Testy opon Firestone Destination Winter na torze w Bednarach
Premiera nowego ogumienia odbyła się na torze w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy w Bednarach. Testowałyśmy tam zimową wersję opon Firestone Destination Winter.
Firestone poszerza ofertę opon Destination HP o świeżo zaprojektowaną, zimową wersję – Destination Winter. Właściciele SUV-ów zyskają bardzo dobrą oponę, ze świetnymi właściwościami jezdnymi i komfortem prowadzenia w warunkach zimowych, natomiast konkurencja ma od teraz bardzo wysoko postawioną poprzeczkę.
W 2014 roku pierwszy raz na rynek trafiły letnie opony Firestone Destination HP, które przeznaczone są dla samochodów miejskich oraz małych i średnich SUV-ów. Głównym założeniem przy projektowaniu oraz produkcji był wysoki poziom kontroli nad pojazdem na mokrej nawierzchni. Opony charakteryzowały się odpornością na długie przebiegi, doskonałą stabilność i wygodą prowadzenia samochodu. Sprzedaż przekroczyła wszelkie oczekiwania. Jednak kiedy nadszedł czas na zmianę opon na zimowe, stali użytkownicy produktów marki Firestone, a także potencjalni klienci, nadal nie mieli możliwości wyboru specjalistycznych opon do SUV-ów – aż do teraz.
Inżynierowie oparli projekt opon Destination Winter na wzorze bieżnika popularnych i znanych nam już opon Winterhawk 3, dostosowując go do szerszych rozmiarów ogumienia przeznaczonego dla SUV-ów. Winterhawk 3 osiągają doskonałe wyniki w testach ADAC. Otrzymały drugą najwyższą ocenę za ogólne osiągi w warunkach zimowych w testach, w których konkurowały z najdroższymi oponami najwyższej jakości.
Za przyczepność opony w ostrych warunkach zimowych odpowiadają między innymi lamele. Jest to nic innego, jak mikro rowki, które można dostrzec na powierzchni stykowej opony. W Destination Winter zastosowano najnowszą generację technologii Multi-Lemellen. Duże zagęszczenie lameli wraz z masywnymi blokami barkowymi opony zapewnia maksymalny efekt “wgryzania” się w śnieg. Za przyczepność w warunkach deszczowych odpowiadają wzdłużne rowki. W nowej oponie Firestone, specjalnie je poszerzono, co jest szczególnie istotne w przypadku szerszych rozmiarów stosowanych w SUV-ach. Zwiększona jest przez to odporność na aquaplaning i błoto poślizgowe. Dzięki sprawdzonemu bieżnikowi i nowej mieszance gumowej NanoProtech opony uzyskały ocenę “B” na etykiecie UE w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Użytkownicy SUV-ów zyskają 13 kluczowych rozmiarów opon dla 16- i 17-calowych obręczy. Opony będą dostępne w całej Europie. W niedalekiej przyszłości producent planuje rozszerzyć swoją ofertę również o opony pasujące do 18-nasto calowych felg.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: