilkuletnią gwarancją.  

Wskrzeszona seria 8, podobnie jak E31, zawsze przyciąga uwagę na ulicy. Nowoczesne, dynamiczne podwozie podoba się każdemu, a niesamowite seryjne osiągi (3,7 s. do 100 km/h w przypadku M850i!) tylko wzmacniają legendę tego auta. Bez cienia wątpliwości, z pakietem od AC Schnitzer samochód ten będzie wzbudzał jeszcze większy respekt, a kierowcy zapewniał niepodrabialne emocje. Przynajmniej, dopóki swojej premiery nie doczeka się potężna wersja M Perfomance.

Najnowsze

Zaskakująca reakcja wyprzedzających się tirów na osobówkę

Według obiegowej opinii kierowcy aut osobowych nie lubią tych jeżdżących ciężarowymi i vice versa. Na tym nagraniu zobaczycie jednak porozumienie ponad podziałami.

Ciężarówki, które potrafią kilka minut wyprzedzać się na autostradach i drogach szybkiego ruchu, wyjątkowo grają na nerwach kierowcom osobówek. Tym razem było inaczej.

Do dwóch wyprzedzających się tirów dojechał samochód osobowy, którego kierowca sprawiał wrażenie, jakby chciał się wepchnąć między te dwa pojazdy. Musiał to zauważyć kierujący tirem na prawym pasie, bo po chwili zjechał na pobocze, robiąc miejsce osobówce. Nie było to co prawda zgodne z przepisami, ale trudno nie docenić tego gestu.

Najnowsze

Jak mogło dojść do tej kolizji?

Zawiniła tutaj zbyt duża prędkość, zły stan techniczny samochodu, czy niedostateczne umiejętności kierowcy? A może wszystko razem?

Do kolizji doszło na Drogowej Trasie Średnicowej. Nagranie z monitoringu pokazuje, jak kierowca traci panowanie nad samochodem na łuku drogi i uderza w barierę energochłonną. Na szczęście w zdarzeniu nikt inny nie ucierpiał.

A jak doszło do tej kolizji? Ciężarówka częściowo zasłania widok na samochód, ale można zauważyć, że utrata przyczepności następuje znacznie wcześniej i ostatecznie kierowcy nie udało się jej opanować.

Najnowsze

Radiowóz na sygnale spowodował kolizję. Co na to policja?

Samochód uprzywilejowany może na drodze bardzo dużo, ale nie może wszystkiego. Czasami ich kierowcy o tym zapominają.

Kamera monitoringu uchwyciła moment, w którym na skrzyżowanie, mając czerwone światło, wpada radiowóz na sygnale i omal nie uderza w skręcający samochód. Żeby uniknąć zderzania z nim, policjant skręcił na chodnik i uderzył w ogrodzenie.

Policja podeszła do zajścia uczciwie. Kierowca pojazdu uprzywilejowanego przejeżdżając na przykład na czerwonym świetle, musi upewnić się, że inni uczestnicy ruchu ustępują mu pierwszeństwa. Tutaj tego zabrakło i policjant został ukarany mandatem.

https://www.youtube.com/watch?v=8l2yEn_JV54

Najnowsze

Kobieta nie ustąpiła pierwszeństwa nadjeżdżającemu tramwajowi

W Warszawie na Bródnie doszło do poważnego wypadku. Kobieta nie ustąpiła nadjeżdżającemu tramwajowi. Siła uderzenia była bardzo potężna.

Kolejna osoba zapomniała, że tramwaje mają pierwszeństwo w ruchu. Kobieta prowadząca samochód osobowy nie ustąpiła pierwszeństwa, pojazd, jak widzimy na nagraniu został zepchnięty na słup trakcyjny. 

Kobieta w bardzo poważnym stanie trafiła do szpitala, ranna była także kierująca tramwajem. Na szczęście pasażerom tramwaju i innym uczestnikom ruchu drogowego nic się nie stało. 

Najnowsze